1.8 DI zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał |
Autor |
Wiadomość |
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Lip 2016, 21:16 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
|
|
|
Jak pech to pech...
Dziękuję i czekam na info jeśli zaskoczy:) Zastanawiam się czy profilaktycznie nie wymienić kostki stacyjki, jak uważasz? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Lip 2016, 21:29 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
|
|
|
Zacznij od pętli |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Lip 2016, 09:00 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
|
|
|
Gorsza sprawa, w sklepach nie mają tej pętli lub chcą za nią ponad 700 zł...
Chyba będę szukał kogoś, kto mi wytnie ten immo;p |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Lip 2016, 12:18 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
|
|
|
Też chętnie wziąłbym używkę ale wtedy nie wiadomo jak długo to pociągnie.
Może być w takim samym stanie jak moja, która teraz błędów nie wykazuje:P
Boję się już ryzykować... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Lip 2016, 13:35 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
|
|
|
kpot napisał/a: | Też chętnie wziąłbym używkę ale wtedy nie wiadomo jak długo to pociągnie. |
Moja od nowości działa 16 lat. Jak nikt przy tym nie grzebie (lub nie ma wady fabrycznej), to wytrzyma wieczność.
Sprawdzenie pętli to podstawa. Jeśli po podmianie immo dalej świruje, to problem masz w kablach, więc diagnoza jest warta tych 20 złotych, bo u elektryka byś wydał dużo więcej zanim by sprawdził czy to pętla jest winna czy co innego.
Pętla sama z siebie błędów nie pokaże, bo tam jako-tako elektroniki nie ma. Nie łączy, nie ma sygnału = komp powie, że nie łapie transpondera. I tyle. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Sie 2016, 08:22 1.8 TD zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
|
|
|
Cześć!
Udało Ci się podłączyć autko?:) |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Sie 2016, 11:08 1.8 DI zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
|
|
|
Hej. Jak wrócę z urlopu, to spróbuję, w lapie zrobiłem parę rzeczy, może tym razem złapie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Sie 2016, 19:15 1.8 DI zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
|
|
|
Bardzo Ci dziękuję za polecenie tamtego interfejsu.
Ponownie potestowałem autko i sprawdziłem jakie pokaże błędy:
1) B1600, B2139 - po odłączeniu transpondera od kluczyka na pracującym silniku, silnik nie zgasł
2) B1681, B2139 - po odłączeniu pętli immo. na pracującym silniku, silnik nie zgasł
Powyższe testy mogą wskazywać, że przy pierwszych testach to ja spowodowałem błędy B1600, B2139, bo sprawdzałem jak zachowa się auto po odłączeniu transpondera od kluczyka w czasie pracy silnika. Opisywałeś to jako:
B1600 - pętla immo mogła nie złapać transpondera
B2139 - zły transponder / brak transpondera w kluczyku
Zapalałem i gasiłem silnik parę razy by wczytać każdy błąd na świeżo, po skasowaniu wcześniejszych błędów.
Znów pojawił się kod B0149 (źle ustawiony kąt wtrysku / kąt poza zakresem) - nie chciał zapalić, krztusił się. Po paru próbach zapalił i chodził.
Wychodzi na to, że trzeba będzie iść do pompiarza by posprawdzał kąt wtrysku, zgadza się? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Sie 2016, 14:22 1.8 DI zgasł podczas jazdy niedługo po ruszeniu i nie chciał
|
|
|
Na dniach spróbuję podpiąć kompa. A tymczasem, jeśli masz problemy z zapalaniem i po paru kręceniach udaje się odpalić, to na bank problem jest z pompą (bo z niczym innym być nie może, wszak silnik prosty jak konstrukcja cepa). Wskazuje to na klękający sterownik i/lub samą pompę (zależy w jakim stanie jest zawór dawki). Oddaj to do dobrego pompiarza, lewy Cię skasuje za zrobienie tego "na 5 minut" i problem wróci jak bumerang, i to dużo szybciej, niż sądzisz. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Mar 2017, 09:38
|
|
|
Ok 2 tyg. temu wymieniono czujnik obrotów i już ma być wszystko ok.
Nadal wywala mi błąd P0149 w FORScan. Czy może to oznaczać dalsze problemy z pompą wtryskową?
Przed wymianą ten błąd również występował, więc obawiam się dalszych atrakcji... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Mar 2017, 11:14
|
|
|
P0149 po regenie z reguły oznacza źle ustawiony początek kąta wtrysku (ustawienie pompy "na oko" zamiast wg blokad). Pytanie - czy błąd był usuwany? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Mar 2017, 12:30
|
|
|
Nie odbierałem auta bezpośrednio z naprawy - nim je dostałem to przejechało z 40 km. Podłączyłem do kompa i pokazało błąd. Po usunięciu błędu i uruchomieniu na postoju błąd nie wyskakiwał - chodził z 5 min. Po przejechaniu ok 15 km błąd ponownie się pojawił.
