Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 30 Sty 2009, 21:54 |
Walek od Swiatka |
Autor |
Wiadomość |
virus2
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Gru 2005, 21:53 Walek od Swiatka
|
|
|
Czy ktos z forumowiczow posiada walek od Swiatka lub innego tunera w fiescie Xr2i 1,6 jesli tak to jaki efekt one daly i czy zmienialscie ustawienia elektroniki,no i jakc cena tej imprezy,z gory thx |
_________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi ))
http://streetracers.krakow.pl/ |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2 Gru 2005, 21:56
|
|
|
Quzyn zdaje się ma. Zagadajdo niego.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Gru 2005, 22:19
|
|
|
Rycho napisał/a: | Quzyn zdaje się ma. Zagadajdo niego.
Rycho |
Qzyn nie ma od Świątka!!
napisze bardzo zwiąźle.... bardziej sie opłaca (taniej i lepiej) sprowadzić mocny wałek z anglii... jakiś wałeczek Kent'a za około 120-140 funtów kupisz bardzo dobry produkt |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Gru 2005, 23:30
|
|
|
i z świątkiem są 2 problemy:
1) wałki są napawane nie toczone jako nowe czyli jest z nimi jak z Polonezami jak dobrze trafisz to możesz jeździć 10 lat a jak źle to rpzsypie sie po mieśącu;
2) nie robi do silników cvh!! kiedyś dzwoniłem i powiedział że za słaba jest hydraulika w tym silniku i że sie rozsypuje!!
Pozdro |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
virus2
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Gru 2005, 10:07
|
|
|
aha czyli inaczej mowiac gra nie wart swieczki. |
_________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi ))
http://streetracers.krakow.pl/ |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Gru 2005, 03:30
|
|
|
światek robi tylko do 1.25 zetec . Koszty straszne . Gra nie warto świeczki . lepiej sobie poszukać 2 litry z mondeo o ile wejda . moc wzrośnie napewno , trwałość tez . jedynie buda moze nie wytrzymać presji . |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 4 Gru 2005, 11:43
|
|
|
silnik wejdzi a buda wytrzyma te 2,0, i ja sie zgodze z przedmówcą, nigdy 1,4 nie bedzie tak szybkie jak 2,0 wiec raczej polecam swapa chyba że auto robione do jakiejs kalsy w jakiś imprezach sportowych??
pozdro |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 4 Gru 2005, 11:56
|
|
|
Kolega siępytał o wałek od świątka lub inny dlatego wspomniałem o qzynie, bo pamiętałem, że on też się zastanawiał między świątkiem a jakimś innym.
A w ofercie świątka są wałki też do innych zeteców nie tylko 1,25 (przynajmniej ro k temu były bo wtedy sprawdzałem). Przy cenie rzędu 120 kilku funtów to cena jest porównywalna, bo światek do zeteca kosztował w granicach 1500 zł za dwa wałki, no chyba, że to jest cena za sztukę a nie komplet :(
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
virus2
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Gru 2005, 12:42
|
|
|
autko jest robione na 1/4 mili toznaczy nie extremalnie ale zeby niebyc na ostanim miescu a o wlek pytam daltego bo kochane waleczki z cvh padaj szybko a niema mozliwosci regeneracji ich a taki wlek np. od Swiatka przypuszczam ze da sie regenerowac |
_________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi ))
http://streetracers.krakow.pl/ |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 4 Gru 2005, 12:48
|
|
|
generalnie nie da sie regenerować wałków niezaleznie jakiej sa produkcji.
a jak ktoś twierdzi że sie da to sciemnie!!
W twoim wypadku to raczejh jest inny plan jak chcesz zostać w klasie do 1550cm, oczywiście jesli mowa o legalnych zawodach. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
virus2
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Gru 2005, 13:56
|
|
|
mowa o taki i takich zawodach a fiesta ma potecijal rok temu w Maslowie przegralem o 3 miesce o 0,1 sek auto bylo tylko odcudzone,a teraz robie swapa na 1,6 niesty to juz klasa profi czas jaki by mnie styswakcjionowal to 16,80 ktory jest osigalny z tym silnikem a co doregeneraji walkow dzieki za wskazwke bo w Krk jest pelno takich co napawaja krzywki. |
_________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi ))
http://streetracers.krakow.pl/ |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 4 Gru 2005, 19:34
|
|
|
to wsadź silnik ale nikomu o tym nie mów i podawaj pojemność 1400 ,
powiem ci że w masłowie ja xr2i 1600 110KM robiłem czas 17,800 (co prawda była cała zapakowana a i jeszcze pies siedział na tylniej kanapie ) |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
virus2
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Gru 2005, 20:13
|
|
|
to ja wlsnie mialem taki czas 17,81sek a otym zeby sie nie przyznawac ze to 1,6 juz myslem o z zewnatrz sa niemal idetyczne tylko trzeba npisy na kolektorach zeszlifowac nawet znalzem fotki
|
_________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi ))
http://streetracers.krakow.pl/ |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 5 Gru 2005, 06:50
|
|
|
Według mnie sama zmiana wałka daje niedużo.
Z tego co wiem wałki typu Piper posiadają swoje
odpowiedniki w superchipach. Przede wszystkim
przyspieszenie momentu wtrysku i wydłużenie
jego fazy. Bez tego komora spalania ssie jedynie
więcej powietrza bez proporcjonalności w ilości
paliwa. |
|
|
|
|
virus2
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Gru 2005, 11:29
|
|
|
czyli reasumujac dac sobie spokuj z walkiem zrobic glowice,i bawic sie smt-6 ,jesli cie dobrze zrozumialem |
_________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi ))
http://streetracers.krakow.pl/ |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 6 Gru 2005, 07:01
|
|
|
Dokładnie. Pobaw się też z pompą paliwa i regulatorem ciśnienia
możesz zamontować powiedzmy od sierry cosworth. A ciśnienie
paliwa i przelew na pompie ustawić na jakieś 7 bar daje to większe
ciśnienie wtrysku pomimo tej samej dawki jest lepsze rozpylenie
paliwa. Z tego co czytam na fiestaturbo u kolesiów xr2i 110 KM
daje to jakieś 10 KM.
Jeżeli wałek to naprawdę dedykowany i z programem do komputera.
Tzw superchip. Popytaj u pipera albo kenta. Do tego sztywnoś spęzyn
albo podwójne sprężyny zaworowe. To daje wysoką stabilność i
pełne otwarcie zaworu na wysokich obrotach około 7 tysięcy
gdzie moc przy normalnych warunkach spafa bo hudraulika zaworowa
ma bardzo dużą bezwładność. Właśnie też lite popychacze bez
hydrauliki czyli z regulacją ręczną luzu podnoszą krzywą mocy
o jakieś 500-800 obrotów. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Gru 2005, 00:26
|
|
|
GienekWichura napisał/a: | Dokładnie. Pobaw się też z pompą paliwa i regulatorem ciśnienia
możesz zamontować powiedzmy od sierry cosworth. A ciśnienie
paliwa i przelew na pompie ustawić na jakieś 7 bar daje to większe
ciśnienie wtrysku pomimo tej samej dawki jest lepsze rozpylenie
paliwa. Z tego co czytam na fiestaturbo u kolesiów xr2i 110 KM
daje to jakieś 10 KM. |
A wiesz jak rególować ciśnienie na rególatorze??
pod kapselkiem jest śróbka i w którą strone krecić żeby podnieść??
PS. Wszystkie Cosworthy seryjnie miały taki sam rególator jak fiesta xr2i/rs cvh |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 7 Gru 2005, 06:55
|
|
|
Bardziej chodzi mi o przelew na pompie. Dlatego najlepiej
zamontować zupełnie nieseryjną pompę paliwa. |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 27 Gru 2005, 19:31
|
|
|
Witam w dziale Tuning . A wiec po kolei. Swiatek faktycznie robi walki poprzez napawanie a do cvh nie robi z jednego powodu. Nie chodzi o sama jakosc popychaczy ale o materialy uzyte przez forda do produkcji zarowno walkow jak i popychaczy. Nie udalo sie dotychczas dobrac swiatkowi materialu takiego zeby nie wycieraly sie albo popychacze albo krzywki. Co do modyfikacji to: nie ma sensu zwikszac dostepu powietrza bez zwiekszenia dawki paliwa i na odwrot. Co do cen to jak pytalem Swiatka to pojedynczy walek do forda kosztowal ok 1500zl. Za podobna cene masz u Kenta zestaw skladajacy sie z walka, lepszych popychaczy regulowanego kola zebatego paska rozrzadu i nie wiem czy nie daje tez sportowych sprezyn zaworowych. Sam walek ok 750zl. ja na twoim miejscu jezeli juz bym robil to kompleksowo. Wyjmij glowice i powieksz oraz wyrownaj kanaly dolotowe i wylotowe. Poobcinaj prowadnice wystajace do kanalow. Wypoleruj trzonki zaworow. Splanuj glowice o ok 1mm. Zapodaj dobry walek a najlepiej caly kit. A potem sie baw cisnieniem paliwa (regulatorem) albo jezeli masz kase to modyfikacjami elektroniki |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Gregor3 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lut 2006, 17:06 Wałki od Świątka
|
|
|
Panowie nie macie racji co do wałków od świątka albo informacje macie nie aktualne u świątka nie napawają wałków tylko toczą nowe zamawiałem do mojego sporta wysłałem swoje tylko na wzór i przyszły z powrotem moje i nowe zrobione poza tym świątek daje roczną gwarancje na swoje wałki jeżeli ktoś jest zainteresowany zmianami mocy to mogę się podzielić info w przyszłym tygodniu w środę biore się za rozkopywanie silnika pozdro. |
|
|
|
|
|