Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:07 |
[MK7] 1.6 TDCI - Hamownia, miłe zaskoczenie |
Autor |
Wiadomość |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 13:05 [MK7] 1.6 TDCI - Hamownia, miłe zaskoczenie
|
|
|
Zaliczyłem kontrolnie hamownie bo myślę o podniesieniu momentu i mocy.Wynik w papierach jest serii ;202 Nm moc 90 KM Wyniki faktyczne z hamowni 216 Nm moc96.Takze całkiem fajna seria.Czy nasi szpece od hamowi potwierdzą ,ze jest to dobra seria?Hamownia oczywiscie profesjonalna jak i osoba obsługująca.
pzdr |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Paź 2011, 13:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 13:09
|
|
|
Co wcale nie znaczy że pomiar musi być w 100% zgodny z prawdą, a poza tym, moc i moment podawany w papierach jest umowny, przybliżony, odchyły kilku KM to norma. Ba, w niektórych autach zza dużej kałuży potrafią się mylić o dużo, dużo więcej. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 13:25
|
|
|
Jak możesz to wrzuć wykres |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 18:27
|
|
|
Ja bym zaczął od tego na samym początku, że producent podaje wartości zaniżone. Jak autko ma w papierach załóżmy 90 koni i 200 Nm momentu, to fabrycznie nowy ma więcej. Jest to celowy zabieg. "papierowe" wartości przy dobrym użytkowaniu auta (wszytko na czas zmieniane, naprawiane itp, korzystanie z zalecanych płynów eksploatacyjnych) są przy 180-200tyś km przebiegu.
Byłem przy hamowaniu 5 samochodów na laboratoriach. 4 z nich były przed 2000 rokiem wyprodukowane. Dla przykładu- astra II 1.7TD. Papierkowe 68 koni i 130Nm momentu. Po hamowaniu wyszło 63 konie i 128Nm. Przebieg auta 245tyś km.
Generalnie autko poprawnie shamowane, a to że jest więcej niż w papierach to kwestia zaniżonych danych producenta. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 18:33
|
|
|
cudujesz... jak masowa nie bylaby produkcja to odchyly sa zawsze, a te 3-5 koni to granica bledu przy pomiarze - inne cisnienie, temperatura, mocniejszy/slabszy nawiew...
jak producenci zanizaja to raczej ze wzgledow marketingowych niz zasady - zeby po 200tys eksplatacji nadal bylo dobrze |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 22:05
|
|
|
jak zdecyduje sie na modzenie to wrzuce kpl wykresy przed i po.
pzdr
p.s.pytam bo widzialem wykresy takiego auto z 86 KM a 10 to juz spora roznica.Aco na to fachowcy bo to jest dla mnie miarodajne np Heko |
|
|
|
|
RiM
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 74 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 18:34
|
|
|
z tego co widze to w mk7 1.6 TDCI ma 95 koni a nie 90... |
_________________ Fiesta MK6 1.4 80km
Sierra MK2 2.0 DOHC 120km |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 20:47
|
|
|
RiM, nasza 1,25 w/g fabryki miała 75KM, w/g hamowni 82KM... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 21:54
|
|
|
95 koni ma fiesta z DPF moja ma fabrycznie 90 bez DPF.Są 2 silniki 1,6.Przy kolejnej wypowiedzi przygotowac sie trzeba
pzdr |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 23:01
|
|
|
artax, jeśli byłeś na hamowni i ci wypluło 90KM, to wrzuć wykres i ci uwierzę, że jest tak jak piszesz... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 23:07
|
|
|
jeżeli auto było hamowane na hamowni podwoziowej, prze osoby, które się na tym znają to akurat wymienione czynniki przez MiśkaT nie mają znaczenia... Jako wynik końcowy podaje się tzw charakterystykę zewnętrzną silnika znormalizowaną. Oprócz rolek itp, są też takie rzeczy jak czujniki powietrza (mierzą temperaturę, ciśnienie atmosferyczne i wilgotność) co jest potem odpowiednio uwzględniane przy końcowej charakterystyce silnika.
