[MK6] Zbiorniczek Odmy |
Autor |
Wiadomość |
David1n
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 1 Kwi 2014, 14:53 [MK6] Zbiorniczek Odmy
|
|
|
Aktualnie rozwiązuje sprawę nie wypalonej fordowskiej odmy w 1.6 tdci. Olej w układzie dolotowym lub tak zwane "zapocenie" to nie jest normalne zjawisko! Wiele osób mówi: to normalne / tak ma być. Otóż tak się dziać nie powinno. Kombinowałem, czyściłem i to nic nie daje Jedynym rozwiązaniem jest założenie zbiorniczka odmy.
Mam możliwość zamówienia zbiorniczka D1 SPEC za 40-50 zł szt. Na alledrogo chcą za to 150 zł (oszustwo) i taniej nie znajdziecie. Jeżeli ktoś jest chętny proszę pisać na PW. Towar od producenta.
|
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 1 Kwi 2014, 18:28
|
|
|
Laickie pytanie. Gdzie się wtyka wąż powrotny z takiego catch tanka mając stożek? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Kwi 2014, 22:18
|
|
|
David1n napisał/a: | Olej w układzie dolotowym lub tak zwane "zapocenie" to nie jest normalne zjawisko! Wiele osób mówi: to normalne / tak ma być. Otóż tak się dziać nie powinno. |
Znajdź diesla z turbiną, i odmą wpiętą przed turbinę, który nie ma śladu oleju w układzie dolotowym/IC, powodzenia. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
David1n
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 2 Kwi 2014, 13:19
|
|
|
Jaszczur, jeżeli uważasz ze intercooler zaje**** olejem to normalka
blood_brother, węża powrotnego nie trzeba wpinać z powrotem. Zakładasz tylko kawałek z filterkiem odmy i po sprawie. Ciśnienie jest wyrównywane tak czy siak w tym przypadku, a olej zostaje w catch'u. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 2 Kwi 2014, 13:42
|
|
|
David1n, pewne ilości oleju w środku są normalne, tak te auta są projektowane.
A "zaje**** olejem" to już jest kwestia definicji. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
David1n
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 2 Kwi 2014, 14:26
|
|
|
Jaszczur, niech i będzie po Twojemu. Wyjaśnij mi tylko dlaczego do innych (nie mówię, że wszystkich) marek montowane są seryjnie zbiorniki odmy?
Druga sprawa po chipie te wydmuchy oleju są większe co też trzeba wziąć pod uwagę.
Kopcenie na biało i puszczanie białego dymku przy odpalaniu wiąże się z tą sprawą.
Zachlapany olejem intercooler nie spełnia swojej roli tak jak powinien.
Miałem też założonego blow offa, ale że wywala olej tłoczek się "nasmarował" i non stop wypuszczał powietrze. Wszystko działa na przeciw teorii, że to normalne i nie ma się czym przejmować. Układ powinien być suchy i do tego będę dążył. |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2 Kwi 2014, 15:22
|
|
|
Mam auto po zmianie programu i po przejechaniu na nim juz 40 tys nie widzę zwiększenia pocenia się.Tak jak przed i teraz są tylko śladowe ilości oleju w przewodzie pomiędzy filtrem powietrza a turbiną.I to jest normalne bo opary gdzies się muszą skraplać.
p.s.Pisze na przykladzie mk 7 1.6 TDCi (HDI)
P.S.O jakich wydmuchach oleju piszesz Odma jest formą przewietrzenia silnika.
A przedmuchy jesli występują duże (dmucha w miskę olejową)sprawdzić należy wyciągając bagnet.Jesli wali jak z parowozu to kompresja idzie w michę .Silnik wtedy do kapitalki. |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 2 Kwi 2014, 16:27
|
|
|
David1n napisał/a: | Jaszczur, niech i będzie po Twojemu. Wyjaśnij mi tylko dlaczego do innych (nie mówię, że wszystkich) marek montowane są seryjnie zbiorniki odmy? |
Z tego samego powodu dla którego sporo lepszych rozwiązań nie jest stosowanych przez Forda. Oszczędności, ich własne "know-how", whatever.
Ja nie twierdzę że catch-tank to zły pomysł, bo to nie jest zły pomysł. Po prostu uważam że demonizowanie tego całego problemu to lekka przesada.
Cytat: | Druga sprawa po chipie te wydmuchy oleju są większe co też trzeba wziąć pod uwagę.
Kopcenie na biało i puszczanie białego dymku przy odpalaniu wiąże się z tą sprawą. |
Akurat to nie ma zbyt wiele wspólnego - jedno z drugim niewiele się wiąże. Jeśli pojawia się kopcenie, i zwiększają przedmuchy, to oznacza że silnik sobie ogólnie gorzej radzi po chipie, a nie dlatego że zwiększają się wydmuchy oleju.
Ja u siebie przy zwiększaniu mocy w swoim klekocie nie zauważyłem większych przedmuchów, czy wiekszej ilości oleju w dolocie niż przed tym, co więcej - za czasów jak mój klekot był wolnossakiem, tego oleju - wręcz szlamu w dolocie było więcej, i z moich obserwacji wynika że to bardziej zależało od jakości oleju który mu wlewałem, niż od czegokolwiek innego. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Kwi 2014, 20:16
|
|
|
za 50zł to jestem chetny |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
ziele477
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Gru 2012 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Kwi 2014, 22:34
|
|
|
ja też |
|
|
|
|
|