Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Inny] Falujące lub podwyższone obroty.
Autor Wiadomość
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 21 Lut 2012, 19:29   [Inny] Falujące lub podwyższone obroty.

Witam,ostatnio mojej mamie od tak zaczęło szarpać autem . Obejrzałem wszystko no fakt silnik nie chodzi prawidłowo.Obroty albo są wysokie, albo Szybko falują.Góra dół góra dół.
Myłem cały wtrysk, zmieniłem filtr paliwa. i dalej faluje.
Wrzucam filmik do wglądu.
Auto to peugeot 106 1.0 jednopunktowy wtrysk.
Sorki ,że tu pisze o tym aucie,może fiesty się nie obrażą :-P
Moglibyście jakoś pomóc ? bo na forum peugeota nikogo nie ma a na forum citroena nie uzyskałem żadnej odpowiedzi.
o to film.
http://w765.wrzuta.pl/fil...falujace_obroty
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Lut 2012, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Lut 2012, 19:55   

To kamera tak nagrała, czy on tak syczy?
Bo jak to jest syk, to podciśnienie gdzieś jest urwane, ew dolot jest nieszczelny.
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 21 Lut 2012, 20:00   

Tak nagrał telefon . Był lekko naderwany węzyk od podcisnienia ,ale to zrobiłem i była tez troche uszkodzona uszczelka pod wtryskiem to ją zrobiłem.

Jak silnik zimny odpale to dopóki sie nie zagrzeje obroty są równiutkie,może delikatnie wyższe.ale to pewnie dlatego ze jest ssanie.

jak silnik jest juz ciepły i go przegazuje to obroty juz falują ciągle.

wczoraj jak dłubałem śróbokrętem przy tym bolcu od silnika krokowego który jest dociskany , to obroty były przez chwile normalne, pozniej były wysokie, a pozniej znowu falowały.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lut 2012, 21:43   

Wyjmij silnik krokowy i zobacz czy jest czysty. Pomocy musisz szukać na forum fso albo VW bo jest to wtrysk boscha i był montowany w tych markach.
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 21 Lut 2012, 22:17   

Dzis chciałem wyciagnać silniczek krokowy, ale spadł mi kluczyk (torks) gdzieś w silnik i tyle .Jutro wezmę i wykręce to go wyczyszcze. i dam znać.
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 22 Lut 2012, 17:24   

dzisiaj rozkrecilem silniczek, wyczyściłem go ,ale nc nie pomogło. silnk dalej falował. więc odłączyłem silniczek krokowy i pracował prawidłowo. czy jazda bez silnika może spowodować jakieś uszkodzenia? mogę bez niego jezdzic? po co w ogóle on jest zamontowany skoro silnik bez niego poprawnie pracuje ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lut 2012, 17:59   

bo jak będzie zimny to będzie gasł . Tak samo może gasnąć przy jeździe na luzie.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lut 2012, 18:21   

Silniczek krokowy ustala wolne obroty w 1,1i ma tyle wspólnego z krokowym co Fiesta z F1, ale jesteś kolejnym przykładem że jak silnik z takim "krokowcem" faluje to nie silniczek, bo jak by silniczek się przestawiał to po odłączeniu tez by były cyrki, a on się wsuwa i wysuwa bo tak jest sterowany przez komputer gdyż przyczyna jest zupełnie w innym miejscu,,, możliwe że CPP masz walnięty
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 22 Lut 2012, 19:22   

JoeMix napisał/a:
Silniczek krokowy ustala wolne obroty w 1,1i ma tyle wspólnego z krokowym co Fiesta z F1, ale jesteś kolejnym przykładem że jak silnik z takim "krokowcem" faluje to nie silniczek, bo jak by silniczek się przestawiał to po odłączeniu tez by były cyrki, a on się wsuwa i wysuwa bo tak jest sterowany przez komputer gdyż przyczyna jest zupełnie w innym miejscu,,, możliwe że CPP masz walnięty


Wczoraj jak odłączałem silniczek rokowy , tzn wtyczke od niego to też falował. dzis zresetowałem kompa i jak go odłączyłem to nie falował. to będzie silniczek bo jak srobokrętem ten pręt co wychodzi z niego dociskałem to miał wyzsze obroty. a pozniej dalej falował. a dzis po resecie kompa wyciagnałem ten silniczek w ogole. i sie obroty ustabilizowały. czyli on jest uszkodzony bo daje złe info do kompa i samochód głupieje.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lut 2012, 20:19   

