| 
		[MK3] XR2i - zawieszające się i wolno opadające obroty | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 darg [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Sty 2006,  10:58   [MK3] XR2i - zawieszające się i wolno opadające obroty
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Fiestę (xr2i) mam od niedawna, więc dopiero ją poznaję.
 
Ogólnie kupiłem auto troszkę zaniedbane, musiałem tu i ówdzie coś poprawić, dokręcić wymienić itp., ale raczej drobiazgi.
 
Mam dość poważny problem z obrotami:
 
Po uruchomieniu silnika obrotomierz wskazuje 2,5 tys, po kilku sekundach obroty wiolno opadają i na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 1,3-1,5 tys. (częściej 1,5).
 
Sprawdziłem elektrozawór i jest ok. Podłaczyłem tester do złączki diagn. i o ile dobrze odczytałem wskazuje kod 42. W książce przeczytałem że to wina czujnika ciśnienia kolektora dolotowego, ale mam też wątpliwości odnośnie jednego z elementów .
 
Właśnie nie bardzo wiem co to jest. Postaram się go opisać: Walec (ok. 5 cm wysokości, średnica ok. 2,5 cm) powiązany z powietrzem i z elektryką.
 
Jedna z rurek jest połącznona z kolektorem dolotowym tuż nad elektrozaworem, a druga jest połączona z trójnikiem na ścianie grodziowej (jedna z pozostałych rurek trójnika dochodzi w okolice prawego reflektora i tam jest zaślepiona, a druga pod samochód przy maglownicy, gdzie dalej niestety nie udało mi się jeszcze ustalić).
 
Jeśli chodzi o elektrykę to z tego elementu wychodzą 2 żyły po kilku cm zakończone wtyczką. Właśnie jedna żyła była urwana przy czujniku (?), ale po naprawie nic się nie zmieniło. W ogóle to "coś" było już naprawiane i (obłożone jakomś klejem króćce).
 
Problem w tym, ze nie wiem co to jest i czemu służy.
 
Jak już wspomniałem fiestę mam króciutko, więc prosze o wyrozumiałość oraz jesli to możliwe pomoc.
 
 
Pozdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2010,  18:15, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2006,  11:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mnie by tez interesowalo co to jest za ustrojstwo - na serio nikt tego nie wie??? | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2006,  11:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Qzyn napisał/a: | 	 		  | Mnie by tez interesowalo co to jest za ustrojstwo - na serio nikt tego nie wie??? | 	  pewnie każdy wie, ale.. nikt nie ma nawet aparatu w komórce?? | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2006,  15:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Chodzi o zawór przewietrzania zbiornika paliwa - ten trójnik z tego zawrou idzie ze zbiornika paliwa do kolekotra ssącego oraz pochłaniacza oparów paliwa. Jeśli kalbe są ucięte to dobrze jest zdjąc przewód z kolektorą ssącego i zaślepić kolektor. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sty 2006,  07:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | łokmen jesteś wielki... pochłanaiacz faktycznie kiedys tam mogł byc. faktem jest, że większość xr2 jakie widziałem miały zaślepiony dolot na kolektorze. ale obroty chyba nie z tego wariują . zobaczymy co da zaslepienie... | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sty 2006,  08:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szybszyl - do tego gowienka dochodza jakies kabelki elelktryczne wiec moze to i miec jakis wplyw na prace silnika na wolnych obrotach    | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sty 2006,  09:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | qbzyn, ja tez to miałem - a nie mam i jako.s wolne obroty sa the best.... | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sty 2006,  14:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Qzyn napisał/a: | 	 		  Szybszyl - do tego gowienka dochodza jakies kabelki elelktryczne wiec moze to i miec jakis wplyw na prace silnika na wolnych obrotach    | 	  
 
tak to ma wpływ na obroty ja sie zdejmie ten wężyk z kolektora nie zaślepi sie otworu w kolektorze... | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darg [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sty 2006,  21:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zawór odłączony i od strony elektryki i wężyków, króciec w kolektorze zaślepiony. Obroty bez zmian. Macie może jakiś pomysł, gdzie tego mógłbym szukać? Czy może to powodować czujnik położenia przepustnicy? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomeka  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 29 Wrz 2005 Posty: 48 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2006,  09:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | darg napisał/a: | 	 		  | Czy może to powodować czujnik położenia przepustnicy? | 	  
 
 
Może.
 
