Przesunięty przez: trzeci 28 Sie 2011, 09:20 |
[MK3] Strzela, dławi się jak się rozgrzeje |
Autor |
Wiadomość |
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Sie 2011, 23:53 [MK3] Strzela, dławi się jak się rozgrzeje
|
|
|
Głównie temat dotyczy jazdy na lpg, ale daje w tym dziale ponieważ uważam, że ma to związek z czymś mechanicznym w samochodzie.
Więc zacznę od tego, gdy jest zima na lpg wszystko ładnie chodzi.
Jak przychodzi lato nie chciał się załączać gaz (po prostu przełączałem na lpg, a samochód zachowywał się jak by nie dostawał paliwa), no chyba że rano odpalałem póki zimny silnik,
ale ogólnie gdy nawet udało się załączyć gaz, to jak się rozgrzewał zaczynał zamulać, przy biegach 2 i 3, a konkretnie przy przyśpieszaniu strzelał z okolic gaźnika i dławił się, szarpał.
Wymieniłem dzisiaj reduktor na nówkę
I o to jakie zmiany: gaz się załącza ale problem zamulania i strzelania, dalej pozostaje przy rozgrzaniu silnika.
Co więcej (i tu jest ta część mechaniczna) dzisiaj już drugi raz mi się zdarzyło, że na gazie wyskoczyła rurka od podciśnienia ta idąca od serwa no i po prostu zaczął zamulać, strzelać, syczeć i gasnąć. Dodam, że kable i świece są nowe firmy ngk, i co ciekawe na benzynie też się czasami zadławi (żadko bo żadko, ale lekki zamuł czasem czuję gdy przyśpieszam na biegach 2 i 3). Nie wiem czy to ma związek ale z 5x już mi się zdarzyło na benzynie tak, że przy ruszaniu gasł i nie chciał odpalać.
Proszę o pomoc bo moja wiedza już serio wykracza poza ten temat
tylko nie chciałbym rad typu wyreguluj gaz itd (co zrobię i tak w najbliższym czasie) bo problem polega na czymś więcej a przynajmniej tak mi się wydaje.
Główną poszlaką jest to czemu rurka tak często wyskakuje idąca do serwa, dlaczego strzela i czemu to wszystko się zdarza na lpg? |
_________________
|
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 01:28
|
|
|
To gaźnik ?? Jak dawno był regulowany przez jakiegoś fachowca ??
Rurka wyskakuje dlatego że strzela, a strzela bo jest zła mieszanka - regulacja LPG ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 09:13
|
|
|
Pele napisał/a: | To gaźnik ?? Jak dawno był regulowany przez jakiegoś fachowca ?? | Co ma regulacja gaźnika do LPG? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 09:14
|
|
|
No dobra to spróbuję wyregulować lpg w czwartek.
Byłem sceptyczny bo w starym reduktorze też strzelało to pisali na forum i gazownik mówił, że reduktor do wymiany, wymieniony a problem dalej pozostał
Gaźnik regulowany 1,5 roku temu |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 09:21
|
|
|
matrix-1990, ale to silnik z fiesty? Jaki masz gaźnik, jakie ssanie i jaki mixer na tym wszystkim,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 09:31
|
|
|
silnik jest oryginalny od nowości z fiesty (1.1)
http://www33.patrz.pl/u/f/11/96/31/1196318.jpg
ssanie takie jak w każdym hcs'ie z gaźnikiem, ręczne, nie wiem co więcej można o nim powiedzieć |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 09:41
|
|
|
Dobra, masz podwójny mixer, jak jest zasilany, z jednego parownika i to rozdzielacz z 2 śrubami jest? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 09:43
|
|
|
tzn idzie sobie wąż z parownika no i tam rozdziela na dwa węże w pewnym miejscu, i na nim jest śruba do regulacji jedna
myślałem, że może trzeba by było tego węża między parownikiem a mikserem wraz z mikserem jakoś wyczyścić bo może ma ten mazut ze starego reduktora, no i jeszcze nad tym że może odkręcić więcej gazu żeby szedł z butli, no ale nie znam się aż tak czy to może mieć znaczenie. Ustawienia są jakie były 3 lata temu i dużo lepiej wtedy chodził, no a teraz jeszcze nowy reduktor |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 10:36
|
|
|
Zacznij od zakręcenia lub odłączenia i zatkania połówki mixera która jest nad połówką gaźnika bez ssania, tam gdzieś do 90km/h, na wolnych i tak nie ma przepływu powietrza, a jak się będzie lało z mixera to mogą być cyki, więc ogarnij silnik na połówce, jak już dobrze będzie chodził to zaczniesz sobie odkręcać gaz na drugą przepustnicą by silnik odzyskał pełną moc,,,
Druga sprawa, mixer mas jak na zdj ecu czy jakoś bardziej normalnie jest ułożony w czasie jazdy? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 10:59
|
|
|
mikser jest dociśnięty do gardziela sprężynką (jak ogarnę gaz to mam zamiar to zmienić i przymocować na śrubki)
JoeMix napisał/a: | więc ogarnij silnik na połówce, |
nie rozumiem?
