|
[MK6] Check Engine -błąd P0420 , zbyt mala wydajność kataliz |
Autor |
Wiadomość |
Yorkus
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Wiek: 43 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 16:47 [MK6] Check Engine -błąd P0420 , zbyt mala wydajność kataliz
|
|
|
Witam
Samochod: Ford Fiesta MK6, 2003r, silnik 1,3 70km
Tydzien temu zaswiecila mi sie kontrolka silnika, pojechalem do mechanika, po podpieciu pod komputer wykazalo blad jak w temacie a dokladnie:
P0460 - Nieprawidlowa informacja w zbiorniku z zestawu wskaznikow - blad stały
Udalo sie ten blad skasowac, niestety po 2 dniach kontrolka zaswiecila sie ponownie. Prosze o porade co robic? Auto od roku ma zamontowana instalacje gazowa. Samochod pracuje poprawnie.
Czy ktos mial kiedys podobny problem ? Jestem z Katowic i zastanawiam sie czy nie podjechac do servisu Forda na pelna diagnostyke komputerowa.
Moge dotankowac PB95, czy taki blad moze sam zniknac po jakims czasie? (sam sie skasowac)
Moze zawiesil sie ten czujnik?, przeciez auto jezdzi na gazie, przez co komputer dostaje nieprawidlowa informacje?. Nie wiem tak gdybam.
Aczkolwiek rok mam gaz i nie bylo tego typu bledu.
Prosze o jakies podpowiedzi bad rozwiazania.
BLAD TYMCZASOWY ! NIE POWODOWAL ZAPLANIA CHECK ENGINE |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Sty 2011, 10:23, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
wtyk
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39 Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 75 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 22:17
|
|
|
jeżeli stać Cię na serwis to jedź
ja bym postąpił w następujący sposób:
kupił obd2 na allegro (koszt złącza + tankowanie = jedna wizyta na komputerze w serwisie forda)
wyjeździł paliwo do zera
zatankował do pełna
skasował błąd zakupioną wtyczką
a potem dopiero coś rozbierał, leciał do mechaników, serwisów itp |
|
|
|
|
Yorkus
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Wiek: 43 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18 Sty 2011, 11:27
|
|
|
dzieki za odp.
W mojej Fiescie 2003r mam zlacze OBD2, szukam jaki interfejs diagnostyczny kupic , znalazlem ELM 327 1.4 , podaja na stronie jakie obsluguje protokoly i ktore piny pownny byc podpiete w danym protokole.
Poszedlem do auta i sprawdzilem czy mam podpiete piny - 2, 4, 5, 10, and 16 - potokol J1850 PWM (niby obslugiwany przez Ford)
Okazalo sie ze niestety mam podpiete piny w gornym rzedzie 1,3,8 ... wiec zadne nie wymienione w standardzie OBD2.
Wiec pytanie czy ten interfejs ELM 327 1.4 bedzie dzialal ? Podpinal ktos Fieste MK6 2003 w gore do komputera ?? |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 19 Sty 2011, 18:35
|
|
|
A na pewno dobrze sprawdziłeś te piny ? bo np u mnie złącze jest że tak powiem do góry nogami i piny od 9 do 16 są w pierwszym rzędzie |
|
|
|
|
Yorkus
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Wiek: 43 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20 Sty 2011, 17:21
|
|
|
hej
zle spisalem i podalem piny... ale juz ELM podpialem i dziala ! od 490 km swieci mi kontrolka silnika kasowana 3 krotnie, zawsze zaswieca sie w przedziale 30-500km, auto jezdzi poprawnie , z obrotami moca wszystko w porzadku, tylko ta kontrolka swiecaca ! , zczytalem bledy i wyskoczylo:
P0420 - zbyt mala wydajnosc katalizatora , staly
- wczesniej bylem u 3 mechanikow i kazdy mowi ze do wymiany katalizator, pojechalem na stacje diagnostyczna i wyniki sa okej - zarowno na gazie jak i benzynie ( CO2 14,8 - 13,8; HC 22-18; tylko O2 wysokie 0,65 do 2,02)
i zczytany blad tymczasowy
P0134 - 02 Sensor Circuit No Activity Detected (zawieszanie sie sondy 1 ?)
Jezeli katalizator jest dobry to co moze byc przyczyna swiecenia tej lampki, przeszukalem forum troche osob mialo juz ten problem, aczkolwiek diagnozy sa rozne.
Co dalej ? jakie rady ? wymienic sonde 1 ? zamiennik czy orginał ? co polecacie ?
EDIT
Poszedlem z interfejsem zrobic testy , wykasowalem bledy (kontrolka znikla),
przejechalem sie samochodem i przeprowadzilem test sond lambda ponizej wykresy. (testowalem wolne obroty - benzyna, gaz oraz obroty 2000 benzyna , gaz)
Prosze o interpretacje wykresow, dodam ze katalizator badany tydzien temu wyniki podalem powyzej - diagnosta stwierdzil ze katalizator sprawny.
Po testach sprawdzilem czy wystpily jakies bledy i pojawil sie znow blad tymczasowy - P0134 (byl juz on poprzednio) pewnie niedlugo zaswieci sie kontrolka silnika znow.
wykresy z SCANMASTER ELM:
wolne obr. - gaz
wolne obr. - benzyna
2k obr. - gaz
2k obr. - benzyna
WYKRESY Z PCMSCAN
wolne obr. - gaz
wolne obr. - benzyna
2k obr. - gaz
2k obr. - benzyna
B. prosze o pomoc !
NIKT NIE POMOZE ? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 12:53
|
|
|
pomoże pewnie diodalodz jak się wyśpi.
dziwne, ze sondy pracuja na zmianę. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|