| klatka w fieście | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2005,  22:43   klatka w fieście |   
 |  
               | 
 |  
               | z tym pytaniem zwracam sie do ludzi ktorzy sie deko orientuja   chodzi o klatke do fiesty mk3.
 
 osobiscie chce taką założyć i niewiem czy potrzebna jest pełna i jakie koszta się wiązą z nowa klatka. jezeli ktoś ma namiary na uzywke to tez bym poprosił
   
 a tak btw czy mozna startować w pzm z klatką wlasnej produkcji czy musi mieć homo ??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2005,  23:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Klatka moze byc "wlasnej roboty" jezeli spelniakilka warunkow. Rodzaje rur jakie trzeba uzyc do jej budowy sa opisane w zalaczniku J i musza byc zachowane i musisz miec papier na ich zakup. Ogolnie mowiac sa to rury cienkoscienne, bezszwowe o odpowiednich srednicach. Pozatym musisz miec papiery spawacza ktory by ja spawal. No i musisz zrobic odpowiednie przymocowanie do nadwozia - też opisane w zalaczniku J. Nowe klatki oscyluja w granicach 2000zl w gore. |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2005,  08:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | to wydaje mi sie ze jeszce chwilke poczekam   no chyba klatka to bedzie juz finalny efekt dubowy rajdowki ;]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2005,  10:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Takie autko sklada sie w penej kolejnosci i dobrze ci radze zaczac od: rozebrania auta do naga, wyczyszzenia karoserii z wszystkich wytlumien, obspawania zgrzewow (czyli tzw wyspawania budy) i zalozenia klatki. Dopiero wtedy robi sie reszte. |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Gru 2005,  17:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | A mozna doczepić sobie do czegoś innego niż do klatki pasy 4-ptk ?? chodzi mi o jakieś zapinki czy coś takiego
   czy trzeba zrobić rurke którą przyspawa sie do karoserii zeby tam zaczepić pasy.
 bo do rozporki z tyłu rozumiem nie mozna doczepić
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtass   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 27 Lut 2005
 Posty: 270
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Gru 2005,  21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widziałem, że niektózy mają pasy przykręcone po prostu do podłogi z tyłu (oczywiście po wywaleniu kanapy). Dalej tak mają, więc pewnie zdaje examin. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Gru 2005,  22:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem dokladnie jak jest z rozporka. Ale mozna wpinac w seryjne gwinty od tylnych pasow. To nabank. Z tym ze duzo lepiej do poprzeczki klatki. |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Gru 2005,  22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | 3ptk da sie do tylnej ale 4ptk pasy chyba raczej nie   chyba ze po obu stronach naraz
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adi08 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2005,  09:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak jak napisał Qzyn mozna w miejsce mocowania tynych seryjnych pasów wkręcić tzn kotwy i do nich podczepić pasy... z tgo co wiem można też w inne miejsca ale muszą one być odpowiednio przygotowane no i kąt pasa bo podłogi chyba musi być mniejszy lub równy 45 stopni (poczytaj sobie załącznik J- tam wszystko jest dokładnie opisane) pozdro 
 PS. ja mam przymocowane na kotwach do seryjnych mocowań
 
 
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doogi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2005,  17:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | adi mam pytanie gdzie kupiles te zapinki ktore masz do pasow no i czy czyms wzmacniałeś te miejsca na nie ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adi08 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2005,  22:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mocowania nie są dodatkowo wzmacniabe bo seryje mocowania i tak już są mocne... nie ma takiej potrzeby. Kotwy do których są przymocowane pasy kupiłem w sklepie z częściami do sportu motorowego oraz bajerami do tuningu...taka jedna kotwa kosztowała bagatela 14zł  :bad: |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablonas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Gru 2005,  11:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | co do klatki robionej samemu (w sensie - nie u specjalisty). z bólem serca ale jednak odradzam. robilismy klatke u mojego ojca w firmie do sto dwudziestki siódemki - autko do zabawy (ale nie w PPZM) jednak uparłem się że robimy zgodnie z załącznikiem J (w końcu te wytyczne po coś zostały wymyślone - bezpieczeństwo przede wszystkim). i tak: sam załącznik i wszystkie rusunki były, dodatkowo na kilka dni zabrałem autko mojego kierowcy (ccs który jeździł w PPZM) żeby nasz spawacz miał "namacalny" przykład jak klatka powinna wyglądać z podstawkami itd. i powiem Wam, że nie sądziłem że tyle problemów z tym będzie. nasz spawacz ma talent ale po wszystkim stwierdził, że drugi raz on już nie chce tego robić  . problem był nawet z kupnem rur wymaganych w załączniku. jakbym miał policzyć koszty to tak: same rury jakieś 350pln. 3 dni pracy spawacza też coś koło tego. ale nie licze juz czasu kiedy była przygotowywana buda - obspawywana, zdrapywane wygłuszenia, spawanie dziur itd. niby sporo taniej, ale zlecając budowe klatki to wiemy za co płacimy. zbudować dobrą klatke to trzeba mieć juz spore doświadczenie i kilka klatek na koncie. ponieważ to autko jednak jest budowane z myślą tylko o śmiganiu po lasach to zdecydowałem się na samoróbke. jeśli miałbym jeździć w PPZM to wolałbym zapłacić. do cienkiego można wsadzić klatke już za 1500 pln... niby. podejrzewam, że cena jest elastyczna i można wynegocjować niższe. 
 moja klatka:
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xr2fun   
 
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 18 Sie 2005
 Posty: 625
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Gru 2005,  11:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | I to jest właśnie tak, że czasami drożej trzeba zapłacić a w sumie wychodzi taniej! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | malp   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Wrz 2010
 Posty: 25
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Wrz 2010,  04:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam pytanko dotyczące klatki sparco. czy ktoś ma jakieś doświadczenie z takową? czy są problemy z jej montażem? jak w ogóle wygląda proces jej montażu? plug&play? i przede wszystkim czy ktoś posiada jakieś foty takiej już zamontowanej w mk3 bo szczerze powiem, że na google images nie dużo jest na ten temat.
 pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |