[MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6? |
Autor |
Wiadomość |
zuziu
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Lip 2013, 09:48 [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
|
|
|
Witam.
Przeczytałem wątki o instalacjach lpg w fieście MK7 jednak nie znalazłem informacji które potrzebuję. Przymierzam się do zakupu 4-letniej fiesty. Od razu po zakupie zamierzam założyć instalację LPG, a z fiesty korzystać przez wiele lat. Najważniejszą kwestią dla dla mnie jest, by auto było jak najmniej awaryjne, a koszty serwisowania jak najniższe.
rozważam dwa silniki: 1.4 96 KM, oraz 1.6 120 KM. Rzecz jasna- im mocniejszy tym lepiej.
Ale- czy technologia Ti-VCT w silniku 1.6 ma wypływ na awaryjność tego silnika? Czy przez Ti-VCT nie psuje się on częściej (i jest droższy w naprawach) aniżeli silnik 1.4?
Czy silnik 1.6 (przez owe Ti-VCT) nie będzie gorzej znosił instalacji LPG od silnia 1.4?
Ostatnie pytanie- może jednak, mimo wszystko tańszym w utrzymaniu i serwisowaniu będzie diesel 1.6 bez DPF, niż silnik benzynowy z instalacją LPG?
Z góry dzięki za rozwiani moich wątpliwości! |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23 Lip 2013, 09:54
|
|
|
zuziu napisał/a: | jak najmniej awaryjne, a koszty serwisowania jak najniższe |
1.4 na 14", golas |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 23 Lip 2013, 10:55
|
|
|
Jesli masz zamiar jezdzic wiele lat to raczej diesel nie bedzie tanszy, biorac pod uwage ewentualne naprawy ktore w dieslu sa znacznie drozsze. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
maciek127
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 93 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
zuziu
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Lip 2013, 20:49
|
|
|
No dobra- sam sobie odpowiem . Dostałem odpowiedź na portalu autocentrum, może komuś się przyda:
Ekspert: Tomasz Piasek
Witam,
Sugeruję wybrać starą, sprawdzoną konstrukcję, czyli silnik 1.4, a przy montowaniu instalacji LPG dodać zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych.
Wiek samochodu nie ma znaczenia. W naszym warsztacie wielokrotnie montowaliśmy instalacje gazowe w samochodach 1-2-3-letnich, kilkumiesięcznych, a także w fabrycznie nowych z zerowym przebiegiem - wszystkie sprawują się świetnie. Ważne jest dobranie odpowiedniej instalacji i prawidłowe jej wyregulowanie po montażu, a później dbanie o regularny serwis i konserwację.
W kilkuletnim Fordzie Fiesta założyłbym instalację STAG-300-4 Premium z reduktorem AC R01-150 i wtryskiwaczami HANA H2000-C (czarne). Do tego zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 26 Lip 2013, 16:45
|
|
|
Hehehe o lubryfikacji zapomnij, zestaw proponowany calkiem niezly, jedynie nie pamietam oznaczen wtryskow ale czarne byly chyba najmniejsze a potem czerwone. Jesli mam racje to na bank wlozylbym czerwone. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
wojtek_10101
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Wojtek
Wiek: 35 Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26 Lip 2013, 20:23
|
|
|
zuziu napisał/a: | Najważniejszą kwestią dla dla mnie jest, by auto było jak najmniej awaryjne, a koszty serwisowania jak najniższe. |
Jeśli tak podchodzisz do sprawy to weź 1.4 96KM.
maciek127 napisał/a: | Ford w Niemczech oferował fabryczny gaz do 1,4 |
Zgadza się! Interwał regulacji luzu zaworowego skrócono z 160 kkm do 60 kkm. (jeśli dobrze pamiętam, ale to można sprawdzić w Etisie)
Ja mam zamontowaną instalację BRC SQ 24, jestem bardzo zadowolony spalanie ok. 7.5litra gazu. Przejechałem od montażu 15 tysięcy kilometrów - zero problemów, zero błędów silnika, żadnego falowania obrotów.
Reasumując:
1. Kup auto z silnikiem 1.4
2. Załóż gaz.
3. Za zaoszczędzone pieniądze wybierz się do baru z kolegami
Odnośnie lubryfikacji to proponuje żebyś sobie wyobraził olej kapiący w kolektor dolotowy i jego "zbawienne" efekty !!