MiśkuT po części masz rację- zaniżanie mocy silnika jest pewnym chwytem marketingowym. Widzę, że masz nowiutkie autko, ale popatrz sobie na allegro albo coś z jakim przebiegiem (prawdziwym lub nie) ludzie auta sprzedają. Silnik ma moc jak w papierach po tych powiedzmy 200tyś km. Zależy jak był eksploatowany. Jak widzę, że ktoś sprzedaje powiedzmy passata b3 1.9TDI i auto ma niby przejechane przez prawie 20 lat 210 tyś km... Niech tam silnik równo chodzi itp. Prostym sposobem na sprawdzenie takich komedii jest schamowanie pojazdu. I jeżeli autko ma faktycznie taki przebieg to moc będzie jak "dane fabryczne" albo parę km mniejsza. 10-11 koni różnicy to już dużo |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 10:47
|
|
|
Parzych jak juz wyzej pisalem jak podejme decyzję, ze modyfikuję to wkleje wykresy.Ten z mojego auta jest na kompie hamowni tego kolesia.Nie brałem pod uwagę ,ze nie będziesz mi dawał wiary Nie ma dla mnie znaczenie Twoja wiara.Dzielę sie uwagami i tyle.Była to moja pierwsza hamownia i mimo 50 na karku dalej się uczę...Ty jak czytam juz wszystko masz w paluszku.
pzdr i sorry za sarkazm. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 11:29
|
|
|
misiak napisał/a: | Widzę, że masz nowiutkie autko |
nooo, od 2 tygodni... a obok niego 2 focusy >10 letnie, z czego jednego hamowalem duuuzo razy i wiem jakie potrafia byc odstepstwa chociazby przy innym umieszczeniu wiatraka, o reszcie warunkow nie wspominajac...
a wracajac do kwestii wieku - po 300tys. silnik tez moze miec fabryczne parametry, kwestia eksploatacji... a wyjezdzajac z fabryki moze mu juz brakowac - co z tego? |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 13:23
|
|
|
Skoro ma wiecej kilka kucykow, to tylko swiadczy pozytwnie o wykonaniu jednostki , moja po ulozeniu miala 101 kucy zamiast 90 i obsluga rolek miala oczy jak 5 zl jak to widziala, wiec swiadczy to tylko o tym ze nie maja az tak duzych przeklaman |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 19:51
|
|
|
ElGrey napisał/a: | swiadczy to tylko o tym ze nie maja az tak duzych przeklaman |
swiadczy to o tym ze maja slabe doswiadczenie w fordowych dieselach, bo te praktycznie zawsze maja gifty jak tylko auto zdrowe |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 21:46
|
|
|
No i tu sie mylisz, bo nie pojechalbym do kogos kto nie ma doswiadczenia to po 1, a po drugie hamownia byla roczna wiec nie wytytrana i produceta jaknajbardziej cenionego w europie
Zwlaszcza ze wlasciciel tez jezdzi fordem w ropie |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 23:02
|
|
|
i ten "wlasciciel forda w ropie" przeczy ze wiekszosc fordow w dieselu wyszlo na hamowni powyzej danych katalogowych? |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Paź 2011, 06:36
|
|
|
Ciekawe dlaczego
Zwlaszcza ze podkresla fakt ze na innej hamowni byloby kilka kucy wiecej, bo sporo wlascie zawyzaja, a on stara sie by wyniki byly miarodajne a nie takie ktore ciesza oko wlasciciela badanego auta, a tych aut robi sporo
Oczywiscie przeklamania sa zawsze, ale lepiej niz hamownia nie zbada sie mocy wiec przyjmuje ze te wartosci sa takie a nie inne i ze swoim autem bez strachu moge jechac na kazda inna hamownie i wynik bedzie podobny lub lepszy |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 17 Paź 2011, 09:44
|
|
|
Hamownia, ktorą zaliczyłem była inercyjna .Waga rolek ponad 940 kg.Podobno ma to znaczenie.Oprogramowanie duńskie.
pzdr
ps.Soft-Tuning z Kłodzka. |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17 Paź 2011, 21:57
|
|
|
MisiekT napisał/a: | ElGrey napisał/a: | swiadczy to tylko o tym ze nie maja az tak duzych przeklaman |
swiadczy to o tym ze maja slabe doswiadczenie w fordowych dieselach, bo te praktycznie zawsze maja gifty jak tylko auto zdrowe |
Fordowe diesle... Akurat TDCI to jak wół produkt współpracy francuskich koncernów citroen i peugeot z fordem... Także ten silnik ma bardziej francuskie pochodzenie jak fordowskie.... Różni się od francuskich tylko oznaczeniem... Tam jest HDI... W sumie tylko dlatego kupiłem fieste Francuski silnik Plusem jeszcze jest sztywna zawiecha |
|
|
|
|
|