Przesunięty przez: van 2 Lip 2017, 20:20 |
Fiesta Mk3 by Mały:) |
Autor |
Wiadomość |
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 8 Sie 2016, 12:14 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
A przy rst nie będziesz miał grzebania ? Dawaj kompresor do 1.4 |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 8 Sie 2016, 19:37 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
Hmm. No nie wiem nie wiem. Jest tu takie cos do sprzedania ma gosc, rozebrany silnik rst ponoc kompletny http://olx.pl/i2/oferta/f... ... fI0eF.html
Nie wiem czy brac czy nie zastanawiam sie czy uda mi sie to uratowac jeszcze czy nie i czy beda chetni na forum pomoc odbudowac taki silnik rst(nie mam zbyt wielkiego doswiadczenia w silnikach) wiec przydala by sie pomoc. Oczywiscie nie bylo by to w pelni pewnie ori rst no ale zawsze to cos na początek:-) z 1.4 daleko nie ujade |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 9 Sie 2016, 07:20 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
Lepiej kup zdrowe 2.0 A nie będziesz się bawił w naprawianie silnika który jest w częściach. A do zeteca masa części i coraz więcej dawców |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
|
yoyo72
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51 Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Sie 2016, 08:50 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
Jeżeli ta buda jest "zdrowa" to nie dokładaj sobie roboty tylko tak jak pisze kolega wyżej kup 2.0 i będziesz zadowolony. Może nie jest to takie proste ,żeby kupić dobre , ale chwila cierpliwości i znajdziesz.Powodzenia. |
_________________ Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)
PRINCE OF RADOM 2016
|
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 9 Sie 2016, 10:26 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
No buda zdrowa...byla rozbierana i przeszla remont pod wzgledem blacharki i lakieru jak widac na zdj wczesniej... No nie wiem co tak sie napalilem na rst, pewnie temu ze to pasuje i mocowania silnika i fajnie sie to miesci w mk3 z tego co czytalem i widzialem na forum i wogole po necie. Mam juz cvh dosc dlugo i cos tam pojecia o tym mam a z silnikiem zeteca nie mialem doczynienia jeszcze. Nie wiem jak to tam wchodzi do mk3 i co trzeba przerabiac i z wiazka z elektryka zeby to gralo:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 9 Sie 2016, 10:36 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
A turbo to myślisz że będzie p&p . Wydaje mi się że już łatwiej będzie zeteca wsadzić . A mocowania zawsze można dorobić Jak ktoś uparty to może i sam z aluminium zrobić |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 9 Sie 2016, 10:49 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
Wiem wiem. Tylko ze ja nie mam czasu na zabawe za bardzo teraz bede mial budowe...jednym slowem potrzebuje troche wiecej tych koniow bo teraz to nie chce jechac na tych kołach i brakuje zeby depnac...nie mowie tu o jakis mocach rzedu 200km tylko wlasnie tak koko 100-130km auto na codzien bedzie jezdzic. Chodzi o to ze chcialbym wszystko skompletowac do swapu a pozniej to za jakies max 2 tyg wlozyc uzbroic o jezdzic bo bede mial duzo pracy przy budowie jesli rozpoczne przed zima:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 9 Sie 2016, 11:06 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
To nie trać czasu kupuj 2.0 i daj komuś zarobić z okolicy Ty sobie odpoczniesz a samochód będzie gotowy Może na forum jest ktoś kto chce sobie zarobić |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 9 Sie 2016, 14:20 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
no zobacze co sie wyklaruje, bede cos szukał:) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 14 Sie 2016, 15:21 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
Siemka ponownie:-) a wiec bedzie silnik rs turbo, zakupiony wczoraj. Jest pare problemow poniewaz silnik jest rozebrany na czesci. Trzeba by go bylo poskladac, do kupy hehe. Niestety pare czesci chyba brakuje bo gdzies sie podzialy u wczesniejszego wlasciciela w garazu i trzeba bedzie gdzies poszukac po forum moze ktos bedzie mial, mniej wiecej wiem czego brakuje ale nie wiem na 100%, przydaly by mi sie porady, wskazowki i pewno jakies schematy podlaczenia węży wody podcisnien itp itd ale o to bede pytal pozniej. Najwazniejsza sprawa jest blok ktory od stania w garazu zaszedl powierzchowna ruda i blok nadaje sie do szlifu i w z wiazku z tym trzeba by bylo kupowac tloki nadwymiarowe ktore dosc troche pewnie kosztują, wiec pierwsze moje pytanie to czy ktos ma kompletny blok z walem i tlokami za w miare uczciwa cene? |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 20 Sie 2016, 20:14 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
A wiec tak: pytalem mechanika co mozna zrobic z tym moim zardzewialym blokiem...musze na oleju wodnym papierem sciagnac ten nalot a potem wrzucic na honownice. Powinno wszystko zejsc. Mierzylem tuleje i wyszlo ze jest to nominal. Trzeba tylko bedzie kuoic pierscienie bo tloki sa w praktycznie dobrym stanie i mozna je spowrotem wrzucic. Wal idzie do sprawdzenia czy czasem nie ma bicia i do polerowania, gosc ma dopasowac tez nowe panewki. Glowica bedzie tylko wyrownana zostana dotarte zawory tylko tez bo sa w bd stanie i chyba zakupie do niej nowe popychacze. Myslalem nad portingiem glowicy ale to nie teraz moze wtedy jak bede chcial troche wiecej mocy hehe. Oczywiście wpadna nowe uszczelniacze zaworowe, wszystkie nowe uszczelki itp. Niestety okazal sie brak 5 sprezyn do zaworow i gornych talezykow pod zamki zaworow. Ktos moze ma? Odkupie:-) co i jak zrobię napewno napisze i dam kilka zdj ale nie wiem kiedy zaczne bo jak narazie brak czasu:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Sie 2016, 20:49 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
Nie odkładaj portingu, bo teraz to nie bedzie tak wcale duzo wiecej pracy, a potem znowu rozpierniczać całe auto trzeba będzie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Sie 2016, 22:25 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
jest sens przy turbodoładowanym silniku? |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 21 Sie 2016, 00:01 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
No wlasnie sie zastanawiam ale to tak tylko mi strzelilo do glowy czy by nie zrobic portingu ale chyba narazie to odstawie bo trzeba kase do czegos innego dolozyc bymajmniej turbina nie jest za idealna i przydala by sie regeneracja albo jakas inna dobra:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 10 Paź 2016, 20:57 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
Witam wszystkich ponownie. Dawno tu nic nie pisałem. A więc zabrałem sie za... no yyy jakby to powiedzieć za renowacje remont i skladanie silnika RST z części pierwszych które kupiłem jakiś czas temu od gościa w kielcach. Zaczne może od tego że blok głowica i wszystkie części zostały umyte, kanały olejowe i wodne zostały wypłukane(wyczyszczone), wszystkie części pojechały do piaskowania a raczej do powierzchownego oczyszczenia ponieważ cały silnik i osprzęt zostaną odmalowane:). Po malowaniu silnika i części glowica i blok pojadą do planowania. Wał pojedzie do sprawdzenia czy wszystko z nim w porządku. W zeszły tygodniu jak narazie zakupiłem:
-panewki główne i na korby Glyco
-pierścienie tłoków SM
-rozrząd(pompa wody i napinacz) SKF + pasek POWERGRIP
-komplet uszczelek i uszczelniaczy REINZa
-nowe śruby głowicy ELRING
W tym tygodniu powinny być już części wypiaskowane i wymalowane. Potem wezme sie za składanie silnika. Okazało sie też że chłodnica jest szczelona ma pare dziurek w rdzeniu ale już jest gość który wymieni mi rdzeń na nowy bo nigdzie nie moge dostać tej chłodnicy jedynie eBay. Przy składaniu silnika pewnie wyjdzie czego mi brakuje z osprzętu itp. bo wiem ze paru pierdół mi brakuje ale o tym to przy okazji. Przed włożeniem silnika komora silnika zostanie odmalowana w kolor całej fiesty ale to gdzieś dopiero koło grudnia. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie:) Pod spodem kilka zdjęć:
Dodano po 1 minucie 29 sekundach:
(wybaczcie za jakość zdjęć ale robione z telefonu)jak wrócą części z piaskowania to wrzuce też napewno zdjęcia jak to wszystko wyglądało przed i po piaskowaniu i myciu no a potem po malowaniu i złożeniu:) a tu nowe graty do silnika:
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
Ostatnio zmieniony przez vegetagt 5 Mar 2017, 15:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12 Paź 2016, 17:15 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
możesz też założyć większą chłodnicę, np z diesela i większy ic w zderzak, a nie jak fabryka obok chłodnicy |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 13 Paź 2016, 21:17 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
Jak narazie bedzie tak jak ma byc icek obok chlodnicy. Jak narazie chcialbym zeby mialo to okolo 130km jak fabrycznie bylo. Tak chce pojezdzic troche gdy bedzie potrzeba wiekszej mocy wtedy bedzie wieksze turbo, icek w zderzak wiekszy, wieksza chlodnica itp itd:-) jak narazie to w kulki graja goscie od piaskowania bo jeszcze nie wypiaskowane:\ ehh...:-) |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 19 Paź 2016, 21:44 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
Wrócił silnik z piaskwania;/ normalnie porażka gość skasował mnie jak za woły a wypiaskowane na pożal sie boze musiałem poprawiać w paru miejscach ;/nigdy więcej takich fachowców:P jutro myśle wszystko zapodkładować w piątek wymalować moze się uda:P potem planowanie głowicy bloku i chyba też płaszczyzn kolektorów i przy głowicy dla pewności też żeby sie potem nie okazało ze jakieś lewe powietrze albo coś tam:) tuleja z nowym pierścieniem na zdj też i zdjęcia poniżej z piaskowania:
|
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
Ostatnio zmieniony przez vegetagt 5 Mar 2017, 15:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Paź 2016, 22:25 Fiesta Mk3 by Mały:)
|
|
|
Lepiej dokładnie wymyj elementy piaskowane wewnątrz jak kolektor ssący, żeby potem nie było ździwienia, że silnik 200km przejechał |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
|