Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: akumulator, alternator, gasniecie, ladowanie

[MK4] Zgasła na środku drogi podczas jazdy.
Autor Wiadomość
blackace
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2010, 23:16   [MK4] Zgasła na środku drogi podczas jazdy.

Witam.
Pewnie jest mnóstwo tematów, w których znalazłbym coś na temat mojego problemu ale zależy mi na czasie bo diagnostą i elektrykiem nie jestem.
Opisze moją przypadłość.
Z rana wsiadam, zapalam samochód. Zapalał ociężale ale dał radę. Lampka akumulatora nie zgasła. Nie działało ogrzewanie przedniej szyby (czy coś jeszcze tego nie wiem, nie zdazylem sprawdzic. Tylna np. dzialala).
Nastepnie zaparkowalem samochod po przejechaniu 1km. Stal caly dzien. Wieczorem zapalam. Zapalil ociezale. Znow nie zgasla ikonka akumulatora. Przejechalem 500m i fiesta zgasla. Podczas proby zapalenia kontrolki migotaly i slychac bylo z okolic silnika taki szybkie tikanie (tik tik tik tik tik) w rytm swiatelek kontrolnych przez pare sekund.
Samochod wziety na hol. Podczas proby zapalenie na holu zapalil ale nie sluchal polecen na pedal gazu. Silnik chodzil nie rownomiernie. Nie dzialal np wskaznik obrotow i nadal szyba. Na sniegu z rury pozostawala niespalona mieszanka paliwa (czarny smog).
Bezpieczniki sprawdzielm tak na szybko. Byly całe. Nie wiem jak z tymi mocniejszymi, zóltymi w komorze silnika. Musze sie przyjzec.
Czy ktos zna roziwazanie problemu? bo biedna fiesta stoi martwa ciagle na tych mrozach.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Gru 2010, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 1 Gru 2010, 23:29   

rozładowany akumlator w wyniku braku ładowania

ehh... czerwona kontrolka sie mu świeci a ten nic sobie z tego nie robi ;-(
gdy świeci czerwona kontrolka na desce to NIE jedziemy
 
 
blackace
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2010, 23:44   

OK. Juz na przyszlosc mam nauczke ale nie mowmy o tym co zrobilem bo to tego nie odwroce.
OK. Padl aku bo nie bylo ladowania. Dlaczego nie bylo ladowania i jak to naprawic badz sprawdzic co jest tego przyczyna. Jakis moze spis mozliwych przyczyn i gdzie kazdej szukac?
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Gru 2010, 00:01   

http://www.fiestaklubpols...?tag=akumulator
No i masz lekture
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 2 Gru 2010, 00:02   

Zacznij od sprawdzenia długości szczotek regulatora na alternatorze.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Gru 2010, 00:39   

zacznij od sprawdzenia czy pasek od napedu altka jest czy go nie ma
 
 
 
grzes87 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 609
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Gru 2010, 01:27   

a moim zdaniem padl bo aku moze byc starze niz 3 lata, wlaczyles ogrzewanie przedniej i tylnej szyvby i przejechales tylko ! 1 km, samochod nie zdazyl sie rozgrzac a aku naladowac zwlaszcza ze wlaczyles duzo "pobieraczy pradu" potem wsiadles w samochod i znowu krotki dystans a takie mrozy ze mial prawo pasc.

u mnie po nocy -20 stopni C zagadal za pierwszym razem ale ociezale i zgasl, kolejna proba taka jak u ICbie z trykaniem, dopiero kable pomogly, przejechalem sie samochodem 15 km podladowalem i diala bez problemu, aku z 30 06 2007
_________________
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2010, 05:46   

grzes87 napisał/a:
samochod nie zdazyl sie rozgrzac a aku naladowac
A co Ty piszesz, przecież napisał ze NIE MA ŁADOWANIA bo mu kontrolka się świeci,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
blackace
[Usunięty]

Wysłany: 2 Gru 2010, 06:47   

To chyba nie akumulator. Jak przekrece stacyjke to swiatla, dmuchawa i inne rzeczy działają. Pożyczę dziś miernik do akumulatorów i zmierze jego pojemnosc i napiecie. Odnośnie wieku to rzeczywiście, na pewno jest stary.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Gru 2010, 08:11   

JoeMix napisał/a:
A co Ty piszesz, przecież napisał ze NIE MA ŁADOWANIA bo mu kontrolka się świeci,,,

Szkoda czasu bo:
blackace napisał/a:

To chyba nie akumulator. Jak przekrece stacyjke to swiatla, dmuchawa i inne rzeczy działają.

