Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Hamowanie silnikiem, nie odcina paliwa.
Autor Wiadomość
unkis
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2009, 22:09   [MK4] Hamowanie silnikiem, nie odcina paliwa.

Mam taki problem z autkiem. Chodzi dokładnie o to że nie da się hamować silnikiem, komputer nie odcina paliwa. A wiem że tak jest gdyż niedawno podłączyłem sobie do auta komputerek pokładowy który pokazuje mi chwilowe i średnie spalanie. Np hamując silnikiem z 90 km/h chwilowe spalanie wynosi ok 1,5 l/100km a gdy się jedzie na luzie to ok 0,6 l/100km. Nie wydaje wam się że jest to trochę dziwne? Dodam że w przeszłości miałem problemy z za wysokimi obrotami na biegu jałowym podczas zmiany biegów i dojeżdżania do świateł oraz auto zachowywało się tak jak by miało tempomat, bez dodawania gazu sam przyspieszał. Silniczek krokowy był wymieniany na nowy. I jeszcze mam też taki problem że obroty po wciśnięciu sprzęgła utrzymują się przez ok 3 sekundy i dopiero spadają, a jak już spadną to czasem do 900 a czasem do 1200 a nawet do 1500 i się tak utrzymują tak jak by auto cały czas było na ssaniu mimo że silnik jest gorący. Znowu gdy obroty wynoszą ok 900 to ma tendencję do gaśnięcia. Proszę o pomoc i odpowiedź co może być powodem tych dwóch rzeczy. Silnik to endura 1,3 z 96r.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Kwi 2009, 22:37   

unkis napisał/a:
Chodzi dokładnie o to że nie da się hamować silnikiem, komputer nie odcina paliwa.

Cały feler w tym, że nie rozróżniasz hamowania silnikiem od odcinania paliwa.
Żeby hamować silnikiem, paliwo wcale nie musi być odcinane.
To pierwsza kwestia. Druga jest taka, że żeby paliwo mogło być odcięte, obroty muszą się znajdować powyżej pewnego progu (w benzyniaku może to być np. 2,5-3,0 krpm [zaznaczam, że to są liczby przypadkowe]). Jeśli spadną poniżej, to silnik zwyczajnie będzie dostawał mieszankę.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
unkis
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2009, 23:53   

Ale podczas hamowania silnikiem w innych autach jakimi jeździłem odcinał paliwo i spalanie chwilowe pokazywał 0l/100km, a u mnie w żadnym przedziale obrotów nie da się tego osiągnąć. Zawsze pokazuje ok 1,5 litra.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Kwi 2009, 09:57   

Dziwne, że pokazuje 1,5 i na luzie jest mniej. Powinien - jeśli mieszankę spala - pokazywać proporcjonalnie do obrotów.

Zaś co do samego silnika - ja nie z tych, którzy podają z pamięci kąt wyprzedzenia zapłonu, itd. Nie wiem, czy ten silniczek ma węże powrotne, żeby niespalone paliwo mogło sobie wrócić do baku. Jeśli nie ma, to rzecz jasna nie uzyskasz efektu "jazdy za darmo" - ale w tym temacie musiałby się wypowiedzieć któryś ze speców od silników.

ps. z ciekawości - inne = jakie?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Kwi 2009, 20:36   

Pufcio napisał/a:
Żeby hamować silnikiem, paliwo wcale nie musi być odcinane.
Sęk w tym że nawet mk3 1,1 na jednopunkcie podczas hamowania zamyka dopływ paliwa i zaczyna je dopiero podawać ok 1200 rpm. Jeśli mu nie odcina to mogą być dwie rzeczy - albo skopany CPP albo VSS i komp leci w trybie awaryjnym na jednym z tych czujników i dlatego nie odcina. Po za tym to 1,3 w mk4 konstrukcyjnie jest prawie identyczny jak 1,1/1,3 w mk3 z tym że ma zmieniony dolot i innego kompa.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Kwi 2009, 20:50   

jackrzec - ostatnio wywiązała się dyskusja i próg takich obrotów zdaje się był wyższy. Cóż, co silnik to inaczej. Odnośnie takich detali się nie orientuję (zaznaczyłem, że spec ze mnie żaden), więc rzuciłem całkiem przykładową wartość :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Kwi 2009, 20:58   

Pufcio napisał/a:
próg takich obrotów zdaje się był wyższy
Nawet w książce jest tak podane...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Kwi 2009, 21:15   

jackrzec napisał/a:
Nawet w książce jest tak podane...

