| Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 30 Sty 2009,  21:54
 | Walek od Swiatka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | virus2   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 75
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2005,  21:53   Walek od Swiatka | 
 |  
               | 
 |  
               | Czy ktos z forumowiczow posiada walek od Swiatka lub innego tunera w fiescie Xr2i 1,6 jesli tak to jaki efekt one daly i czy zmienialscie ustawienia elektroniki,no i jakc cena tej imprezy,z gory thx |  
				| _________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi
  )) http://streetracers.krakow.pl/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rycho   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Wiek: 50
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 203
 Skąd: Trzebnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2005,  21:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Quzyn zdaje się ma. Zagadajdo niego. 
 Rycho
 |  
				| _________________ JetCar XR2
 
 I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 Robią syf i w tym syfie się tarzają
 I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adi08 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2005,  22:19 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Rycho napisał/a: |  	  | Quzyn zdaje się ma. Zagadajdo niego. 
 Rycho
 | 
 
 Qzyn nie ma od Świątka!!
 
 napisze bardzo zwiąźle.... bardziej sie opłaca  (taniej i lepiej) sprowadzić mocny wałek z anglii... jakiś wałeczek Kent'a
  za około 120-140 funtów kupisz bardzo dobry produkt |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2005,  23:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | i z świątkiem są 2 problemy: 1) wałki są napawane nie toczone jako nowe czyli jest z nimi jak z Polonezami jak dobrze trafisz to możesz jeździć 10 lat a jak źle to rpzsypie sie po mieśącu;
 2) nie robi do silników cvh!! kiedyś dzwoniłem i powiedział że za słaba jest hydraulika w tym silniku i że sie rozsypuje!!
 
 Pozdro
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | virus2   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 75
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2005,  10:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | aha czyli inaczej mowiac gra nie wart swieczki. |  
				| _________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi
  )) http://streetracers.krakow.pl/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2005,  03:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | światek robi tylko do 1.25 zetec . Koszty straszne . Gra nie warto świeczki . lepiej sobie poszukać 2 litry z mondeo o ile wejda . moc wzrośnie napewno , trwałość tez . jedynie buda moze nie wytrzymać presji . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2005,  11:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | silnik wejdzi a buda wytrzyma te 2,0, i ja sie zgodze z przedmówcą, nigdy 1,4 nie bedzie tak szybkie jak 2,0  wiec raczej polecam swapa chyba że auto robione do jakiejs kalsy w jakiś imprezach sportowych?? pozdro
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rycho   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/105KM
 Wiek: 50
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 203
 Skąd: Trzebnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2005,  11:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kolega siępytał o wałek od świątka lub inny dlatego wspomniałem o qzynie, bo pamiętałem, że on też się zastanawiał między świątkiem a jakimś innym. A w ofercie świątka są wałki też do innych zeteców nie tylko 1,25 (przynajmniej ro k temu były bo wtedy sprawdzałem). Przy cenie rzędu 120 kilku funtów to cena jest porównywalna, bo światek do zeteca kosztował w granicach 1500 zł za dwa wałki, no chyba, że to jest cena za sztukę a nie komplet :(
 
 Rycho
 |  
				| _________________ JetCar XR2
 
 I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 Robią syf i w tym syfie się tarzają
 I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | virus2   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 75
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2005,  12:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | autko jest robione na 1/4 mili toznaczy nie extremalnie ale zeby niebyc na ostanim miescu a o wlek pytam daltego bo kochane waleczki z cvh padaj szybko a niema mozliwosci regeneracji ich a taki wlek np. od Swiatka przypuszczam ze da sie regenerowac |  
				| _________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi
  )) http://streetracers.krakow.pl/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2005,  12:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | generalnie nie da sie regenerować wałków niezaleznie jakiej sa produkcji. a jak ktoś twierdzi że sie da to sciemnie!!
 
 W twoim wypadku to raczejh jest inny plan jak chcesz zostać w klasie do 1550cm, oczywiście jesli mowa o legalnych zawodach.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | virus2   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 75
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2005,  13:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | mowa o taki i takich zawodach a fiesta ma potecijal rok temu w Maslowie przegralem o 3 miesce o 0,1 sek auto bylo tylko odcudzone,a teraz robie swapa na  1,6  niesty to juz klasa profi czas jaki by mnie styswakcjionowal to 16,80 ktory jest osigalny z tym silnikem a co doregeneraji walkow dzieki za wskazwke bo w Krk jest pelno takich co napawaja krzywki.   |  
				| _________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi
  )) http://streetracers.krakow.pl/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2005,  19:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | to wsadź silnik ale nikomu o tym nie mów i podawaj pojemność 1400  , powiem ci że w masłowie ja xr2i 1600 110KM robiłem czas 17,800 (co prawda była cała zapakowana a i jeszcze pies siedział na tylniej kanapie
    ) |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | virus2   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 75
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2005,  20:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | to ja wlsnie mialem taki czas 17,81sek a otym zeby sie nie przyznawac ze to 1,6 juz myslem  o z zewnatrz sa niemal idetyczne tylko trzeba npisy na kolektorach zeszlifowac  nawet znalzem fotki 
   