Odepnij na chwile czujnik położenia przepustnicy, odpal samochód, zobacz czy będzie tak samo się zachowywał.
 
Możesz sprawdzić miernikiem czujnik, było to już opisywane.
 
Sprawdź też przewody a dokładnie to stan izolacji.
 
Wyczyść też styki na kostce łączeniowej i nakońcu mocno wciśnij tą wtyczkę jak będziesz podpinał musi zaskoczyć zatrzask.
 
Powodzenia. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2006,  12:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie chce mi siepowtarzać:
 
- kable
 
- świece
 
- czujnik położenia przepustnicy
 
- zawór bocznikowy powietrza (nie krokowy, bo go tam nie ma)
 
- serwo hamulca padło
 
- filtr powietrza
 
- niewydajna pompa paliwowa
 
 
albo milion innych bzdur, które przerabiałem
 
 
amen | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2006,  16:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wałek rorządu.... | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Sty 2006,  16:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Łokmen napisał/a: | 	 		  | wałek rorządu.... | 	   sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sty 2006,  12:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | szynszyl napisał/a: | 	 		   	  | Łokmen napisał/a: | 	 		  | wałek rorządu.... | 	   sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa | 	  
 
 
A czy zly walek moze owocowac "gubieniem iskry"? Zarowno przy niskich obrotach jak i przy trzymaniu na ok. 1500, 2000 obrotow? Slychac co jakis czas takie "pyk" i szarpniecie... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2006,  15:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               iskra, która się gubi..  pomyślmy co to jest iskra.. przepływ prądu w zjonizowanym powietrzu... ruch nosników ładunku elektrycznego - jonów - w silnym polu elektrycznym.. czytaj pod wpływem wysokiego napięcia.. może ona, ta iskra, poszła i za chwile wróci     | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2006,  15:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wraca, w rzeczy samej... ale nie powinna uciekac    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sty 2006,  18:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | maerik napisał/a: | 	 		   	  | szynszyl napisał/a: | 	 		   	  | Łokmen napisał/a: | 	 		  | wałek rorządu.... | 	   sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa | 	  
 
A czy zly walek moze owocowac "gubieniem iskry"? | 	  Nie, co ma piernik do wiatraka? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2006,  08:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		   	  | maerik napisał/a: | 	 		   	  | szynszyl napisał/a: | 	 		   	  | Łokmen napisał/a: | 	 		  | wałek rorządu.... | 	   sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa | 	  
 
A czy zly walek moze owocowac "gubieniem iskry"? | 	  Nie, co ma piernik do wiatraka? | 	  
 
 
No to o co Łokmen Ci chodziło z wałkiem?    
 
No dobra chlopaki - moze zle napisalem, nie chodzi o gubienie iskry tylko o podobny objaw do gubienia iskry     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2006,  08:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wałek  -> krzywki  na wałku (ich stan - konkretenie ich wznios) -> długośc otwarcia/zamknięcia zaworu -> kompresja-> spalanie = obroty | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2006,  08:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Łokmen napisał/a: | 	 		  | wałek  -> krzywki  na wałku (ich stan - konkretenie ich wznios) -> długośc otwarcia/zamknięcia zaworu -> kompresja-> spalanie = obroty | 	  
 
 
Dzieki, a czujnik obrotow walka jakbys tam pomiedzy wlozyl?
 
Jest opcja ze auto odpali bez zalozonego czujnika? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |