| Otwarty przez: PumaRST 13 Kwi 2006,  19:19
 | Filtr powietrza | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Kwi 2006,  09:28   Filtr powietrza |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej. W koncu postanowilem pozbyc sie mojego seryjnego filtra powietrza, ktory notabene ma juz chyba z 40tys hehehe. Autko musi miec czym oddychac. Zamiast kolejnego seryjnego kupilem stozek taki dosc pokazny. I tu mam pytanie do doswiadczonych ludkow od XR-dwojek. Czy w motorku CVH 1.6 musi ze wzgledu na brak miejsca musi zostac ten plastikowy splaszczony przewod, czy moze mozna jakos poprowadzic okragla (power  :D:D) rure? I w jakie miejsca powyprowadzaliscie stozki? Bardzo mile widziane fotki. Dzieki wielkie.
 |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcinnysa23 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Kwi 2006,  11:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam pytanie jak zamontowac storzkowy filtr w mk3 1.1 i |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Kwi 2006,  14:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | qzyn. odpowiedz jest prosta
   stać cie - robisz power rure zakladasz 2 kolanka, stożek na koniec (w to samo miejsce) i gotowe...
 masz mniej $ - zakładasz stożek na koncowke porteczek (te rue
  ) i masz gotowe... 
 ja osobiście bym wywalił porteczki i dał rure takiej średnicy jak motylek w przepustnicy i stożek i osłoniłbym go nieco od silnika matą termoizolacyjna i poprowadził te rure co byla do puszki (ta gumowa od od zderzaka) wprost na stożek.
 
 tyle odemnie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Kwi 2006,  14:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | No wlasnie chodzi mi o to ze power rury nie kupie bo jest za droga :( A porteczki bardzo mi sie nie podobaja - wiec szukam alternatywy na wykonanie czegos w wlasnym zakresie. Dlatego tez by;lbym wdziecznyu za fotki ikserki z oryginalna power rura badz czyms porzadnym wlasnej roboty. Dzieki za info Gebal
 |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Kwi 2006,  18:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | wiesz qzyn kiedyś liczyłem ile by wyszło zrobienie dolotu z power rury i wyszło 200zł. (razem ze stożkiem) w sumie to troche pieniedzy jest a przyrost mocy relatywny do kosztów
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Kwi 2006,  18:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja bym proponował pomierzyć pojemność seryjnego dolotu i dać rury o podobnej pojemności i minimalnej średnicy takiej jak minimalna średnica dolotu ( najlepiej jakbyś zachował odległość minimalnego przeweżnia dolotu od wlotu w gaźnik wytrysk czy co tam masz . 
 Poza tym radzęzrobić próby z rurami o wiekszej średnicy a mniejszej długości lub większej średnicy a mniejszej długości ( wyniki mogąbyźćciekawe ) a w ten sposób dobierzeszz swój dolot ( wszystko w poj zbliżonej do pochy oryginału i o tym samym wąskim gardle )
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2006,  07:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zolwik dla mnie priorytetem jest umiejscowienie stozka, wiec dlugosc dolotu jest juz wtedy mniej wiecej narzucona. A pozatym nawet niektorych Twoich zdan nie zrozumialem  Nie macie nikt fotki czegos takiego?? Nie ma w klubie ikserki ze zrobionym dolotem i stozkiem?? :( |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hans666 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  09:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Qzyn napisał/a: |  	  | Nie ma w klubie ikserki ze zrobionym dolotem i stozkiem?? :( | 
 
 moze wzorowy przyklad to to nie jest ..ale bedziesz mial jakis poglad (tyle ze to zetec 1,8 16V)
 
 http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=95845299
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablonas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  11:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | no niestety nie jest to dobry przykład ;( w xrce 1.6 filtr jest fabrczynie na prawym błotniku. za dużo kombinowania z przerabianiem dolotu. Qzyn może być problem z zamianą tego plastikowego kolektora na rure. między silnikiem a maską jest bardzo mało miejsca. jako argument podam Ci moją "przygode". po zamontowaniu instalki gazowej, gazownik zrobił gwizdek własnie na kolektorze w miejscu z logiem "ford". szkoda tylko, że nie pomierzył wcześniej. mało tego, że gwizdek nie był w stanie się otworzyć, to nakrętka na gwizdku zrobiła mi małą górkę na masce (od drgań silnika). wygląda na to, że silniki zetec siedzą troche niżej w komorze niż CVH. ja bym na Twoim miejscu (jeśli już koniecznie chcesz filtr sportowy) kupił tylko sportową wkładkę i zamontował to w oryginalną plastikową puszkę. przy okazji nie miałbyś problemu z dostarczeniem zimnego powietrza do filtra, bo leciałoby oryginalnym wlotem nad zderzakiem.
 
 [ Dodano: Pią Kwi 07, 2006 12:34 ]
 przypomniałem sobie, że chyba Łokmen miał stożek w swojej xr2i 1.6. uderz do niego, może coś doradzi.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusznier [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  12:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tia. No własnie mam taka kwestje   
 Czy montowanie stożka zamiast seryjnego filtra który ma dostarczane zimne powietrze z nad zderzaka cos da ?
 
 Zastanawiałem sie nad umieszczeniem stozka przy zderzaku ale zachalpał by sie okrutnie po pierwszym deszczu.
 
 moze takie cos zdało by egzamin?
 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81083161
 jak myślicie ?
 
 teoretycznie jest to jakby kompromis ale naprawde nie wiem za duzo o filtrach więc pytam was.
 
 Inna sprawa to zamontowanie tego i zrobienie ładnych rurek
 
 Dołączam sie z prośba o wrzucenie jakichs fotek wykonania stożków w xrce
 pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablonas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  12:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie od dziś wiadomo, że silnik do dobrej pracy potrzebuje zimnego powietrza. wg mnie xrka ma marnie rozwiązane chłodzenie. pod maską jest strasznie ciasno przez co w komorze jest bardzo gorąco. stożek więc MUSI być jakoś od tego ciepła odizolowany. ten zestaw z allegro wygląda sensownie. nie rozwiązuje natomiast problemu jaki ma Qzyn bo ten chce zrezygnować z oryginalnego "kolektora" i zamontować rurę o stałym przekroju. wg mnie będzie z tym problem z racji małej ilości miejsca między pokrywą zaworów a maską silnika. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusznier [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  13:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | A zastosowanie rury gumowej jest sensowne ? Pokrywa zaworów chyba nie nagrzewa się tak bardzo zeby ją zniszczyć i takie rozwiązanie jest bardziej "elastyczne"   
 Tak na chłopski rozum - nawet nie spojrzałem pod maske bo siedze w pracy
   Popatrze może na to po pracy...
 Tak jak na tej aukcji - ktos zzastosował łącznik gumowy - bardziej mnie przeraża ta karbowana rura dostarczająca powietrze do filtra ze świata - to chyba niezbyt dobry pomysł. Ja bym zastosował jak najbardziej prostą rurę która mogła by dostarczyć większe ciśnienie zależnie od prędkości. Ale to teoria
  ) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablonas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  13:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | zastosowanie gumowej rury która zostanie zgnieciona przez maskę da taki sam efekt jak oryginalny kolektor który ma "spłaszczony" przekrój. czyli nie ma sensu ruszać. ale tak jak mówie dokładnie trzeba by pomierzyć odległość między pokrywą zaworów a maską. może uda się tam jakąś logiczną rurkę zastosować ale musi to być dobrze przemyślane i pomierzone.
 co do karbowanej rury to sie nie wypowiadam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adi08 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  13:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kusznier napisał/a: |  	  | Ja bym zastosował jak najbardziej prostą rurę która mogła by dostarczyć większe ciśnienie zależnie od prędkości. Ale to teoria  ) | 
 
 Dobrze że napisałeś że to teoria bo w praktyce to niby "doładowanie" wywołane prędkością samochodu nic nie daje!!! No chyba ze ciągle poruszałbyć się prędkościami rzędu 170km/h (wartość prędkości wyssałem z palca ale na 100% to jest prędkości którymi normalnie się nie jeździ). Takie "doładowanie" jest stosowane w F1 itp... pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusznier [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  14:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | adi08 napisał/a: |  	  | Dobrze że napisałeś że to teoria bo w praktyce to niby "doładowanie" wywołane prędkością samochodu nic nie daje!!!
 | 
 
 Rozumiem, że to testowałeś jeżeli tak mówisz.
 Dla mnie to bardzo logiczne - jeżeli filtr dostaje więcej powietrza niż sam zasysa - to więcej może wpompować do silnika - nie wiem dlaczego mówisz o 170. Między 170 a 120 nie ma tak dużej róznicy - wtłaczana ilość powietrza jest i tak duża a 120 to prędkość przelotowa w xrce. Wiadomo, że musi być duza rura łapiąca powietrze i wtłaczająca do filtra, niekarbowana i nie zawinięta w żet z kropką. Po to się stosuje duże power rury, zeby nie było nic co ogranicza ilość dostarczanego powietrza do silnika.
 
 Jakos tak to sobie ubzdurałem. Moim zdaniem ma to sens i napewno tego spróbuje i postaram sie to poprawnie wykonać.
 
 ...bo czemu nie ?  Takie turbo dla ubogich
   
 PS. A pozatym chodzi przecież o to, żeby do filtra dostarczać zimne powietrze z przodu samochodu!
 
 Ktoś tego próbował ?
 
 Pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablonas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  14:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kusznier napisał/a: |  	  | PS. A pozatym chodzi przecież o to, żeby do filtra dostarczać zimne powietrze z przodu samochodu! 
 Ktoś tego próbował ?
 | 
 
 chyba każdy kto ma fabryczną xr2i 1.6 (a może i 1.8 - nie wiem gdzie jest wlot powietrza w zetecu)
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | A wg mnie dobrze sobie "ubzdurałeś". Co do karbowanej rury, to się mija z celem ze wzgl na zawirowania powietrza. Przez to wirowanie stworzy się "poduszka" i ograniczy ilość wpadającego powietrza. W sumie przy 120 km/h nieźle już dmucha i jeśli powietrze nie będzie miało zbyt dużego oporu, to zawsze będzie go trochę więcej pchało w kolektor. Przynajmniej teoretycznie. Wg mnie powinno się udać, agorzej raczej napewno nie będzie - więc warto spróbować. Z drugiej strony przy "turbo" oprócz wiekszej ilości powietrza jest też podawana większa ilość paliwa, a w tym wypadku raczej tak nie będzie - chyba  że komp coś przeliczy z przepływomierza i sondy lambda i jakoś poda większą ilość paliwa. 	  | kusznier napisał/a: |  	  | Jakos tak to sobie ubzdurałem. Moim zdaniem ma to sens i napewno tego spróbuje i postaram sie to poprawnie wykonać. 
 ...bo czemu nie ? Takie turbo dla ubogich
   | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adi08 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | to co piszecie jest bardzo sensowne i temu nie zaprzeczam ale w praktyce jest niestety inaczej... to "turbo dla ubogich" działa jedynie przy znaczych prędnościach. Jest to smutne. Skoncentrowałbym się raczej na odpowiednim umiejscowieniu filtru (a może filtra :?) powietrza i dobraniu odpowiedniej pojemności układu dolotowego (popieram Żółwika) a nie głowkowaniu nad "łapaczem luftu" i "turbo dla ubogich"... to jest moje skrowmne zdanie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RKRman   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 52
 Dołączył: 06 Cze 2004
 Posty: 454
 Skąd: z podkarpacia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  22:59   dolot powietrza |   
 |  
               | 
 |  
               | CZEŚĆ   
 ..ciekawie prawicie ...zawsze się człowiek czegoś dowiedzieć może...mam kilka spostrzeżeń ...może się komuś na coś przydadzą   :lol:
 
 .......co to samych plastikowych portek z XR ....pomijając ich spłaszczony wzór, kształt czyli rozgałęzienie a potem zejście w jeden duży otwór przed przepustnicą jest chyba nieprzypadkowy ...taki układ powinien wytwarzać rodzaj podciśnienia przed przepustnicą ...więc konstruktorzy coś na pewno w tym względzie przebadali...co do przewodu elastycznego łączącego puszkę filtra z tymi porciętami...wiadomo silnik drga więc układ powinien mieć połączenie umożliwiające niwelowanie naprężeń ( filtr a raczej jego obudowa jest kręcona do nadwozia na sztywno ) ..gdzieś wyczytałem że karby na gumie łączącej wprowadzają  zasysane powietrze w rodzaj pulsacji co jest również wskazane przy całym napełnianiu układu...... ;-) ...dlatego do XR zrobił bym tylko małą przegrodę termiczną między silnikiem a stożkiem który oczywiście powinien być sprawdzoną konstrukcja ...a przekrój odcinka zasysającego powietrze z zewnątrz między chłodnicą a prawym reflektorem trochę bym powiększył  (owalny kształt ) - miejsca w pionie trochę jest..
   
 POZDRAWIAM
  ...na fotce z zetykaczem to połączenie łamane wygląda strasznie  hehehe ale nie o wygląd chyba raczej chodzi ...u mnie nie będzie akumulatora pod maską więc opisaną wyżej komorę na "zimny stożek " będzie gdzie wpasować   
 PS ..Kuba ..te plastikowe powietrzne  portki  od XR wyglądają dopiero smacznie jak się je całe wygładzi z wszelkich syfów po formie i pomaluje na kolor całego silnika
  całość robi  ciekawe wrażenie ...domaluje ten element w Futrze i podeślę fotki  .. |  
				| _________________ fajnie było ją mieć
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2006,  23:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja sie wtrące   
 Quzyn kup sobie wkładke sportową do twojego silnika. Niestety dolot w xr2i jest tak skonstruowany że żeby robić sensowną PowerRure to trrza by kombinować, chodzi o ilość powietrza w układzie dolotowym, wedłóg mnie wkładka spotrowa jest najsensowniejsza.
 
 Pozdraiam
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |