problem dot. klimy |
Autor |
Wiadomość |
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 23 Lip 2014, 18:13 problem dot. klimy
|
|
|
witanko
chciałem zapytać o sprawę techniczną w układach klimatyzacji, mianowicie czy jeśli kompresor ma sprzęgiełko i klime się nie włącza to można o klimę nie dbać tzn. nie uzupełniać czynnika, nie uszczelniać układu bo i tak kompresor się nie zatrze? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 23 Lip 2014, 18:28
|
|
|
Nawet jak nie będziesz miał czynnika to też nie zatrzesz. W układzie są czujniki ciśnienia (a przynajmniej jeden) i jak brak czynnika, to nie da rady włączyć klimy, a co za tym idzie i kompresor też się nie załączy. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Lip 2014, 20:30
|
|
|
To co mówi Peedro to prawda. Ale nieużywana klima, gdy jest rozszczelniony układ po pewnym czasie staje się trudna do odbudowania. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23 Lip 2014, 21:34
|
|
|
od samego braku czynnika nie zatrzesz, ale od braku smarowania już tak - znacznie skrocisz zywotnosc kompresora już po uruchomieniu klimy, a dodatkowo zwiększasz szanse na rozszczelnienie układu
w układzie z czynnikiem wymieszany jest olej, który smaruje wszystko i zapewnia trwalosc uszczelkom itp.
wiec pytanie dlaczego? serwis klimy to 100zl raz na 2-3 lata - chyba niewielki wydatek... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 24 Lip 2014, 09:28
|
|
|
dzięki, a jak poznać że układ ma te sprzęgiełko ? |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lip 2014, 09:51
|
|
|
Każdy układ ma sprzęgło, bo inaczej nie dało by się wyłączyć klimy. Poznać można po tym, że gdy klima jest wyłączona, po odpaleniu wiruje bieżnia kompresora razem z paskiem klinowym a wnętrze koła stoi nieruchomo. |
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 24 Lip 2014, 09:54
|
|
|
MisiekT napisał/a: | a dlaczego mialby nie miec? |
tzn. obojętnie jaka marka samochodu to sprężarka klimy ma zawsze sprzęgiełko? bo gdzieś czytałem że są wersje bez niego. No a teraz pytanie czy te sprzęgiełko jest czymś smarowane albo jak można doprowadzić do jego awarii? |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 24 Lip 2014, 11:11
|
|
|
Fiesta ma. Dlaczego tak sie sprzegielkiem przejmujesz - chodzi o smarowanie calego ukladu ogolnie...
samemu sprzegielku pewnie nic sie nie stanie przez 2-3 lata nieuzywania, gorzej z reszta |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 24 Lip 2014, 12:35
|
|
|
Sprzęgło jest elektromagnetyczne, więc jego zacieraniem bym się nie martwił... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 24 Lip 2014, 15:17
|
|
|
a jak często dochodzi w obecnych układach do rozszczelnienia? |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Lip 2014, 15:36
|
|
|
scorpion69 napisał/a: | MisiekT napisał/a: | a dlaczego mialby nie miec? |
tzn. obojętnie jaka marka samochodu to sprężarka klimy ma zawsze sprzęgiełko? bo gdzieś czytałem że są wersje bez niego. No a teraz pytanie czy te sprzęgiełko jest czymś smarowane albo jak można doprowadzić do jego awarii? |
ma zawsze, ale nie zawsze jest to sprzęgło tego samego typu, przy Fordach są to sprzęgła elektromagnetyczne czyli sterowane elektromagnesem, ale np. grupa VW ma sprzęgło zrywalne, w którym kompresor kręci się cały czas, a wydajność sterowana jest elektrozaworem, dlatego w tym wypadku w układzie cały czas musi być czynnik w innym przypadku kompresor się zatrze.
scorpion69 napisał/a: | a jak często dochodzi w obecnych układach do rozszczelnienia? |
o wiele częściej niż w starych, najsłabszym ogniwem jest skraplacz, gniją na potęgę..... |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lip 2014, 16:45
|
|
|
W japońcach jeszcze gniją wszystkie rurki aluminiowe w miejscach mocowań do karoserii. A tak to skraplacze i parowniki. Najmniej awaryjny jest sam kompresor.
Gdy nie używasz w fordzie klimatyzacji to koło pasowe kompresora wiruje sobie na łożysku kulkowym z własnym smarem. Więc można je traktować jako rolkę prowadzącą. Gdy włączysz klimę uruchamia się elektromagnes i przyciąga stalową płytkę umieszczoną na cienkich stalowych blaszkach. Tarcza przenosi moment napędowy z koła pasowego do wirnika kompresora. |
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 25 Lip 2014, 12:22
|
|
|
drjanusz napisał/a: | ale np. grupa VW ma sprzęgło zrywalne, w którym kompresor kręci się cały czas, a wydajność sterowana jest elektrozaworem, dlatego w tym wypadku w układzie cały czas musi być czynnik w innym przypadku kompresor się zatrze. |
no to mnie zmartwiłeś z tymi układami klimy w VW -bo chyba teraz wziąłbym jakieś autko od nich. Skraplacz czyli chłodnica to jeszcze niedrogi ale parownik -tu mowa o ok. 1500zł |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lip 2014, 12:35
|
|
|
Hehe europejskie auta kupują samobójcy i masochiści
Japan+Korea = brak problemów |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Lip 2014, 14:58
|
|
|
ta, tylko ile tych japońców, jest nadal japońcami :> |
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 25 Lip 2014, 16:45
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Hehe europejskie auta kupują samobójcy i masochiści
Japan+Korea = brak problemów |
też patrzyłem za korea+japan ale jak zrobiłem rozpoznanie w największych sklepach w internecie to do nich jest bardzo mało zamienników na dodatek dziwnych firm oraz orginały |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lip 2014, 17:53
|
|
|
To ciekawe. Naprawiam na co dzień i większość części jest tańsza o 50% od francji. A tak po za tym to ich się nie naprawia do 200 tyś km. Jedziesz tylko klocki oleje filtry i tak do porzygania Czasami wyleci jakiś łącznik albo tuleja. I jeśli np uważasz, że dziwna firma to "555" albo CTR to wiedz, że takie części wytrzymują 3 razy dłużej niż "markowe" TRW albo Delphi
[ Dodano: Pią Lip 25, 2014 18:10 ]
Cytat: |
ta, tylko ile tych japońców, jest nadal japońcami :> |
To niestety fakt. Ale winę ponosi władza UE, bo wprowadziła akcyzę na auta z Japonii, w dodatku akcyza podobno rośnie wraz z ilością sprzedanych aut.
Wystarczy popatrzeć na USA gdzie nie ma jakiś specjalnych ceł na auta z Japonii i widzimy, że np w roku 2012 na 10 najlepiej sprzedających się aut 6 to auta od skośnookich. Europa bez dotacji pod stołem koncernów wyglądała by jak obecnie FSO. Nikt o zdrowych zmysłach nie kupił by ani citroena ani peugeota ani renault, chyba, że ma wrażliwość plastyczną. To co się dzieje obecnie w strefie EURO to piękna gospodarka planistyczna i planowe postarzanie produktów. Hitem jest np Peugeot Bipper który ulega biodegradacji po 20 tyś km. Przy tylu ludzie potrafią mieć 2 wymianę amortyzatorów na gwarancji. Albo citroeny Jumpery z roczników 2011 2012 które gubią lakier do podkładu (a podkład jest żółty ) a przy 100 tyś km w większości mocniejszych silników wymagany jest remont skrzyni biegów, albo przez rozwalone łożyska, albo przez przetarte sprężyny synchronizatorów. |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 25 Lip 2014, 18:31
|
|
|
Hmm to temat o klimatyzacji czy o przewadze samochodów japońskich nad europejskimi? |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Lip 2014, 22:38
|
|
|
W sumie to hyde park, więc niech sobie nawet rozprawiają o wyższości kapci nad laciami |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|