[MK1] Psze państwa, oto TAŚ... |
Autor |
Wiadomość |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Paź 2013, 21:46
|
|
|
ty nie wywalaj tego asfaltu tylko na ulicę dziury łataj |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Transporteur
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35 Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 58 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: 30 Paź 2013, 08:12
|
|
|
To przecież jest zestaw naprawczy - jak znajdziesz dziurę w drodze, to możesz od razu samodzielnie ją załatać |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 30 Paź 2013, 22:04
|
|
|
Zdolna bestia z Ciebie. |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 30 Paź 2013, 22:42
|
|
|
Ładnie ją łatasz
Cierpliwość widzę w tym projekcie |
_________________
|
|
|
|
|
srvrserver
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Seweryn
Wiek: 43 Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: k. Częstochowy
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 00:44
|
|
|
przegladnalem caly temat bo lubie klasyki i dziwie sie ze podjales sie reanimacji w tak kiepski sposob... ocynk w sprayu?? przeciez to zwykla minia jest 100 razy lepsza od tego badziewia. Te zakladki spawane na zaklad dobre sa ale na 2 sezony, nie wiem jakie masz plany zwiazane z tym autem ale jezeli myslisz dluzej tym pojezdzic proponuje przylozyc sie troche lepiej do reanimacji |
_________________ Dokładny opis mojego Escorta znajdziesz TUTAJ!!
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 09:32
|
|
|
Fiesta mk1 nie ma blachy jak Escort mk7, ta blacha powoli znikała przez wiele lat i nadal jeszcze jest. Dzidzia poza tym napisał, że podkład też będzie i guma. Podejrzewam że to auto soli raczej i wody nie będzie widzieć więc i ciepły garaż jej nie zaszkodzi |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 19:05
|
|
|
srvrserver, powiem tak.
Jestem jak najbardziej otwarty na krytykę i dobre rady. Nie jestem fachowcem i się uczę (w tym również na własnych błędach). Ale Twój post niczego nie wnosi
Dużo, czytałem i dużo się konsultowałem zanim w ogóle zacząłem rozbierać to auto.
Spawanie na zakładki jest wg Ciebie złe Dlaczego Pomijam fakt, że całe auto jest zgrzewane na zakładkę, ale to inna inszość. Lepiej spawać doczołowo Jeden i drugi sposób nie jest dobry. Spawanie doczołowe bardziej przegrzewa blachę, co czyni ją bardziej podatną na pęknięcia (obok spawów)(i niestety tak też będę musiał robić). Spawanie na zakładkę też jest nie najlepsze, bo zawsze zostanie coś, czego się nie domaluje. Dlatego właśnie robię z tym cynkiem (nie łudzę się, że to jest jak ocynkowane galwanicznie, używam tego, traktuję to, jak zwykły podkład). Jak widać na moim małym teście, nie wypala się on tak, jak zwykła farba, a co za tym idzie, zabezpieczona jest większa powierzchnia. Ponadto wszystko chcę zalać podkładem reaktywnym a następnie akrylowym. Gdzie się da, pójdzie jeszcze masa uszczelniająca i kolejny podkład i kolor w miejscach widocznych, a np podłużnica dostanie masę, podkład i tzw baranka. Myślę, że wytrzyma więcej, niż 2 lata.
Może i źle myślę, jak wspomniałem, nie jestem specem (chociaż jak patrzę na robotę niektórych, to głowa siada - dobry przykład - poszpachlowali błotnik, pomalowali, zapomnieli o przetłoczeniu a po miesiącu już było pęknięte i widać było rudy nalot).
Proszę więc, abyś rozwinął swoje zdanie: srvrserver napisał/a: | przylozyc sie troche lepiej do reanimacji |
i podać konkrety, z uzasadnieniem i wytłumaczeniem, czemu tak jest lepiej niż inaczej.
