[MK6] Możliwości tuningu silnika 1.6 i jego osprzętu |
Autor |
Wiadomość |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 24 Sty 2017, 13:15 [MK6] Możliwości tuningu silnika 1.6 i jego osprzętu
|
|
|
Sam silnik 1.6 jak czytam niewiele jest podatny na tuning programowy. Kilka KM w górę max.
Można montować inny silnik, można montować turbo, ale to są olbrzymie koszty.
Zastanawiam się więc jak poprawić to co jest by lepiej wykorzystać istniejącą moc.
Mam kilka swoich typów:
1. Lżejsze i mniejsze koła pasowe osprzętu silnika.
2. Lżejsze koło zamachowe
W przypadku wielu aut to daje zadowalające rezultaty, ale mam z tym problem jeden. Czy wogóle ktoś produkuje takie leżejsze zamienniki takich kół?
Szukam pod kątem Fiesty i nic. A to mogło by być strzałem w dziesiątkę, taka zmiana. Mniejsze obciążenie, lepszy moment i przyśpieszenie.
3. Inny filtr powietrza i inna rura dolotowa.
Widziałem takie pomysły i to jest jakaś opcja. Minusem jest wizualna rzeźba nad silnikiem, co ładnie nie wygląda.
Wygląd może nie jest najważnieszy, ale dla mnie jest.
4. Inny układ wydechowy
To już zrobiłem. Kilka KM przyszło i zostało. Jako że zamienniki oryginału nie są głośne (przynajmniej w wyciszonej kabinie),
efekt osiągąłem zupełnie przypadkowo. I chyba też praktycznie niewiele się zmieniło w praktycznej mocy auta.
5. Obniżenie auta na Eibachach
Mniejszy opór areodynamiczny na pewno wpływa na osiagi i prowadzenie.
Pomysł był dobry, ale wybiłem sobie go z głowy szybko, jak ten zimy napadało ok. 15cm śniegu,
a ja musiałem przejechać się drogą nieodśnieżoną. Ze standardowymi sprężynami robiłem już dołem
przedniego zderzaka za pług śnieżny. U mnie ta modyfikacja odpada. Niestety takimi drogami w zimie jeżdżę raczej często.
6. ??? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24 Sty 2017, 13:36
|
|
|
Lżejsze koło zamachowe zrobi Otoczak. Koszt około 200zł. Wysyłasz swoje koło, on zbiera materiał, wyważa, jest to wykonane profi W moim temacie chyba jest gdzieś fotka odelżonego koła z zeteca.
edit: jednak tam nie wrzucalem fotek.
http://imgur.com/a/n1hoz Waga na moją prośbe, prawie 2x mniej niż seria. |
|
|
|
|
Cons
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: ST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Sty 2017, 16:28
|
|
|
Trzeba:
odelżyć zamach, wał korbowy, wsadzić porządny układ dolotowy, zmienić wałek rozrządu na ostrzejszy, rozluznic wydech i to koniecznie wystroić.
W 1.6 w C2 VTS pozwala to na niecale 190KM więc dlaczego Ford miałby być gorszy (no..+kilka innych rzeczy )
No i wiadomo, że lżejsze koła, tarcze powodują lepsze osiągi ale to nie jest też tak, że samymi kołami nagle spowoduje się jakieś niesamowite przyrosty |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 24 Sty 2017, 20:07
|
|
|
Porting głowicy dodał bym jeszcze do tych modyfikacji, w silniku NA pozwala na niezły wzrost w połączeniu z resztą już tutaj podanych zmian. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Kruku
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 281 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25 Sty 2017, 15:05
|
|
|
A wiec silnik w mk6 1.6 16 v fabrycznie 105 km. Mozna zmodyfikowac. Do mocy 170 / 180 km. W Belgi byl puchar wyscigowy tych samochodzikow. I one mialy z tego silnika podobna moc. Koszt pewnie oscyluje w granicach 8 tys zl. Podobnie jak przy st150.
A zaglebiajac sie bardziej to fiesta mk7 miala bardzo podobny silnik i moc 120 km. Roznila sie tym ze ma zmienne fazy rozrzadu. |
|
|
|
|
wasiesto
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: San Escobar
|
Wysłany: 25 Sty 2017, 19:10
|
|
|
można doprężyć silnik, ostrzejsze wałki + regulowane kółka rozrządu,
lżejsze i mniejsze koło pasowe poprawia nieznacznie osiągi, ale ma jedną dużą wadę, z powodu mniejszej średnicy na wolnych obrotach świeci się ładowanie
ale tak sumując wszystkie te modyfikacje wolnossaka dadzą ze 20-30km a za te pieniądze spokojnie można uturbić seryjny motor i dmuchnąć z pół bara |
_________________ no replacement for displacement
była fiesta mk6
jest dodge srt-4 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.