[Mk3] Muli po wciśnięciu gazu |
Autor |
Wiadomość |
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 17:15 [Mk3] Muli po wciśnięciu gazu
|
|
|
Witam jestem świeżo po wymianie silnika z 1.1 również na 1.1 silnik pracuje o niebo lepiej od poprzedniego ale jest jeden problem samochodem strasznie rzuca gdy dodaje gazu szczególnie do 2 tysięcy obrotów (muli go) problem troche ustępuje gdy się nagrzeje i moje pytanie jest takie
-czy może to byc spowodowane tym że mechanicy wlali o litr oleju więcej niż trzeba
dodam że silnik wcześniej leżał z 1.5 roku w garażu a pod pokrywą zaworów było dosłownie "błoto"
- olej jaki jest wlany to mineralny 15W40
-zalecono mi dolać preparatu który oczyści silnik ze szlamu
nie widzialem podobnego tematu proszę o szybką pomoc |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 19:46
|
|
|
To chyba rzeżnik a nie mechanik jak zakłada zasyfiony silnik bez mycia i jeszcze litr oleju więcej.
A tak poważnie to ile przejechałeś na takim stanie oleju? |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 20:24
|
|
|
z 50km cały czas to samo, czy jest możliwość takiego problemu jeśli stary silnik był na wtrysku a obecny jest na gaźniku, czy jest to taka różnice że mechanik by się nie skminił >? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 20:36
|
|
|
Adzi22, skminiłby się raczej, że wkłada gaźnikowca zamiast silnika na wtrysku.
Może jest problem ze wzbogaceniem mieszanki? |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 20:39
|
|
|
jest wiele rzeczy które mógł źle zrobić .
1. Oleju trzeba upuścić.
2. Filtry masz nowe czy też leżały 1,5 roku i założył je tak jak były zabłocone?
3. Nawet jak masz nowy filtr powietrza to mogło go zabryzgać .
4. O różnicach w układzie zasilania paliwa między wtryskiem a gażnikiem to mechanik powinien wiedzieć chyba że zasilasz gaźnik ciśnieniem z pompy która jest w baku. I przez to te cyrki |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 20:41
|
|
|
Przekładał z osprzętem czy bez? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 20:50
|
|
|
Cytat: | 4. O różnicach w układzie zasilania paliwa między wtryskiem a gażnikiem to mechanik powinien wiedzieć chyba że zasilasz gaźnik ciśnieniem z pompy która jest w baku. I przez to te cyrki |
Albo jak trafił się gaźnik z manualnym ssaniem, to nie została żadna linka poprowadzona. Problem brzmi troche jak próba jazdy zimnym gaźnikowcem bez ssania. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 20:51
|
|
|
kolektor od gażnikowca nie jest taki sam jak ten od wtryskowego. jeśli założył tak jak leci czyli z gażnikiem to musisz gażnik wyczyścić i wyregulować |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 22:07
|
|
|
Sam silnik bez osprzetu(z cewka i kablami) jutro bede jechal do tego mechanika, rano tyle co sprobuje to zalozyc kable ewentualnie cewke od starego silnika |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Wrz 2012, 08:28
|
|
|
jeśli założył bez osprzętu to nadal masz na wtrysku . Nie mam doświdczenia z gaźnikowcami ale tam jest dużo mniej czujników . Może przy przekładce coś zostało nie przełożone. |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Wrz 2012, 10:04
|
|
|
wymieniłem właśnie kable dwa z czterech miały uszkodzoną dość poważnie gume zrobiłem małą rundke szarpanie ustąpiło, przed tym wykonałem test tylko nie z diodą lecz z buzzerem (na wyłączonym silniku) jakby mógł ktoś odczytać co ta piszczałka mi chciała powiedzieć
link
akcja zaczyna sie od około 15 sekundy
dziekuje ! |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Wrz 2012, 19:17
|
|
|
Dobra ta wymiana kabli dała lekką nadzieje ale to nie to, wg mnie samochód zachowuje się jakby dostawał za dużo paliwa dlatego sie tak dławi i nim szarpię, czasem słychać (tak mi sie wydaje) jak paliwo spala się jeszcze w wylocie co może za tym stać??
bardzo proszę o pomoc
dodam że na poprzednim silniku jeden objaw był ten sam na biegu jałowym troche rzucało silnikiem i popiardywało z tłumika ale nie muliło/dławiło/szarpało po wcisnięciu gazu |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Wrz 2012, 19:51
|
|
|
1 sprawdź te 3 złaczki pod patelnią
2 zwal filtr powietrza i zobacz czy wtryskiwacz nie leje
bo buzer nic nie wypiszczał |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 7 Wrz 2012, 12:44
|
|
|
wtryskiwacz nie leje , dodaje filmik w 12 sekundzie slychac strzal który byl pod pokrywa filtra powietrza, od dołu jak sie przygazuje nie ma płynnego przyspieszenia w 39 sekundzie słychac jak popiarduje silnik po wcisnieciu gazu od poczatku
http://youtu.be/fy8WFKYoULA |
|
|
|
|
Badi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 80 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 7 Wrz 2012, 17:29
|
|
|
Lekki OFF, może to przez jakość filmu ale ten silnik nie brzmi zbyt poprawnie (a miałem do czynienia z trzema 1.1, w tym jeden z gaźnikiem). To tylko moje odczucie. |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 7 Wrz 2012, 18:38
|
|
|
silnik był dopiero odpalony rozgrzany brzmi o wiele lepiej co do tematu jest ktokolwiek kto mógłby pomoc ? |
|
|
|
|
berek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 18 Skąd: Ostrów Maz
|
Wysłany: 9 Gru 2012, 01:02
|
|
|
Właściciel już naprawił problem? Jeśli nie to:
Może to zatkany przyśpieszacz? Znajduję się on z tyłu gaźnika, należy odkręcić śruby i czymś naprawdę cieniutkim (igła za gruba) przepchać. To może pomóc w Twoim przypadku.
Ja ze swoją niunią mam też spore problemy i też walczę aby ją jakoś wyleczyć |
|
|
|
|
|