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 19:51
|
|
|
DziDzia napisał/a: | Spawanie doczołowe bardziej przegrzewa blachę, co czyni ją bardziej podatną na pęknięcia (obok spawów) |
każdy spaw ciągły będzie przegrzewał blache. Mozna czekać aż ostygnie, ale to na prawdę wydłuża czas pracy. |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 31 Paź 2013, 19:59
|
|
|
Masz rację, dlatego wolę spawać punktowo. Jak wspomniałem, są miejsca, gdzie jestem zmuszony spawać doczołowo (tak spawałem próg wewnętrzny, też niby punktowo ale ciągle) i jakoś gorzej mi to wychodzi.. Poszycia też będę spawał na styk. Chyba. Ze względów estetycznych. Tu nie planuje czarnego matu z wałka
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21 Lis 2013, 09:39
|
|
|
Weź ten cynk w spray'u sobie daruj faktycznie - testowaliśmy to i jest do niczego - nawet ten super drogi z Wurtha ;-) Pomoże Ci : App Haftgrund (reaktywny - coś jak stara minia) - tez nie wypala się zbytnio przy spawaniu .... ja sobie w mieszalni ponabijałem do sprayów żeby nie brudzić ciągle pistoletu .... Przy czym pomalowany na blachach zostawionych na pastwę losu zabezpiecza rewelacyjnie .... a tą podłogę to wiesz co |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 4 Sty 2014, 21:55
|
|
|
Było trochę wolnego to coś się ruszyło:
Po pierwsze, początek progu doczekał się końca produkcji:
To wyżej z resztą też. I z tyłu także:
Jakoś niewiele było do robienia z tyłu.. A może jednak.. hMmm.. Nie wiem, jakoś szybko poszło..
A potem to już w ogóle z górki poszło :
Dopasowywanie progu pokazało mi, jak jest on cudowny.. Czyli jak bardzo nie pasuje :p Ale się czepiam, żeby nie było, że spieprzyłem :p
Przód jakoś poszedł, całkiem fajnie nawet:
Tył też całkiem fajnie, ale oczywiście musiałem popsoć.. Jutro mam w planie dokończyć tylną cześć progu i zacząć myśleć o reperaturce.
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Sty 2014, 23:08
|
|
|
dobrze że coś robisz, coraz lepiej to wygląda a z tym co przy czarnej pokazywałeś to tutaj to już jest mistrz spawalnictwa |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Sty 2014, 23:20
|
|
|
van napisał/a: | to już jest mistrz spawalnictwa |
Dobrze prawi. Teraz wygląda to znacznie lepiej ! |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 5 Sty 2014, 12:10
|
|
|
Cieszą mnie miłe słowa. Ale wiem, że do ideału jeszcze dużo brakuje.
Człowiek uczy się całe życie i (najgorsze, że) na własnych błędach.
Wyeliminowałem najbardziej psujący wszystko czynnik - pośpiech.
Szczerze mówiąc, zastanawiałem się, czy nie odda tego do blacharza, żeby pospawał. Ale doszedłem do wniosku, że zrobię sam.
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Sty 2014, 14:45
|
|
|
i bardzo dobrze, niedługo stare graty będę woził do ciebie i ty będziesz je spawał |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 5 Sty 2014, 15:57
|
|
|
Będzie to trwało milion lat i musisz się ustawi w kolejce :p
Dziś zrobiłem tył. Za nadkole się nie brałem - w końcu niedziela, czy cuś.
Maznołem też podkładem - ujawnił, gdzie trzeba jeszcze podszlifowac - aż w jednym miejscu, co mnie zdziwiło. Generalnie jestem całkiem zadowolony z tego połączenia tylnego słupka.
A tak wygląda słupek z drugiej stromy...
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Sty 2014, 16:05
|
|
|
DziDzia, ej a czemu ty progi od mk2 wspawywujesz od mk1?
a ja z kolei wspawalem te od mk1 do mk2 |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
|
|
|
|
|