[MK3] Silnik: Zapchana odma a problemy z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
szymko200
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 03 Mar 2005 Posty: 30 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 21:42 [MK3] Silnik: Zapchana odma a problemy z obrotami
|
|
|
zapchana odma a problem z obrotami(wolno spadające obroty)
czy możliwa jest taka zależnaść
moim zdaniem jest to możliwe a myśl mi podsunął użytkownik eskorta z podobnym problemem z obrotami . u nigo nie zdawało egzaminu ani czyszczenie krokowca ani zabiegi opisywane na forum odnośnie reanimacji cpp a wyczyszczenie przewodów i zaworka od odmy pomogło
co na to???
może to jest rozwiązanie dla fiest cierpiących na wolno spadające obroty(oby to było to bo ja już jetem bezradny)
jak wyczyszcze to opisze reakcje fiesty na zabieg |
_________________ ###eoe###kurak###thc### |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 19:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Michael
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 41 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 54
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 19:05
|
|
|
czekamy |
_________________
|
|
|
|
|
szymko200
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 03 Mar 2005 Posty: 30 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Mar 2006, 19:56
|
|
|
wyczyściłem te szystkie rurki wychodzące od pokrywy zaworowej odkręciłm pokrywe zaworową wybrałem z niej masło i nie było go mało wyczyściłem ten plastikowy srutututu wchodzący w obydowe filtra powietza i wszystko w sumia nic nie dało
tarpi mnie jeszcze jedna rzecz: osoba ,która zasugerowała mi wyczyszczenie tych wszystkich elementów z masła mówiła mi jeszcze o jakimś zaworku odmy lub zaworku w jej ok. miał on być ze sprężynką i mial chyba coś odpowietrzać czy coś takiego a ja takowego nie zlokalizowałem u siebie. może wy wiecie o jaki zaworek chodzi jeśli tak to proszę o pomoc w zlokalizowaniu go gdyż z tego co mówił mój kumpel drożność tego zaworka może mieć kluczowe znaczenie jeżeli chodzi o obroty |
_________________ ###eoe###kurak###thc### |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 30 Mar 2006, 23:50
|
|
|
szymko200 napisał/a: | jakimś zaworku odmy lub zaworku w jej ok. miał on być ze sprężynką i mial chyba coś odpowietrzać czy coś takiego a ja takowego nie zlokalizowałem u siebie. może wy wiecie o jaki zaworek chodzi jeśli tak to proszę o pomoc w zlokalizowaniu go gdyż z tego co mówił mój kumpel drożność tego zaworka może mieć kluczowe znaczenie jeżeli chodzi o obroty | Ten zaworek jest w obudowie filtra powietrza. Jak ściągniesz dekiel i wyjmiesz filtr, to jest dokładnie nad tym "srutututu" co czyściłeś. Jest to taka gumka przyczepiona do otworu takim gumowym "cyckiem". Innego zaworka tam nie ma. A czy to ma kluczowe znaczenie, to niebył bym taki pewien. U mnie odma była tak zawalona syfem, że wywalało mi korek od oleju, a z obrotami nic dziwnego się nie działo. Prędzej sprawdź map sensor, ale on nijak się ma do odmy i jest daleko od zagrożenia masłem |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
basia [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Mar 2006, 09:03
|
|
|
Witam,
ja wczoraj odebrałam fieściucha od mechanika,miałam czyszczony wtrysk,odmę wcześniej sama przedmuchałam sprężarką.I uważam że lepiej czyścić odmę na bieżąco,profilaktycznie,bo inaczej to białe gówno zapycha dalszy układ.Objawy-wolniej schodzi z obrotów,gaśnie,dusi się,auto jest mega mułowate.U mnie jeszcze coś się podziało z masą na sondzie lambda,więc objawy może przez to były nasilone.
Pozdro |
|
|
|
|
szymko200
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 03 Mar 2005 Posty: 30 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Mar 2006, 17:38
|
|
|
jak sprawdzić mapsensor?
znacie jakąś metode |
_________________ ###eoe###kurak###thc### |
|
|
|
|
KacpeRS [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Mar 2006, 17:42
|
|
|
moim zdaniem problemy z obrotami mogą być równierz przez spaliny z odmy ale to wtedy gdy nie jest ona zapchana. Mapsensor trzeba kupić działający nie da się go naprawić bo jest niby nierozbieralny to znaczy można go rozebrać ale niszczy się przy tym elemęty wewnętrzne |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 1 Kwi 2006, 14:58
|
|
|
basia napisał/a: | uważam że lepiej czyścić odmę na bieżąco,profilaktycznie,bo inaczej to białe gówno zapycha dalszy układ.O | a nie łatwiej zainwestować w 20 zł droższy olej na 4 litrach? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
basia [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Kwi 2006, 13:50
|
|
|
Problem w tym,że był tam olej fordowski,więc chyba nie najgorszy.Dopiero potem ja dolałam trochę lotosu,ale wydaje mi się,że majonezu było zbyt dużo jak na reakcję po mieszaniu. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 3 Kwi 2006, 15:50
|
|
|
jeszcze na to nikt chyba nie wpadł, ale ja bede pierwszy. wlej pólsyntetyk o gorszej klasie jakości i koniecznie małym TBN < 8,5. nie zapieni się, bedzie mniał gorsze własności myjące niż niejeden minerał (a półsyntetyk to i tak minerał) i uratujesz silnik szczególnie w zimie.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 3 Kwi 2006, 21:46
|
|
|
ja tam mialem zawalona odme i caly ten srutututu plastykowy ktory wchodzi do filtra pow. co wychodzi rurka do odmy i do serva od pompy bodajze i mi sie wylaczało wspomaganie hamulców z rana i odme mi ywwalało..wszystko przeczysciłem dokłądnie przemyłem...i obroty zaczeły normalnie spadac i odmy nie wywala takze to moze miec jakis wplyw |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
|
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Kwi 2006, 22:22
|
|
|
Mi czyszczenie odmy, filtra, wtrysku, zalanie Valvoline 10W40 nie pomagalo na obroty i na majonez. Pomagalo natomiast wymienienie CPP, a na majonez kupno fiesty ze zdrowszym silnikiem CVH. |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 3 Kwi 2006, 22:40
|
|
|
a w zimie spala wiecej oleju czy jak? Ja w lutym lałem olej a dzisiaj jade i mi blysnela lampka oleju patrze a tam na bagnecie nic nie ma dlaczego?? a silnik byl remontowany tzn uszczelniany przeciez jakies 5 miechow temu i nic nie kapie pod samochodem a moze to wina majonezu? :-/ |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
michalford
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Kwi 2006, 08:02
|
|
|
odkrec pokrywe zaworow i bedziesz wiedzial ile masz "majonezu" chwila roboty a dla pewnosci warto sprawdzic! |
_________________ fiesta 1.1i C 1990 |
|
|
|
|
|