Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] rozruch silnika
Autor Wiadomość
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Wrz 2012, 11:08   

czyli skoro na kostce mam napięcie to znaczy, że jest to spowodowane podpiętymi innymi urządzeniami, które są zasilane prosto z aku ? podtrzymanie pamięci radia, piloty z centralką itd ? Przez to pojawia się jakieś sprzężenie zwrotne i tym samym da radę zmierzyć napięcia na stykach kostki i zamiast 0V (bo wiadomo że jak dotknie się plusem do plusa to nic nie pokaże) to pokaże napięcie ?
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Wrz 2012, 11:24   

Blackknight88 napisał/a:
czyli skoro na kostce mam napięcie
Zależy jak mierzysz,,, mówimy o kostce stacyjki: jeden przewód to zasilanie (i generalnie tylko jeden jest taki), na nim zawsze będzie napięcie (względem masy oczywiście, czyli drugi przewód do karoserii), drugi to będzie starter, czyli elektromagnes rozrusznika i na nim nie będzie napięcia (względem masy) - i taki pomiar jest poprawny, ale jak weźmiesz zmierzysz napięcie między tymi przewodami to prąd popłynie przez uzwojenie elektromagnesu i miernik wskaże napięcie między nimi - i taki pomiar jest generalnie niepoprawny (zależy co chcesz mierzyć) więc napięcie mierzy zawsze się trzymając czarny przewód miernika do karoserii (najlepiej w miejscy gdzie ta masa jest brana lub do przewodu, styku który jest z tą karoserią bezpośrednio połączony).
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Wrz 2012, 12:25   

Fakt. Mój błąd. Byłem w samochodzie, wszystko ok.

Co do rpzewodu masowego to robiłem pomiary względem masy na kolumnie kierowniczej (brązowy przewód tam jest przykręcony (konektor oczkowy)).

Wszystko się już zgadza. Póki co zamontuje przycisk do startu, a jak się będzie bardziej walić to wezmę nowy akumulator kupie, bo mimo że kupowałem nówkę 1,5roku temu to dałem go do Audi A4, a z niej wyciągnąłem do siebie (bo był starszy). Nie chciało mi się co jakiś czas schodzić na dół i odpalać audi przez kabli z fiesty :D
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Wrz 2012, 13:01   

Blackknight88 napisał/a:
Póki co zamontuje przycisk do startu
A to proste jest: 85 do masy, 86 do pstryczka, a z pstryczka do zasilania po zapłonie, 87 na kabel od startera a 30 na zasilanie po zapłonie. Gdybyś podejrzewał zasilanie a nie tylko sam starter, to można przewody po zapłonie można podpiąć na przed zapłonem, wtedy da rade zakręcić rozrusznikiem bez kluczyka, ale pomijasz startowanie z kostki kompletnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Wrz 2012, 13:21   

tak wiem wiem, wlasnie sprawdzajac napiecia wzialem sobie przekaznik z przyciskiem by na krotko sprawdzic jego dzialanie :)

Joe, tylko ja planuje 30styk nie dawać po zapłonie (razem z zasilaniem pstryczka) tylko podpiąc do przewodu czerwonego na ktorym zawsze jest +. 87dac pod starter.

Tak nie bedzie dobrze ? czy jednak wybrac znacznie bezpieczenijsza metode i zrobic jak mowisz ? czyli 30 do zaplonu ? Nigdy sie nie spotkalem by w tak chwilowej pracy przekaznika "zgrzały" się styki jego, zwazywszy na fakt ze kupilem 30A, wiec powinien byc ok.

jednak zasilanie przekaznika wezme z zaplonu by nie krecic rozrusznikiem bez podania napiecia na cewke itd (bez zaplonu). CO prawda majac silnik na chodzie moge wtedy odpalic rozrusznik, ale doskonale o tym wiem i wiem ze tego nie zrobie :) poza tym o istnieniu tego przycisku bede wiedzial tylko ja no i moja dziewczyna, ktora w razie czego by smigala tez tym samochodem.

Generalnie zasilanie jest git, bo ani nie mam problemow z wylaczeniem zapolonu ani z jego wlaczeniem czy cos. Podejrzewam ten akumulator, ale poki co zbaczymy. Przewod ktory idzie od startera do rozrusznika (wyzwolenie) i lacza sie przy nadkolu kierowcy pod maska oczywiscie w sumie zaraz kolo aku, to jak odlacze ten przewod i od rozrusznika podepne pod aku to kreci z miejsca za kazdym razem :) Kiedys jak mi sie wlasnie zacial ten starter (o ile to jego wina) to w ten sposob wlasnie odpalilem auto.

Zamontuje przycisk i bede bacznie obserwowal sytuacje. Odpalal bede caly czas z przycisku do czasu az i on sie zatnie. Wtedy problem bedzie chyba lezal na drodze : kostka stacyjki (starter) <-> laczenie przewodu z rozrusznikiem przy nadkolu.

Wtedy tez podepne sie z przyciskiem tam za laczeniem przewodow i zobaczymy czy sytuacja sie powtorzy. Tylko ze wtedy musialbym ciac przewod i dolutowac drugi, a nie bardzo chcialbym az tak ingerowac.

Fiesta niezle daje w kosc, jak strzela focha to na calego... taki juz urok tego samochodu, ale nie zaluje ani zlotowki ktora w nia wpakowalem :) potrafi sie odwdzieczyc :D

przynajmniej z tego co bylo problematyczne w samochodzie lub chcialem cos zmienic i sam naprawialem co moglem (bo jednak czesc wymagala pojechania do warsztatow ale i tam jak moglem to przygladalem sie pracy) to wiem o tym samochodzie coraz wiecej i wiem co by mnie moglo gdzie zaskoczyc i w razie czego jak co naprawic.

Tej wiedzy nigdy za wiele :) zawsze moze sie przydac majac inny samochod. Tak samo z Audi A4. Troche i tam sie robilo to tez cos sie wiedzy wyniesie zawsze.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Rozruch z przycisku
Taki se tuning :P
machinesjb Elektryka 5 5 Sty 2007, 07:31
szynszyl
Brak nowych postów Rozruch przy zapalonych światłach mijania
Arcadius Elektryka ogólna 1 21 Sty 2021, 23:41
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.