|
Problem z żarówkami led. Polaryzacja? |
Autor |
Wiadomość |
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 21:31 Problem z żarówkami led. Polaryzacja?
|
|
|
Siemanko.
Kupiłem ostatnio kilka żarówek led, głównie potrzebowałem żarówki do stopów i przeciwmgłowego w tylnych lampach (MHW). Niestety czerwona działa tylko w przeciwmgłowym.
W stopach nie działa.
Problem mam też z żarówkami oświetlenia wnętrza. Rurkowa działa bez zarzutów, natomiast żarówki te po bokach nie działają. Kupiłem takie na gwincie BA9s z 5SMD.
Allegro
Żarówki W5W diodowe w oświetleniu rejestracji też działają.
Stąd moje pytanie czy trzeba zmienić kable + i - w tych które nie działają?
(trzeba powiększyć, żeby zobaczyć nr kabli)
Rozumiem, że w lampce wnętrza musiałbym zmienić polaryzacje. Domyślam się, że są tylko 3 kable, bo jest masa tylko podłączona kablem 3. Kable 2 i 3 zmienić miejscami a 3 dodatkowo rozdzielić na dwa i podłączyć pod 1, żeby masa była "sterowaniem przycisku". Co wtedy z "czujnikami otwarcia drzwi? Tam też jakieś kable trzeba zmienić? |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 21:59
|
|
|
Kurczę trochę to dziwne. Może to trzeba samą tą żarówkę diodową wyjąc z oprawki i obrócić jeśli się da ???
Sprawdź może jakimiś drucikami czy jak rzeczywiście żarówkę podepniesz odwrotnie to czy zadziała.
Te diody powinne być tak zamontowane w oprawce, że "-" podajesz na obudowę, a "+" na ten "dziubek".
Sprawdź miernikiem jak jest rzeczywiście w aucie. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 08:54
|
|
|
Hue hue hue hue hue
To nie działa i nie będzie działać
Bo to... (werble) Ford!
A tak serio Ktoś wymyślił, że zamiast robić klasyczny układ (na "cycku" żarówki plus, a obudowie minus), zrobi sobie na opak, skoro żarówka i tak świeci, to jeden c*** No ale niestety, przyszły czasy LED-ów i taki układ powoduje, że to oświetlenie nie pójdzie
W przypadku lamp z tyłu konwersja jest bez sensu (trzeba by było rozciąć piny łączące płytkę i lutować je, ale to jest praktycznie niewykonalne, bo po tej blasze spoiwo lutownicze po prostu spływa (testowane)
Jedyne "nieporąbane" pod względem polaryzacji żarówki to wsteczny i przeciwmgielne
W przypadku lampki jedyne wyjście to ogołocić wafle z LED-ów z obudów, dolutować kable, a te z kolei zamocować we wnętrzu lampki (ja mam taki patent u siebie).
Od razu wyjaśniam, że zmiana polaryzacji nie ma sensu (chyba, że zrealizujesz ją na przekaźnikach, ale to kompletnie bez sensu), bo świecenie lampki po otwarciu drzwi albo działać nie będzie, albo będzie wywalało bezpiecznik (na budzie auta masz masę, odwracając polar, musiałbyś sprawić, żeby na budzie był plus Ogólnie burdel w elektryce, Panie
Dodatkowo - podaruj sobie LED-y w lampach z tyłu, bo świecą gorzej niż zwykłe żarówki 21W |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 10:16
|
|
|
Pufcio napisał/a: | A tak serio Ktoś wymyślił, że zamiast robić klasyczny układ (na "cycku" żarówki plus, a obudowie minus), zrobi sobie na opak, skoro żarówka i tak świeci, to jeden c*** No ale niestety, przyszły czasy LED-ów i taki układ powoduje, że to oświetlenie nie pójdzie |
No to czad
Lekka paranoja, szczególnie jeśli część podpięta jest tak, a część odwrotnie.
Dobrze, że teraz już to jest znormalizowane (mam nadzieje) |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 18:34
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Dodatkowo - podaruj sobie LED-y w lampach z tyłu, bo świecą gorzej niż zwykłe żarówki 21W |
Niestety w tym problem, że w MHW nawet czerwone 21W świecą na różowo...
z lampką wnętrza pokombinuję, a reszty w takim razie nie ruszam. |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 19:14
|
|
|
inno napisał/a: | Niestety w tym problem, że w MHW nawet czerwone 21W świecą na różowo... |
Było kupić porządne lampy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Maj 2014, 14:02
|
|
|
Lampka w środku zrobiona
Było prościej niż myślałem. Dało się przerobić diodową żarówkę.
Kilka zdjęć:
1.Środkowa żarówka, 2.Środkowa+Boczne
1.Bez, 2.Tylko boczne, 3.Środkowa+Boczne
Tego chyba nie trzeba opisywać.
Jak ktoś kupił takie żarówki jak ja, to opisze co trzeba zrobić, żeby działało.
Niestety nie zrobiłem zdjęć w trakcie prac. Postaram się jak najdokładniej opisać.
(Jeżeli w lampce bagażnika będzie tak samo, to dodam zdjęcia do opisu)
1. Obcinamy "bolec" w żarówce. Trzeba uważać, żeby tego czarnego zabezpieczenia nie uszkodzić.
2. Zdejmujemy metalową obudowę żarówki.
3. Pod spodem jest plastikowa obudowa i z niej wystają dwa druciki. Trzeba je zamienić miejscami, tj. jeden zagiąć na zewnątrz tego plastiku, a drugi wyprostować.
4. Teraz trzeba założyć spowrotem metalową obudowę, przekładając wyprostowany drucik przez małą dziurkę na końcu.
5. Na koniec zostaje nam zrobienie bolca takiego jak był wcześniej (patrz pkt 1). Ja użyłem lutownicy i cyny. |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Maj 2014, 22:00
|
|
|
Lol, jaki patent Na takie kombinacje to bym nie wpadł |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 00:43
|
|
|
no jeżeli mają zmienioną polaryzację lub instalka ma inną polaryzację to tak cza zrobić tyle że diodę łatwiej zmodzić. W każdym razie niezły patent |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|