JoeMix napisał/a: | jak już dobrze będzie chodził to zaczniesz sobie odkręcać gaz na drugą przepustnicą by silnik odzyskał pełną moc,,, |
czyli generalnie regulacja? |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 11:55
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | mikser jest dociśnięty do gardziela sprężynką (jak ogarnę gaz to mam zamiar to zmienić i przymocować na śrubki) | Zacznij od tego właśnie, pod mixerem, czyli między nim a gaźnikiem ma być szczelnie,,,
Obetnij przt podstawie to co zaznaczyłem na czerwono, i przykręć, ori śrubki będą za długie musisz coś dobrać, jak mam jeszcze gumowe podkładki to zostaw, uszczelnią ładnie,,, na deklu są podobne wypusty, tez obetnij, puszkę zamknij tylko na zatrzaski do koła,,, u góry Ci zostaną 3 dziury, w każda wsadź 2gr posmarowane silikonem (oczywiście silikonem w dół, a moneta orzełkiem do góru),,, jak już dolna podstawę filtra będziesz miał sztywno i nieruchomo przy zdejmowaniu góry, to na jakieś blaszki umocuj mixer,,, tak by powietrze do silnika leciało tylko góra, czyli zero nieszczelności na dole,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Matifcb
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mati
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 16:01
|
|
|
mialem to niedawno po wyumianie swiec, okazalo sie ze kable NW i po klopocie |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 16:26
|
|
|
Matifcb, wydaje mi się, że gdyby to była wina kabli WN to by nie zalezalo od temperatury, zresztą wymieniałem na nowe ostatnio
JoeMix, zrobię w tym tygodniu tak jak mówisz i napiszę |
_________________
|
|
|
|
|
Matifcb
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mati
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 16:29
|
|
|
no u mnie wlasnie jak zimny zsilnik to nie robilo a na cieplym strzelal. Swiece moze ? |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Sie 2011, 18:48
|
|
|
JoeMix napisał/a: |
Co ma regulacja gaźnika do LPG? |
Do LPG nic ale do tego:
matrix-1990 napisał/a: | na benzynie też się czasami zadławi (żadko bo żadko, ale lekki zamuł czasem czuję gdy przyśpieszam na biegach 2 i 3). Nie wiem czy to ma związek ale z 5x już mi się zdarzyło na benzynie tak, że przy ruszaniu gasł i nie chciał odpalać. |
Zapytałem orientacyjnie żeby móc ocenić intensywność ewentualnego zabrudzenia itp |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Sie 2011, 23:46
|
|
|
Przyjrze się jeszcze tym świecom i kablom, wymieniałem je 4 miesiące temu na ngk v-line i kable też ngk, no ale w sumie dyskoteka chyba jest pod maską w nocy jak ostatnio patrzałem.
Stestowałem z ciekawości jak z tym powietrzem i jednym razem jechałem bez filtra powietrza, a drugim razem zatkałem szmatką wlot powietrza i żadnej poprawy nie było w obu przypadkach. |
_________________
|
|
|
|
|
Matifcb
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mati
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 00:27
|
|
|
skoro masz dyskoteke jak jest ciemno nie ma sie co zastanawiac ! u mnie to byly kable jak tak mialem ! |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 08:12
|
|
|
taa tylko że to są nowe kable NGK, wolałbym jakoś wpierw sprawdzić czy to ich wina zanim wydam majątek na motorcrafty |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 08:36
|
|
|
Do że jest dyskoteka to nic ie znaczy bo sa kable które że tak powiem świecą czy błyskają,,, pytanie czy iskra ucieka na bok,,, albo wnikliwa obserwacja, albo trzeba pomacać na pracującym silniku okolice dyskoteki |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Matifcb
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mati
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 14:23
|
|
|
moze zalatwic od kogos pasujace kable i sprawdzic na innych.. |
|
|
|
|
|