Przesunięty przez: vegetagt 1 Cze 2019, 20:48 |
[MK3] Fiesta by luki "powrót kochanki" |
Autor |
Wiadomość |
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 27 Paź 2013, 14:36
|
|
|
BuMeL napisał/a: | Luki, a może fajny wydech chcesz |
jak cichszy niż mój to chce |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Paź 2013, 14:46
|
|
|
sobie wspawasz puszke i bedzie cichszy |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 27 Paź 2013, 21:13
|
|
|
Mam nadzieje że zadziała
Cytat: | Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 76, 80, 82, 84, 86, 8040 i 8240
1. Upewniamy się że pod osłona przeciw kurzową nie ma gumowego odboju, jeśli taki się znajduje należy go zdjąć i pamiętać o ponownym założeniu po zakończeniu regulacji.
2. Wciskamy do końca amortyzator, obracamy tłoczyskiem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu załączenia się mechanizmu regulacji. Rys.1
3. Wciśnięty amortyzator obracamy o 360 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dalsze zwiększanie twardości wykonujemy poprzez obracanie o amortyzatorem o 180 stopni. Maksymalna regulacja odbywa się w zakresie od 0 do 720 stopni.( Rys.2)
4. Po zakończeniu regulacji rozciągnąć amortyzator o ok. 1 cm w celu rozłączenia mechanizmu regulatora. Po rozłączeniu mechanizmu tłoczysko powinno lekko obracać się w lewo i prawo.
5. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku. |
|
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 3 Lis 2013, 20:56
|
|
|
W oczekiwaniu na pierwszy śnieg... fiesta również źle nie wygląda
opony 175/65/14 trochę balony
Do świąt daleko ale przyszły do mnie takie zielone choinki
|
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 9 Gru 2013, 21:31
|
|
|
Cytat: | Mam nadzieje że zadziała
Cytat: | Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 76, 80, 82, 84, 86, 8040 i 8240
1. Upewniamy się że pod osłona przeciw kurzową nie ma gumowego odboju, jeśli taki się znajduje należy go zdjąć i pamiętać o ponownym założeniu po zakończeniu regulacji.
2. Wciskamy do końca amortyzator, obracamy tłoczyskiem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu załączenia się mechanizmu regulacji. Rys.1
3. Wciśnięty amortyzator obracamy o 360 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dalsze zwiększanie twardości wykonujemy poprzez obracanie o amortyzatorem o 180 stopni. Maksymalna regulacja odbywa się w zakresie od 0 do 720 stopni.( Rys.2)
4. Po zakończeniu regulacji rozciągnąć amortyzator o ok. 1 cm w celu rozłączenia mechanizmu regulatora. Po rozłączeniu mechanizmu tłoczysko powinno lekko obracać się w lewo i prawo.
5. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku. |
|
A więc udało się
Koni jest faktycznie regulowane, nie tylko wysokość ale również twardość!
Jednakże wymaga pewnych ingerencji.
Najpierw gdy już mamy wyjęty amortyzator z auta, zdejmujemy sprężynę.
Następnie odkręcamy górne mocowanie amortyzatora:
ja przykręciłem do imadła górę i popuściłem nakrętkę (jest to w sumie kontra trzymająca sztyce amortyzatora z mocowaniem)
Następnie odkręcamy kontrę i zdejmujemy odbój:
Po wszystkim należy wcisnąć goleń do końca i lekko kręcąc czuć jak jeszcze schodzi kilka mm głębiej.
następnie w tej pozycji kręcą wystającą sztycą regulujemy twardość.
Do dyspozycji mamy 720stopni (2 obroty) wcześniej było przekręcone o 180 stopni względem najmniejszej twardości, ja zdecydowałem ustawić równo na połowę czyli 1 obrót
Oczywiście wszelakich regulacji dokonywałem równolegle na oby amortyzatorach.
Po wszystkim wyciągamy sztyce do góry i składamy w całość.
jest dużo twardziej
Mam nadzieje nie teraz nie będzie obcierać kołem o nadkola
dla porównania sprężyny: (od lewej seria xr2i, wietec, vogtland)
|
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
Ostatnio zmieniony przez luki 13 Gru 2013, 22:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 10 Gru 2013, 11:34
|
|
|
Panie, |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Gru 2013, 23:11
|
|
|
|
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 17 Sty 2014, 14:25
|
|
|
Wymigałem błędy:
157 (R,M) Mass Air Flow signal is/was low or grounded - przepływka umarta??
212 (M) Ignition TACH signal was erratic (module/wiring) or SPOUT circuit fault tu nie mam pomysłu, swego czasu po podpięciu do FordDiaga był błąd czujnika położenia wałka i EDIS-a (Czy edisy 1,1 1,3 1,6 1,8 są zamienne?)
552 (O) AIRB solenoid/circuit failure - poduszek nigdy nie miałem wiec
filmik z podpięcia pod diaga
www.youtube.com/embed/De-78LHaB08
UP.
Podmieniłem EDIS-a, puki co zauważyłem że trochę równiej pracuje na wolnych,
UP.
Jako że borbety "C" średnio mi pasowały (brak parapetu ), zakupiłem Ronale z zimówkami 6j14 et32 czyli takie jak mam letnie z oponami zimowymi 185/60/14
brudne spy foto:
|
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 30 Sty 2014, 20:31
|
|
|
spaj foto mocno spaj, bo słaaabe... Fela dobra, ale gleba z tyłu słaba, o! |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 30 Sty 2014, 21:19
|
|
|
luki, pakiet RS ostatnio widziałem na alledużo |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 30 Sty 2014, 21:23
|
|
|
Peedro napisał/a: | Fela dobra, ale gleba z tyłu słaba, o! |
się na lato talerzyka obniży i będzie niżej, na przód wleci weitec - 60
hubi_2006,
Pakiet mnie nie kręci
ciągle szukam ori wąskiego, przedniego lakierowanego bo tylny czeka na montaż.
Z nowości:
założyłem letnie gumki, obniżyłem tył i utwardziłem jeszcze bardziej amorki, przeglądem zawieszenie i podłogę, do wymiany mam gumki na stabilizatorze, pasowały by również zrobić wymianę oleju i wsadzić nie miauczącą skrzynie. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Mar 2014, 23:24
|
|
|
luki napisał/a: | założyłem letnie gumki |
Nie za wcześnie? Jeszcze straszą, że zima wróci |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 8 Mar 2014, 23:25
|
|
|
zarówno w Krakowie jak i w Zakopcu mam po komplecie zimówek |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Mar 2014, 10:13
|
|
|
kurde też się zastanawiam nad letnimi, zimowe już piszczą przy hamowaniu |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 9 Mar 2014, 12:45
|
|
|
za wcześnie, rano są przygruntowe a od środy ma być minus, chyba że ktoś na popołudniu do roboty jeździ to tak |
_________________
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 9 Mar 2014, 15:49
|
|
|
mój cyrk moje małpy
|
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 10 Mar 2014, 23:08
|
|
|
bobson napisał/a: | jaki to model?. |
jaja sobie robisz kultowych felg nie znasz
czytamy na początku
Borbet A 6j14 et32 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
|