Pozdrawiam, |
_________________ Ford Fiesta |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Mar 2014, 12:24
|
|
|
Witam kolegów.
Chciałbym odrobinkę odgrzebać temat na dość podobny...
Jakie lpg do nówki fiesty 1,4 16v 96km duratec?
Bawić sie w lubykaty? |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23 Mar 2014, 12:52
|
|
|
zamiast lubryfikacji lepiej instalke, która na wyższych obrotach podlewa częściowo PB... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 23 Mar 2014, 13:31
|
|
|
porosty napisał/a: | Witam kolegów.
Chciałbym odrobinkę odgrzebać temat na dość podobny...
Jakie lpg do nówki fiesty 1,4 16v 96km duratec?
Bawić sie w lubykaty? |
tak z czystej ciekawości.Czy możesz montować instalacje LPG do nówki na gwarancji?Chyba ,ze robi bo ASO.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Mar 2014, 15:09
|
|
|
Niby nie mogę... stracę gwarancję na silnik i elementy elektryki ale...
Zawsze jest ale i tu wygląda ono tak: jeśli coś się stanie to mechanik najpierw musi sprawdzić czy problem leży po stronie silnika/elektryki czy jest spowodowany ingerencją poprzez założenie lpg. Jeśli powstał przez założenie lpg to lipa ale jeśli nie to robią swoje.
Tak na marginesie- jakich spalań powinienem się spodziewać w 1,4 96km i jak w ogóle o niego dbać - nie miałem jeszcze forda a tym bardziej nowego samochodu... |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 01:38
|
|
|
poczekaj z instalka chociaz pierwszy rok albo z 20tys. km - po instalacji zapomnij o gwarancji - a drobiazgi na poczatku potrafia wyskoczyc... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 14:34
|
|
|
Dzięki za rade. Mógłbyś napisać jak dbać o mk7? Jak docierać na co zwracać uwagę itp? Do tej pory miałem lagune 1 1.6 gaz i to używana więc zupełnie inny samochód. Czy jest dla mk7 dostępna instrukcja obsługi albo coś takiego jak ''sam naprawiam"? |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 15:09
|
|
|
jest "sam naprawiam", na allegro pewnie mozna zamowic...
co do eksploatacji - jezdzic normalnie i przestrzegac terminow i zakresu serwisowania, najlepiej stosujac pelnego syntetyka (millers, motul i tym podobne) i porzadne czesci, bedzie dobrze
PS. docieranie? daj spokoj - po prostu jezdzij nie przeciezajac silnika, ale w pelnym zakresie (niskie obroty to zlo, wysokie przez dluzszy czas tez zlo)... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 15:16
|
|
|
Wielkie dzięki. Czyli stosować się do wskazań komputera dot zmiany biegów i bedzie ok |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 16:12
|
|
|
nie sadze jezdzij po prostu dynamicznie, ale bez przeciazania - swiatelka swiatelkami, ale chyba jako kierowca sam najlepiej czujesz kiedy auto idzie gladko, a kiedy sie meczy |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 16:26
|
|
|
Dzięki za rady
[ Dodano: Pią Kwi 04, 2014 12:46 ]
Firma z Krakowa zaproponowała mi do MK7 1,4 96km taką instalację:
Sterownik: stag Premium
wtryskiwacze: ac w-01
reduktor: ac r-01
gwarancja: ogólnopolska 2 lata
zbiornik: w miejscu koła zapasowego 42l ( 600x190) lub wystaje ponad linię podłogi 1cm 44l ( 600x200)
cena 2800zł brutto
Co o tym sądzicie? Wystarczy czy lepiej dołożyć parę złotych do czegoś lepszego - i czego? |
|
|
|
|
armo
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 27 Lip 2014, 11:04 Regulacja luzów zaworowych
|
|
|
Witam od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MK7 2009 rok 1.4 96KM i zastanawiam się nad założeniem lpg, ale panowie w ASO powiedzieli, że co prawda można założyć, ale później ewentualna regulacja luzów zaworowych to koszt aż 2tys zł!!!!!, za bardzo niechce mi się w to wierzyć, czy ktoś już robił regulację i ile to kosztowało? z góry dzięki za odpowiedz |
_________________ Armo |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 27 Lip 2014, 17:45
|
|
|
słuchaj gości z ASO, tam często pracują "najtańsi" mechanicy z łapanki |
|
|
|
|
|