Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014, 20:17 |
[MK3] Linka hamulca recznego, jak wymienić ? |
Autor |
Wiadomość |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 20 Paź 2008, 10:17 [MK3] Linka hamulca recznego, jak wymienić ?
|
|
|
Jedni mówią, że trzeba zdjąć wydech drudzy ze nie trzeba, jedni mają blache pod spodem a inni nie. Proszę napisać krok po kroku jak sie do tego zabrać? Słyszałem ze linka występuje w dwóch częściach tzn. linka głowna od lewarka i linka tzw podwójna do lewego i prawego koła. Jak sie do tego zabrać i czy nie będzie problemu z dostaniem sie do niej i jej zamontowaniem. Słyszałem, że aby wymienić linke należy najpierw ją wymontować później kupić bo są różne jej długości.
Problem w mojej fiescie jest taki, że linka w prawym tylnym kole nie wraca z powrotem po zaciągnięciu. Jeśli chce zeby wróciła to muszę wsadzić cos miedzy ramię w szczekach i ręcznie ją wrócić.
Szczęki już wymieniłem bo poprzednie w tym prawym kole popękały, zapewne od ciągłego tarcia o bemben.
Proszę o helpa. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Kwi 2013, 22:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Paź 2008, 11:58
|
|
|
Mi w demontażu przeszkadzały tylko osłony termiczne (ne pewno je musisz zdjąć). Wydech odginając zdejmiesz linkę. Potem od strony bębna rozbiórka (zaślepka linki i wypychasz ją na zewn). |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 20 Paź 2008, 12:54
|
|
|
a jak odkrecic te oslony ? tam wyglada na to ze od srodka jest sroba i co cala podloge musze zdejmowac? ehh ciezko to wyglada :( nawet nie widac gdzie to idzie do lewarka recznego. A da sie to wogole bez kanalu zrobic? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 20 Paź 2008, 13:15
|
|
|
osłonę zdejmiesz bez problemu. tam są takie nakrętki dziwaczne, ale chyba są na klucz nr 17, czy 19. Je może być ciężko odkręcić i przykręcając lepiej dać jakąś konserwacje antykorozyjną. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Paź 2008, 13:24
|
|
|
no bez kanału to się raczej zmęczysz bardzo. Osłony termiczne są na blaszki metalowe (mają naciete krzyżyki pośrodku). Są wciśnięte na bolec wystający z karoseri. Jaki klucz 17. U mnie śrubokętem zeszły. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 20 Paź 2008, 13:48
|
|
|
zdjalem ta oslone termiczna w koncu. Jedna sroba nie chciala puscic bo ktos ja inteligentnie zagial i musialem wyrwac oslone. Po srodku jest ten pólksiezyc co sie rozdwajaja na nim linki. Rozumiem ze najpierw musze odkrecic jeszcze wszelkie mocowania od linki odczepic je od hamulcow z bembnow prawy i lewy a pozniej ta linka sama zejdzie tak? czy trzeba cos w tym polksiezycu krecic? bo on jak na zlosc ma mozliwosc krecenia ale od gory . |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Paź 2008, 14:16
|
|
|
Przed tym półksiężycem na lince która idzie do ręcznego jest śruba którą naciągasz i regulujesz linkę. Musisz ją poluzować bo inaczej nie zejdzie ci ona z półksiężyca. No oczywiście w tunelu pod autem są blaszki lu8b plastiki które prowadzą linkę. Przy kołach mechanik mi ściagał bo ja się poddałem . |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 20 Paź 2008, 14:44
|
|
|
Dzieki wszystkim za pomoc. Bez większych problemów zdjałem stara linke i zalożylem nową. Musze teraz tylko naciągnąć tą nową linkę i bedzie ok . I ktos mi tu mówił ze cieezko sie wymienia .... a jednak udało się i jestem w stanie stwierdzić ze nie trzeba zdejmować wydechu do tej operacji. Było fajnie a wszystko w sumie zajęło mi razem 2,5 h , bez kanału i bez podnośnika |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
dominon
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Dominik
Wiek: 32 Dołączył: 10 Wrz 2011 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Wrz 2011, 21:01
|
|
|
kazi napisał/a: | (...) bez kanału i bez podnośnika |
To kolega chyba dołek pod autem wykopał, albo połową na krawężniku stanął
Ale żarty na bok, również mam do wymiany linki i w ogóle całe tylne hamulce do remontu. Może kolega napisać jak to cenowo wychodzi, bo trzeba mierzyć siły na zamiary bądź grubość portfela. |
_________________ Problemy nie istnieją tylko sprawy wymagające rozwiązania. |
|
|
|
|
Jagla
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 21 Skąd: Koszyce-Kraków
|
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2013, 15:43
|
|
|
Aleś wykopał... |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 19 Kwi 2013, 15:24
|
|
|
haha nie linke tylko szczek koniec pewnie linka to zadkosc zacieta |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|