Silniczek nie daje żadnych informacji do kompa, to element wykonawczy,,, to jak śrubokrętem go naciskałeś, to tam jest czujnik czy naciskasz na gaz czy nie - to jedyne co silniczek przekazuje komputerowi,,, sam nie wie w jakiej jest pozycji, po podaniu napięcie wysuwa się az się wysunie na maxa i się zatrzymuje, po zamianie polaryzacji się wsuwa, aż się wsunie do końca,,, to w jakiej pozycji jest przepustnica która przesuwa silniczek odczytuje CPP i jak jest uwalony to komp nie wie co się dzieje, przykładowo wysuwa go i nie ma odczytu to tego potwierdzającego a nagle są obroty wyższe niż chce, więc zaczyna silniczek wsuwać i znowu nie wie co się dzieje bo CPP nie działa jak trzeba,,, a tu nagle obroty są za niskie i sytuacja się powtarza w koło, sam silniczek nie jest w stanie wpaść w drgawki ani się przesunąć jak klasyczny korkowiec,,, chyba że faktycznie jesteś w stanie go wcisnąć śrubokrętem, to znaczy że ma ślimaka wewnątrz uwalonego,,,

:ups: Teraz zauważyłem ze to peugeot,,, tam może być inaczej niż we Fieście,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 22 Lut 2012, 20:37   

No peugeot peugeot. I napewno to jest silniczek krokowy. bo jak jest podłączony i siedzi na swym miejscu to autem nie da sie jezdzic tak szarpie i faluje. Jak go odłącze to obroty są bardzo niskie,ale silniczek pracuje i wszystko ładnie się wkręca.

Fiesta to inna bajka. Prymitywny stary silnik na popychaczach...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lut 2012, 21:08   

Tam nie ma silniczka krokowego tylko jest silnik prądu stałego z przekładnią. Ale dobrze w przeciwieństwie do Joego wykryłeś zbieżność między sprzężeniem zwrotnym tego ustrojstwa bo z tego co pamiętam w tej samej obudowie jest czujnik zamknięcia przepustnicy pin 3 i 4 gdy przepustnica jest zamknięta musi mieć przerwę i gdy otwarta przejście.
Możesz przeprowadzić test sterownika przy użyciu kontrolki LED 12V albo brzęczka .Procedura i kody są w necie opisane jeśli nie dasz rady to podeślę ci sposób i schemat
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Lut 2012, 06:19   

diodalodz - zgadza sie jak rozkręciłem ten "silniczek krokowy" to byl tam silniczek taki jak w samochodzikach np zabawkowych. i były trybiki. I rozkminiłem że jak ten silniczek sie kręci to bolec sie wsuwa i wysuwa, tylko to było wszystko na sztywno i podejrzewam ze jest uszkodzone. jak wykręcłem ten cały element i odpaliłem auto to silnik chodził,ale miał wolniutkie obroty. ale to kwestia ustawienia ich na lince. dzis jeszcze ustawie obroty i zobacze jak silnk będzie chodził.
Powiem wam ze zdziwiłem się ze silnik potrafi chodzić na bardzo niskich obrotach 400 RPM i do tego miec włączone światła, nawiewy.i nie gasł.

czyli bez tego silniczka moge jezdzic? nie stanie samochód ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lut 2012, 08:35   

Możesz ten silniczek ustawia wolne, więc jak sobie ustawisz tak będziesz miał, problem w tym że jak ustawisz, to na ciepłym silniku będą za wysokie,,, jak na ciepłym zmniejszysz to na zimnym może gasnąć,,, jak zacznie padać może być problem itp. generalizując może gasnąc jak nie będziesz miał nogi na pedale, wspominał o tym wcześniej dioda.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi odpięcie akumulatora a podwyższone obroty
Gość Elektryka 6 5 Mar 2006, 13:30
picio_18
Brak nowych postów ST podwyższone obroty przy rozgrzanym silniku
emelce Mechanika silnika 1 11 Lis 2015, 10:17
Jondi
Brak nowych postów [MK4] Podwyższone obroty przy jeździe na luzie
ravenpoz Mechanika silnika 11 25 Mar 2014, 18:13
ravenpoz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.