Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: fiesta, mk3, nie pali, rozrusznik, zwarcie

[MK3] Zwarcie / Rozrusznik nie dostaje prądu
Autor Wiadomość
philips90 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Filip
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrz 2012, 16:07   [MK3] Zwarcie / Rozrusznik nie dostaje prądu

Witam! Posiadam Fieste MK3, ostatnio trochę postała nieużywana i choć w grudniu kupiłem nowy akumulator (przez zimę stał u mnie w pokoju) i włożyłem go gdzieś w kwietniu, do reszty się wyczerpał. Musiało pójść jakieś zwarcie, w efekcie którego nie działało nic, łącznie z głupim zegarkiem.

Podładowałem go trochę na kable i działa niemal wszystko: zegar, alarm, radio, wycieraczki, spryskiwacze, światła itp. Tylko rozrusznik nie dostaje prądu. Żadnej reakcji na przekręcenie kluczyka, nie licząc kontrolek na desce rozdzielczej. Sprawdziłem wszystkie wtyczki, przetarłem niemal wszystkie masy, bezpieczniki też całe.

W czym problem? Gdzie szukać rozwiązania? Kiedyś ktoś mi powiedział, że można jakoś zewrzeć dwie śruby, żeby ruszył rozrusznik. Wie ktoś jak to zrobić? Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2012, 16:18   

Akumulator stał rozładowany = śmietnik, zacznij od skombinowania pewnego akumulatora, albo na innym samochodzie sprawdź czy Twój działa,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Wrz 2012, 16:42   

philips90 napisał/a:
Podładowałem go trochę na kable i działa niemal wszystko: zegar, alarm, radio, wycieraczki, spryskiwacze, światła itp. Tylko rozrusznik
dostaje zamało prądu żeby się odezwał. JoeMix ma racje akumulator pomimo że
philips90 napisał/a:
w grudniu kupiłem nowy akumulator
to teraz amen .Spróbuj dobrze go naładować najlepiej jakimś elektronicznym prostownikiem z funkcją odsiarczania.Rozładować go obciążjąc żarówką 12V/50W ale tak żeby napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12V.Cykl ten powtórz 2-3 razy. Może ze względu na wiek akumulatora zasiarczenie nie jest tak duże i uda się go odratować ale nie w 100%.Tak na lato powinien być O.K. ale na zime?????
 
 
philips90 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Filip
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrz 2012, 16:50   

ale rozrusznik nie kręci nawet przy podłączeniu do akumulatora z innego auta :fox:
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Wrz 2012, 16:53   

philips90, po podłączeniu do akumulatora innego auta przewodami rozruchowymi?
 
 
philips90 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Filip
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrz 2012, 16:58   

dokładnie
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Wrz 2012, 17:00   

philips90 napisał/a:
Podładowałem go trochę na kable
to jest chyba odpowiedź-podpowiedz.
Jak mam racje to jeszcze pewnie nie odłączyłeś tego rozładowanego a przekrój tych kabli jest pewnie<16mm2 ???? :kaput:
 
 
philips90 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Filip
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrz 2012, 17:13   

nie odłączyłem, zgadza się. kable standardowe - kupione na stacji benzynowej (nie znam się na tym). w zimie ta metoda działała. skąd to pytanie?
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Wrz 2012, 17:20   

Jakośc kabli ze stacji to wielka niewiadoma.A ten rozładowany to jeszcze prąd zabiera i stąd to pytanie. Podłącz normalnie na klemy ten sprawny aku a wtedy będziemy coś więcej wiedzieć
JoeMix napisał/a:
zacznij od skombinowania pewnego akumulatora, albo na innym samochodzie sprawdź czy Twój działa,
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Wrz 2012, 17:42   

Dokładnie. Takie kable są nic nie warte. Pomagają jedynie, gdy rozrusznik zarkęci 1-2 razy i wtedy sie skończy prąd. Do tego akumulator po dłuższym nieużywaniu ma pobór prądu bliski 0 i trzeba sporo czekać, by się naładował.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2012, 17:43   

philips90 napisał/a:
ale rozrusznik nie kręci nawet przy podłączeniu do akumulatora z innego auta :fox:
Bo może masz trupa w aucie, wstaw swój do innego auta, albo z innego auta do swojego i sprawdź, jak masz dziurę w kole i nie możesz napompować to się zmienia koło a nie próbuje pompować innym kompresorem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
philips90 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Filip
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrz 2012, 17:54   

tylko pytanie dlaczego jakoś ta metoda, na dokładnie tych samych kablach działała w zimie, kiedy temperatura jest przecież dużo niższa i trudniej jest rozruszać auto? druga sprawa, że jeśli działa wszystko poza rozrusznikiem, to jakiś minimalny stan prądu jest i rozrusznik powinien chociaż drgnąć. nie mowie, ze zakrecic, ale wydac z siebie jakikolwiek dzwiek... tak to probuje rozwiklac, ale moze nie mam racji...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2012, 18:46   