On nawet nie czyta tego co mu podpowiadamy ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Gru 2010, 09:54   

drjanusz napisał/a:
On nawet nie czyta tego co mu podpowiadamy ;-(

Nie tylko nie czyta, ale i potrafi zrobić niewykonalne:

blackace napisał/a:
Pożyczę dziś miernik do akumulatorów i zmierze jego pojemnosc

:9:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Gru 2010, 10:50   

Pufcio napisał/a:
drjanusz napisał/a:
On nawet nie czyta tego co mu podpowiadamy ;-(

Nie tylko nie czyta, ale i potrafi zrobić niewykonalne:

blackace napisał/a:
Pożyczę dziś miernik do akumulatorów i zmierze jego pojemnosc

:9:

:hahaha: :brawo: Ja chyba się zasugerowałem tylko tym czytaniem(ze zrozumieniem) readmore ,Na te "pomiary"jakośuwagi nie zwróciłem :nawalony:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 2 Gru 2010, 10:55   

grzes87 napisał/a:
a moim zdaniem padl bo aku moze byc starze niz 3 lata
Mój aku ma ponad 4 lata i śmiga jak nówka... gy
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
blackace
[Usunięty]

Wysłany: 2 Gru 2010, 16:25   

Witam ponownie.
Panowie...napisalem, jesli dobrze pamietam, ze sie nie znam na elektryce samochodowej i mechanice, ale nie oznacza to, że nie mam pojęcia o niczym.

Dla wyjaśnienia. Odnośnie rzeczy niewykonalnej i miernika akumulatorów. Kto się nie zna niech się nie wypowiada. Poniżej fotka i parametry akumulatora:



Odnośnie tego, że nie słucham porad...słucham, tylko jak ktoś mi wysyła linka do 20 tematów po kilkanaście postów w każdym niech nie oczekuje, że człowiek zdąży przeczytać i zaznajomić sie z każdym, bądź z wybranymi. Ludzie też pracują i nie zawsze jest dość czasu.

Jestem wdzięczny za każdą pomoc ale nie za jakieś dziwne odpowiedzi w celu nabicia sobie liczby postów. Spamić można w wyznaczonym na to dziale.

Za pozostałe rady serdecznie dziekuję i jestem wdzięczny. Również czekam na inne opinie.

A teraz wracając do problemu właściwego...

Zgodnie z tabliczką znamionową akumulatora powinien mieć 43Ah. Wg miernika brakuje mu dość znacznie. Podpiąłem akumulator pod prostownik. Zobaczymy jutro. I tak jak mówiłem...światła działają, dmuchawa, itp...Bezpieczniki wszystkie sprawne. Pasek na alternatorze siedzi sztywno. Co do kabli to jeszcze nie wiem. Zdążyłem przed zmrokiem wyciagnać akumulator tylko.
Ostatnio zmieniony przez blackace 2 Gru 2010, 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Gru 2010, 16:29   

Na razie jest pewne jedno, masz rozładowany akumulator bo siadło Ci ładowanie. O tym co i jak sprawdzić przy alternatorze było wiele razy, więc nie ma sensu nabijać postów i pisać po raz kolejny.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
blackace
[Usunięty]

Wysłany: 2 Gru 2010, 16:58   

OK. Wiadomo będzie jutro.
Dziękuję.
Jak coś to dam znać co wyszło i jak się nie uda to po debatujemy jeszcze.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Gru 2010, 17:24   

jeśli to faktycznie brak ładowania to czeka Ciebie kupno regulatora napięcia (jeśli reszta alternatora jest sprawna), co do dostępności to w focie nie mogli mi go znaleźć (to było jakieś 1,5 roku temu), dostałem dopiero u elektryka, który m.in. zajmuje się regeneracją alternatorów i kosztował, jeśli dobrze pamiętam coś koło 160pln
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Gru 2010, 17:34   

blackace napisał/a:
Dla wyjaśnienia. Odnośnie żeczy niewykonalnej i miernika akumulatorów. Kto się nie zna niech się nie wypowiada. Poniżej fotka i parametry akumulatora:

Normalnie przyczepiłbym się do ortografii, ale ma być rzeczowo to będzie.

Krótkie pytanie - po jakim czasie wyskakuje parametr w Ah? 5 sekundach? 10? Nie musisz podawać dokładnie, wystarczy wartość +/-.
Jeśli pomiar trwa pół minuty czy minutę, to możesz nim sobie 4 litery podetrzeć. To raz. Dwa, że nie wiesz absolutnie nic nt. samej procedury mierzenia - jakie obciążenie, wahania prądu, spadek napięcia przy dużym obciążeniu. A obciążenie duże po prostu nie może być, bo taka skrzyneczka zaczęłaby po chwili płonąć żywym ogniem - a to podstawowy parametr, który określa jak dużo bateria ogniw może "znieść" i z siebie wydać.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
blackace
[Usunięty]

Wysłany: 2 Gru 2010, 18:01   

Pojemność wyskakuje po ok 3-4 sekundach. Miernik jeszcze nigdy mnie nie zawiodl co do wskazań.

Oto link do strony dystrybutora:
http://www.tester-gold-ibt.alarmnet.com.pl/?item=1

PS: rzadko używam polskich znaczków, a czasami każdy sie pomyli. Gdybym był ekspertem to bym nauczal polskiego w szkole.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Gru 2010, 18:25   

blackace napisał/a:
Pojemność wyskakuje po ok 3-4 sekundach.

wątpię, żeby to co na nim wyskakuję było prawdą, bo pojemność mierzy się na podstawie czasu ładowania/rozładowania i prądu jaki temu towarzyszy, a tego przez kilka sekund się nie wykona...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów zgasła podczas jazdy i już nie zapaliła
QV_Shadow Mechanika 18 29 Lis 2008, 23:25
Gość
Brak nowych postów [MK3] Zgasła w czasie jazdy, kręci ale nie zapala
Mad_Maxs Mechanika 21 8 Wrz 2011, 14:33
Delko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.