Zmiana z 1.1 na 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
MATIO998
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 26 Dołączył: 14 Mar 2018 Posty: 14 Skąd: krakow
|
Wysłany: 8 Maj 2018, 17:09 Zmiana z 1.1 na 1.3
|
|
|
WItam mój silnik 1.1 padł mam okazje kupić silnik 1.3 to to samo czy trzeba coś przerabiać i czy dużo? |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 8 Maj 2018, 18:42
|
|
|
monowtrysk czy gaźnik? |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
MATIO998
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 26 Dołączył: 14 Mar 2018 Posty: 14 Skąd: krakow
|
Wysłany: 14 Maj 2018, 22:23
|
|
|
Mój silnik to 1.1 gaźnik a chce włożyć 1.3 na monowtrysku i czy dużo przerabiania ? |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14 Maj 2018, 23:13
|
|
|
Zostaw gaźnik, w 1.3 patrzysz czy jest nowszy blok i zaślepiony otwór na mechaniczną pompę paliwa na stałe. Jeśli nie to przekładasz wszystko tak jak jest. W przeciwnym razie kupujesz zewnętrzną, elektryczną pompę paliwa o niskim ciśnieniu, fuel trap np z Sierry żeby był powrót paliwa i działa elegancko - tak miałem u siebie po zmianie z 1.1 na 1.3. Monowtrysk to niepotrzebne komplikacje |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Maj 2018, 23:35
|
|
|
zwardek napisał/a: | fuel trap np z Sierry |
chodzi o koszyk w baku/swirl/surge, czy to coś innego? |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14 Maj 2018, 23:48
|
|
|
Chodzi o puszkę na paliwo przed gaźnikiem z 1 wejściem i 2 wyjściami, gdzie jedno z nich odprowadza nadmiar paliwa - powrót do baku. Było to stosowane w Sierrach i Capri, ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Bez fuel trapa nadmiar paliwa powodował rozszczelnienie elektrycznej pompki paliwa - ciśnienie wypychało paliwo przez uszczelki i łączenia, co nie było zbyt bezpieczne.
Jest to niepotrzebne w przypadku, gdy gaźnik ma przelew/powrót do baku lub gdy stosujemy oryginalną pompkę mechaniczną, która ma powrót |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
Ostatnio zmieniony przez zwardek 14 Maj 2018, 23:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Maj 2018, 23:50
|
|
|
aa ok. Bo myślałem, że to jakiś patent na odpływające paliwo spod ssaka przy gaźnikowych bakach i elektropompie |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14 Maj 2018, 23:52
|
|
|
Nigdy nie miałem takiego problemu, chyba że na rondzie, a paliwo było poniżej rezerwy |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
MATIO998
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 26 Dołączył: 14 Mar 2018 Posty: 14 Skąd: krakow
|
Wysłany: 15 Maj 2018, 07:29
|
|
|
Czyli wystarczy odkręcić monowtrysk i zakręcić gaźnik i po problemie wszystko bd git? |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15 Maj 2018, 10:10
|
|
|
Tak, tylko zorientuj się jaką pompę paliwa możesz zastosować |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.