philips90 napisał/a:
pytanie dlaczego jakoś ta metoda, na dokładnie tych samych kablach działała w zimie, kiedy temperatura jest przecież dużo niższa i trudniej jest rozruszać auto?
Gdyż, ponieważ, w zimie masz rozładowany akumulator a teraz masz podejrzenie ie trupa w aucie,,,
philips90 napisał/a:
druga sprawa, że jeśli działa wszystko poza rozrusznikiem, to jakiś minimalny stan prądu jest i rozrusznik powinien chociaż drgnąć.
Wszystko w aucie ciągnie 20A a rozrusznik 200A,,, bardzo upraszczając,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
philips90 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Filip
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrz 2012, 18:56   

a czy mogę spróbować taki akumulator reklamować? nie stać mnie na nowy, zwłaszcza, że dopiero co kupowałem. nie ma innego rozwiązania? ciągniecie na linę nie pomoże? albo wywołać jakieś sztuczne zwarcie żeby zaskoczyło? przecież to nie bateria, którą wyrzuca się do śmieci po rozładowaniu...
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Wrz 2012, 19:16   

philips90,
mick1973 napisał/a:
Spróbuj dobrze go naładować najlepiej jakimś elektronicznym prostownikiem z funkcją odsiarczania.



Jaka to firma? Mój maxis z autolandu stał rozładowany przez cały okres od sierpnia do czerwca kolejnego roku. Naładowałem go zwykłym elektronicznym prostownikiem. Tą zimę przejezdzilem na nim, ale potrafił robić niespodzianki jak kilka dni postał. W lato bezproblemowo palił. Teraz mam drugi aku trzymany w cieple, co by się nim wspierać, jak pierwszy padnie :-P
 
 
philips90 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Filip
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrz 2012, 19:22   

mówicie o tym prostowniku, jakbym go nosił po kieszeniach ;) nie mam takich rzeczy.

firma akumulatora to MaxBat...
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Wrz 2012, 19:54   

philips90 napisał/a:
ciągniecie na linę nie pomoże?
jak słychać pompe paliwa to jest szansa. A patrzyłeś z innym aku bo jak nie masz elektronicznego to zwykłym podładować. :megafon: :megafon: :megafon:
 
 
philips90 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Filip
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrz 2012, 21:07   

nie mam innego żeby sprawdzić.

btw. jaką mam pewność, że jak kupie nowy akumulator to po 2-3 nocach też się nie wyczerpie? ładnie mi tu próbujecie pomóc i jestem bardzo za to wdzięczny, ale nikt z Was nie skupił się na powodzie wyładowania. to nie jest normalne, że auto po miesiącu stania (bo zapomniałem, że w maju było to samo. wtedy kable i przetarcie masy papierem ściernym pomogło) na nowym akumulatorze nagle nosi w sobie "trupa", jak to ujęliście :fox:
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Wrz 2012, 21:36   

Nikt z nas nie namawia cie do kupowania na siłe nowego aku .Jak auto stało 4 miesiące to przy nowym niedokońca naładowanym aku to mógł się rozładować właśnie przez zegarek,pamięć radia,jakiś alarm i co tam jeszcze masz pomontowane. A jeździłeś wogóle czy tylko w maju ostatnio odpalałes. Bo coś mało jasno to opisałeś.My zaradzamy temu co opisujesz
philips90 napisał/a:
Witam! Posiadam Fieste MK3, ostatnio trochę postała nieużywana i choć w grudniu kupiłem nowy akumulator (przez zimę stał u mnie w pokoju) i włożyłem go gdzieś w kwietniu, do reszty się wyczerpał. Musiało pójść jakieś zwarcie, w efekcie którego nie działało nic, łącznie z głupim zegarkiem.
philips90 napisał/a:
to nie jest normalne, że auto po miesiącu stania (bo zapomniałem, że w maju było to samo. wtedy kable i przetarcie masy papierem ściernym pomogło) na nowym akumulatorze nagle nosi w sobie "trupa", jak to ujęliście
teraz mamy chyba wrzesień :kaput: :kaput:
 
 
philips90 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Filip
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrz 2012, 21:44   

grudzien - zakup akumulatora
grudzien-kwiecien - akumulator stoi u mnie w pokoju
koniec kwietnia - montuje akumulator i robie okolo 100km w miescie. potem auto znow przez miesiac stoi nie ruszane
koniec maja - rozładowany. nie kręci rozrusznik. ładuje na kable - nic, przecieram rdze na masie papierem sciernym - ruszyl. silnik popracowal kilkanascie minut i zgasilem, nigdzie nim nie jezdzilem

potem auto stało nie ruszane aż do dzisiaj...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.