   
  |  
				| _________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi
  )) http://streetracers.krakow.pl/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2005,  06:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Według mnie sama zmiana wałka daje niedużo. Z tego co wiem wałki typu Piper posiadają swoje
 odpowiedniki w superchipach. Przede wszystkim
 przyspieszenie momentu wtrysku i wydłużenie
 jego fazy. Bez tego komora spalania ssie jedynie
 więcej powietrza bez proporcjonalności w ilości
 paliwa.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | virus2   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 26 Maj 2004
 Posty: 75
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Gru 2005,  11:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | czyli reasumujac dac sobie spokuj z walkiem zrobic glowice,i bawic sie smt-6 ,jesli cie dobrze zrozumialem |  
				| _________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi
  )) http://streetracers.krakow.pl/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Gru 2005,  07:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie. Pobaw się też z pompą paliwa i regulatorem ciśnienia możesz zamontować powiedzmy od sierry cosworth. A ciśnienie
 paliwa i przelew na pompie ustawić na jakieś 7 bar daje to większe
 ciśnienie wtrysku pomimo tej samej dawki jest lepsze rozpylenie
 paliwa. Z tego co czytam na fiestaturbo u kolesiów xr2i 110 KM
 daje to jakieś 10 KM.
 
 Jeżeli wałek to naprawdę dedykowany i z programem do komputera.
 Tzw superchip. Popytaj u pipera albo kenta. Do tego sztywnoś spęzyn
 albo podwójne sprężyny zaworowe. To daje wysoką stabilność i
 pełne otwarcie zaworu na wysokich obrotach około 7 tysięcy
 gdzie moc przy normalnych warunkach spafa bo hudraulika zaworowa
 ma bardzo dużą bezwładność.  Właśnie też lite popychacze bez
 hydrauliki czyli z regulacją ręczną luzu podnoszą krzywą mocy
 o jakieś 500-800 obrotów.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2005,  00:26 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | GienekWichura napisał/a: |  	  | Dokładnie. Pobaw się też z pompą paliwa i regulatorem ciśnienia możesz zamontować powiedzmy od sierry cosworth. A ciśnienie
 paliwa i przelew na pompie ustawić na jakieś 7 bar daje to większe
 ciśnienie wtrysku pomimo tej samej dawki jest lepsze rozpylenie
 paliwa. Z tego co czytam na fiestaturbo u kolesiów xr2i 110 KM
 daje to jakieś 10 KM.
 | 
 
 A wiesz jak rególować ciśnienie na rególatorze??
 pod kapselkiem jest śróbka i w którą strone krecić żeby podnieść??
 
 PS. Wszystkie Cosworthy seryjnie miały taki sam rególator jak fiesta xr2i/rs cvh
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2005,  06:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bardziej chodzi mi o przelew na pompie. Dlatego najlepiej zamontować zupełnie nieseryjną pompę paliwa.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Gru 2005,  19:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam w dziale Tuning  . A wiec po kolei. Swiatek faktycznie robi walki poprzez napawanie a do cvh nie robi z jednego powodu. Nie chodzi o sama jakosc popychaczy ale o materialy uzyte przez forda do produkcji zarowno walkow jak i popychaczy. Nie udalo sie dotychczas dobrac swiatkowi materialu takiego zeby nie wycieraly sie albo popychacze albo krzywki. Co do modyfikacji to: nie ma sensu zwikszac dostepu powietrza bez zwiekszenia dawki paliwa i na odwrot. Co do cen to jak pytalem Swiatka to pojedynczy walek do forda kosztowal ok 1500zl. Za podobna cene masz u Kenta zestaw skladajacy sie z walka, lepszych popychaczy regulowanego kola zebatego paska rozrzadu i nie wiem czy nie daje tez sportowych sprezyn zaworowych. Sam walek ok 750zl. ja na twoim miejscu jezeli juz bym robil to kompleksowo. Wyjmij glowice i powieksz oraz wyrownaj kanaly dolotowe i wylotowe. Poobcinaj prowadnice wystajace do kanalow. Wypoleruj trzonki zaworow. Splanuj glowice o ok 1mm. Zapodaj dobry walek a najlepiej caly kit. A potem sie baw cisnieniem paliwa (regulatorem) albo jezeli masz kase to modyfikacjami elektroniki   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gregor3 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lut 2006,  17:06   Wałki od Świątka | 
 |  
               | 
 |  
               | Panowie nie macie racji co do wałków od świątka albo informacje macie nie aktualne u świątka nie napawają wałków tylko toczą nowe zamawiałem do mojego sporta wysłałem swoje tylko na wzór i przyszły z powrotem moje i nowe zrobione poza tym świątek daje roczną gwarancje na swoje wałki jeżeli ktoś jest zainteresowany zmianami mocy to mogę się podzielić info w przyszłym tygodniu w środę biore się za rozkopywanie silnika pozdro.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |