Zmiana 1.6 na 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
GrekuPL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Kraków/Wrocław
|
Wysłany: 7 Sty 2017, 15:33 Zmiana 1.6 na 2.0
|
|
|
Witam wszystkim, od lat jeżdżę fordami (aktualnie mdo mkIV 2.0 tdci), mam pewną wizję zrobienia sobie autka na dojazdy do pracy itp. Za grosze mogę wyrwać w miarę dobrym stanie fiestę 1,6 mkIII 95r za kilka stówek. Pytanie moje jakie graty będą potrzebne aby wrzucić 2.0 do tej budy, 130KM już powinno dobrze się odpychać w tej budzie. Przypuszczam, że prócz silnika, pewnie trzeba ecu, mam nadzieję że bez wiązki się uda, jakiś tam inny osprzęt czy coś. Pytam, bo chciałbym dobrze ocenić koszty niż się wpakować i później bawić się przez 3 albo 4 miesiące ze składaniem do kupy tego |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Sty 2017, 20:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
yoyo72
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51 Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Sty 2017, 16:38
|
|
|
1.8 130KM z Fiesty czy 2.0 136KM z Mondeo? Roboty mnóstwo i czasu zeby to dopracować. Komp, silnik, skrzynia powinna być dobra,kolektor,wiązka od 1.6 będzie pasowała(u mnie pasowała). Poczytaj posty kolegów to na pewno coś się wiecej dowiesz. vegetagt, Kuba 87, Fifa,Demptd, Daras84..... Ogólnie temat "projekty FKP" Powodzenia. |
_________________ Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)
PRINCE OF RADOM 2016
|
|
|
|
|
Dual
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2017, 19:29
|
|
|
Jeśli to 95rok 1.6 16v to nie potrzebujesz nic nowego po za komputerem bez immo (deep, desk, dewy i pare innych)
Zmieniasz miske i smok oleju na tą od 1.6
kolektor ssący z 2.0 out, tarcza docisk sprzęgło też.
składasz to w całość na skrzyni z 1.6 i teoretycznie to wszystko
Realnie da się tej przekłądki dokonać w 1 dzień. |
|
|
|
|
GrekuPL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Kraków/Wrocław
|
Wysłany: 7 Sty 2017, 19:58
|
|
|
yoyo72 napisał/a: | 2.0 136KM z Mondeo? | raczej z mondeo, znalazłem silnik u jednego klubowicza z MKP za 500zł z nowym rozrządem, po remoncie głowicy, nowe świeczki i kable i cena 500zł z osprzętem pełnym (zmieniał, bo wrzucił v6'kę). Czyli sprzęgło z 2.0 idzie kompletne, komp bez immo (czyli najlepiej oddać do jakiegoś fachmana, co usunie je od razu). Kolektor wydechowy z 2.0 czy z 1.6 (pewnie z 2.0 lepszy byłby?). Praca oczywiście moja więc za mechanika płacić nie muszę. Kwestia aby to dobrze ogarnąć Rozumiem, że ten rocznik jeszcze ma sterowni EECIV i nie czyta się go obd? Czy może dać wiązkę i sterownik z EECV i móc go diagnozować po przez obd? Co myślicie? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 7 Sty 2017, 20:11
|
|
|
prócz tego co Dual napisał:
pompe oleju też ponoć warto zmienić, bo pod innym kątem wychodzi filtr. Nie wiem, na ile to przeszkadza. Ponoć "krótki filtr oleju"(cvh, ohv fiesta) mieści się na pompie z mondeo. Ja mam krótki filtr z pompą fiestową i nie narzekam
pompa wody też od fiesty/escorta w zetecu. W mondeo kręci sie w drugą strone i musiałbyś kombinować prowadzenie paska
oprócz sprzęgła, to potrzebujesz również koło zamachowe z fiesty w zetecu bądź cywilnego escorta w zetecu. Fiesta ma skrzynie IB5, słabe escorty tez miały IB5. Escort 1.8 130km miał MTX, tak samo jak mondeo.