No to niech będzie. Chwała za to, że się pojawiłeś i napisałeś, niemniej - trzeci (i mam nadzieję ostatni) raz piszę, że w tej tematyce aż tak nie siedzę i tego nie wiedziałem, co więcej - żadnych liczb nie byłem pewien, a moja wiedza pochodziła z tematu w którym pisano co pisano (jak Ci zależy, to znajdź i się podziel swoją wiedzą)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Kwi 2009, 21:28   

Ja nie muszę szukać, bo ja to wiem. Druga sprawa - jak czegoś nie wiem, to nie piszę nic, tylko staram się znaleźć odpowiedź. Dlatego np nic nie piszę w dziale LPG, bo nie mam pojęcia o tym.
Jeśli zaś chodzi o odcięcie paliwa, to działa to w dwie strony - przy hamowaniu silnikiem i przy przekroczeniu maksymalnych obrotów. Trzecia sprawa to silniki diesla od zawsze odcinają paliwo przy hamowaniu.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Kwi 2009, 21:31   

Jeśli tylko silnik będzie miał informacje z CPP i VSS po części z MAP to jeśli minimalnie auto będzie popychać silnik to powinno odciąć paliwo,,, ja stawiam na lipny ten komputerek - jak Go wpiąłeś w instalację? Samochód wyposażony oryginalnie w take liczydło podaje dokładnie, urządzenie podpinane zewnętrznie zazwyczaj jest podpięte tylko pod wtryskiwacz i zlicza sobie jego czasy otwarcia, bez znajomości ciśnienia paliwa, grubości dyszy, ilości podawanego powietrza i tak dalej - podaje lipę zwyczajnie.

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 21:36 ]
jackrzec napisał/a:
Trzecia sprawa to silniki diesla od zawsze odcinają paliwo przy hamowaniu.
We fiestach mk2/3 odcina do dawki biegu jałowego,,, we większości starych diesli tak jest.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Kwi 2009, 21:56   

jackrzec - tu nie chodzi o to, że masz szukać informacji na ten temat, tylko o to, że w temacie, w którym nie było postu podającego konkretne informacje, mógłbyś coś napisać i tym samym pomóc innym. Nie wszyscy mają w domu książki o mk3 (swoją drogą nawet nie napisałeś czy ta informacja była w instrukcji obsługi, czy w jakimś "sam naprawiam"). Naprawdę, jak okażesz trochę więcej zrozumienia, to kapelusz Ci z głowy nie spadnie.

Swoją drogą - informacja, że diesle odcinają paliwo, unkisowi - zważywszy że ma benzyniaka - jest bardzo potrzebna...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Kwi 2009, 22:30   

Pufcio, w niebieskiej książce bodajże pisze że już 1,1i odcina paliwo.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
unkis
[Usunięty]

Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:14   

JoeMix napisał/a:
ja stawiam na lipny ten komputerek - jak Go wpiąłeś w instalację?


Podłączony jest on do sygnały z wtryskiwacza, i do VSS. Rozwiązane jest to w ten sposób że oblicza się stałą wtrysku, czyli ilość paliwa wtryskiwanego w jednostce czasu. Komputerek zlicza długość wtrysku i z danymi VSS oblicza spalanie. A to że podaje raczej dobre wartości, wiem bo miedzy tankowaniami pod korek średnia z komputera a wyliczona przeze mnie różni się maksymalnie 0,1l/100km. A poza tym nawet jak nie miałem tego komputerka to coś dziwnego zacząłem podejrzewać. W trasie gdy w każdej możliwej sytuacji hamowałem silnikiem i wogóle nie jeździłem na luzie średnie spalanie wychodziło mi o ok 0,5-1 litr większe. Ekonomiczniej mi wychodziło zjeżdżać z górki na wciśniętym sprzęgle. Wtedy się już zacząłem zastanawiać że coś jest nie tak. A poza tym jak już wcześniej pisałem auto ma problemy ze schodzeniem z obrotów.
Cała historia problemu wygląda tak:
Na początku auto czasami gasło jak się wciskało sprzęgło. Gdy mechanik zresetował komputer zaczęły się problemy z za wysokimi obrotami. Przy dojeżdżaniu do świateł i przy zmianie biegu obroty rosły do 4000 i dopiero po zatrzymaniu samochodu spadały. Wymieniłem Silnik krokowy ale to nic nie pomogło. Dopiero jak odłączyłem VSS to przestał wyć ale za to znowu gasnął. Zabawa z tymi czujnikami już trwa od zeszłych wakacji i nie mogę dojść co jest tego przyczyną. A komputerek podłączyłem jakiś miesiąc temu więc nie sugeruję się tylko nim, on mi tylko potwierdził moje podejrzenia.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Kwi 2009, 23:32   

JoeMix - wybacz, ale muszę dopytać - co to za książka? Bo kolor niewiele mi mówi, tym bardziej że mam mk5...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2009, 18:47   

Pufcio, niebieska książka od mk3 bodajże WŁiK czy coś takiego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Kwi 2009, 19:05   

JoeMix napisał/a:
Pufcio, niebieska książka od mk3 bodajże WŁiK czy coś takiego,,,

Ok, danke.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2009, 20:57   

unkis napisał/a:
Wymieniłem Silnik krokowy ale to nic nie pomogło. Dopiero jak odłączyłem VSS to przestał wyć ale za to znowu gasnął.
A VSS tez wymieniałeś?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 14:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.