P.S. Jak czytać błędy, na samym zapłonie czy przy pracującym silniku? Sprawdzałem też przy pracującym silniku ale wtedy auto gaśnie. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Mar 2017, 12:51
|
|
|
kpot napisał/a: | Nie odbierałem auta bezpośrednio z naprawy - nim je dostałem to przejechało z 40 km. Podłączyłem do kompa i pokazało błąd. Po usunięciu błędu i uruchomieniu na postoju błąd nie wyskakiwał - chodził z 5 min. Po przejechaniu ok 15 km błąd ponownie się pojawił. |
Bo taki błąd się pojawia, jeśli elektronika nie jest w stanie skompensować źle ustawionego statycznego kąta wtrysku. A na postoju on nie jest specjalnie regulowany przez komputer.
kpot napisał/a: | P.S. Jak czytać błędy, na samym zapłonie czy przy pracującym silniku? Sprawdzałem też przy pracującym silniku ale wtedy auto gaśnie. |
Wsio ryba, tylko nie wiem czemu auto miałoby gasnąć. Kiedy tak się dzieje? Czytasz błędy i silnik klęka? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Mar 2017, 13:31
|
|
|
Puff napisał/a: | kpot napisał/a: | Nie odbierałem auta bezpośrednio z naprawy - nim je dostałem to przejechało z 40 km. Podłączyłem do kompa i pokazało błąd. Po usunięciu błędu i uruchomieniu na postoju błąd nie wyskakiwał - chodził z 5 min. Po przejechaniu ok 15 km błąd ponownie się pojawił. |
Bo taki błąd się pojawia, jeśli elektronika nie jest w stanie skompensować źle ustawionego statycznego kąta wtrysku. A na postoju on nie jest specjalnie regulowany przez komputer.
|
Mimo tego błędu autko dobrze jeździ. Czy to oznacza, że można go ignorować czy może pojawić się jakaś niespodzianka podczas jazdy?
Cytat: |
P.S. Jak czytać błędy, na samym zapłonie czy przy pracującym silniku? Sprawdzałem też przy pracującym silniku ale wtedy auto gaśnie.
Wsio ryba, tylko nie wiem czemu auto miałoby gasnąć. Kiedy tak się dzieje? Czytasz błędy i silnik klęka? |
Auto gaśnie przy następującej procedurze:
1. uruchamiam silnik
2. włączam FORScan
3. łączę FORScana z autem, pojawia się komunikat:
"FORScan próbuje się połączyć z modułem PIP/ICU
Ta operacja może spowodować dławienie się silnika jeśli będzie pracował. Poza tym, każda pruba ruszenia podczas diagnostyki FIP spowoduje zgaśnięcie silnika. To jest normalne zachowanie, nie usterka.
Możesz anulować tę operację klikając na Anuluj"
4. wybieram ok i na postoju silnik gaśnie.
Przed chwilą ponownie skasowałem błąd P0149 i sprawdzę czy znów pojawi się po jeździe... |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Mar 2017, 13:52
|
|
|
Puff napisał/a: | tylko nie wiem czemu auto miałoby gasnąć |
zebyś sie nie zabił patrząc na lapka, zamiast na droge . Inne auta tez juz miewają takie "zabezpieczenie". Ciekawe, czy nie ma jakiegoś trybu serwisowego, bo czasem diagnoza bez jazdy to droga przez męke. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Mar 2017, 14:08
|
|
|
kpot napisał/a: | Mimo tego błędu autko dobrze jeździ. Czy to oznacza, że można go ignorować czy może pojawić się jakaś niespodzianka podczas jazdy? |
To są warunki brzegowe. Może się okazać, że auto np. straci parę Nm w wysokiej partii obrotów albo coś takiego. Ale jeśli nic poważnego się nie dzieje, to można to zrobić kiedyś, przy okazji. Zwłaszcza, że dojście do pompy i ustawienie tego, to jest chwila roboty i koszt rzędu 2-3 stówek u speca, który wie, co robi.
Co do drugiego - widać miałem starą wersję ForScana, bo nie miałem czegoś takiego (albo nigdy nie używałem). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 23 Mar 2017, 14:33
|
|
|
vegetagt napisał/a: | zebyś sie nie zabił patrząc na lapka, zamiast na droge . Inne auta tez juz miewają takie "zabezpieczenie". |
Powiedzmy że trochę to do mnie przemawia, niemniej np. w vagach takie coś nie występuje - czyżby vw nie dbało o swoich klientów i chciało ich wszystkich pozabijać?
Albo to może ford traktuje ludzi jak idiotów zapodając takie "zabezpieczenie"? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Mar 2017, 14:53
|
|
|
Może przy ori sprzęcie (np przy rotundzie) nie haltuje auta. A przy tanich interfejsach, gdzie sporo ma mozliwosc diagnozy z uzyciem telefonu komorkowego, jest idiotoodporne |
|
|
|
|
kpot
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Mar 2017, 16:56
|
|
|
Może tego Forda projektowano z dużym udziałem inżynierów z USA i dlatego gaśnie przy diagnozie. Tam nawet na herbacie są ostrzeżenia nt. tego, że jest to gorące:)
Nie jestem tego pewien ale wydaje mi się, że przed wymianą czujnika obrotów nie gasł przy diagnozie na chodzącym silniku a dławił się i falowały mu obroty.
Wracając do tematu błędu P0149, po 7 km znów wyskoczył...
Zatem, jeśli można z tym trochę pojeździć to ok. Ale czy ma to jakiś negatywny wpływ na pompę lub pozostałe elementy? Bo jeśli ma mi coś popsuć to zacznę się rozglądać za mechanikiem. |
|
|
|
|
|