GrekuPL napisał/a: | Kolektor wydechowy z 2.0 czy z 1.6 |
W mondeo ponoć są takie same
Przy kolektorze ssącym z mondeo 2.0 musisz lekko podciąć króćce od nagrzewnicy. P&P mieści się z escorta 1.8 115km RKC, a też ma dobre przepływy.
GrekuPL napisał/a: | Rozumiem, że ten rocznik jeszcze ma sterowni EECIV i nie czyta się go obd? Czy może dać wiązkę i sterownik z EECV i móc go diagnozować po przez obd? Co myślicie? |
Mozna też kupić działający interfejs https://www.youtube.com/watch?v=e9pIJqWYS8I
Z wiązką nie ma co się bać wg mnie. Sam podchodziłem do tego 4 lata, a zrobiłem w 3 wieczory ;P |
|
|
|
|
GrekuPL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Kraków/Wrocław
|
Wysłany: 7 Sty 2017, 20:35
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Z wiązką nie ma co się bać wg mnie. Sam podchodziłem do tego 4 lata, a zrobiłem w 3 wieczory ;P | ooo, czyli już wiem w razie czego do kogo uderzać z tematem z ciekawości jakie koszty tego? vegetagt napisał/a: | Ponoć "krótki filtr oleju"(cvh, ohv fiesta) mieści się na pompie z mondeo. | to akurat drobny problem, katalog jakiś z olejami i się dobierze na rozmiar itp. vegetagt napisał/a: | musisz lekko podciąć króćce od nagrzewnicy. | Rozumiem, że są na opaskach normalnych i da się to spokojnie poskładać?
Pytanie dodatkowe, gdzie lubią gnić najbardziej mkIII ? Bo jak będzie zgnite, to nawet nie dotykam Już miałem st200 co niestety zgniło, krótko mówiąc... Nawet słupki A w dolnej części były sitem a auto z PL salonu i byłem drugim właścicielem... |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 7 Sty 2017, 20:56
|
|
|
GrekuPL napisał/a: | ooo, czyli już wiem w razie czego do kogo uderzać z tematem |
Całą wiązke silnikową odseparowałem od kabinowej. Zawsze to mniej problemów 2 przekaźniki, 5 bezpieczników jeżeli dobrze pamiętam. Komp z mondeo 2.0.
GrekuPL napisał/a: | z ciekawości jakie koszty tego? |
jak w 2015 kupowałem to kosztowało 85euro za interfejs + 3.50eur opłata paypalowa + 6.20eur przesylka
GrekuPL napisał/a: | Rozumiem, że są na opaskach normalnych i da się to spokojnie poskładać?
|
Nikt sie nie chwalił, by był z tym jakiś większy problem. kuba87, Peedro? |
|
|
|
|
GrekuPL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Kraków/Wrocław
|
Wysłany: 7 Sty 2017, 21:12
|
|
|
a gdzie szukać korozji najbardziej? Mechanikę ogarnę ale z rudą walka bywa nierówna i trudna a spawanie i lakierowanie nie jest moją mocną stroną... |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Sty 2017, 21:40
|
|
|
1. wiązka silnika escort/ fiesta w zetecu
2. łapy i poduszki silnika fiesta
3. kolektor ssacy z rkc siada bez problemu
4. sprzęgło escort/fiesta do skrzyni IB5
5. chłodnica fiesta w zetecu, lub cvh/ diesel
6. miska olejowa, pompa oleju fiesta/ escort mk5
Korozja, progi podłoga podłużnice tylen, pas przedni pas tylny. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
GrekuPL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: Kraków/Wrocław
|
Wysłany: 8 Sty 2017, 17:24
|
|
|
No i temat upadł, po wejściu pod auto korozja zjadła 1/3 podłogi, podłużnice dziurawe... Szkoda. Może ktoś ma jeżdżące 1,6 zetec na sprzedaż w sensownym stanie?
A jak zabawa przy innych silnikach z władowaniem 2.0 z mdo? Pełno w okolicy jest 1.1/1.3. Interesuje mnie raczej buda mkI/mkII/mkIII. |
|
|
|
|
|