Przesunięty przez: bidżej 11 Cze 2011, 09:56 |
[MK4] Fiesta Mk4 1.3 mało mocy |
Autor |
Wiadomość |
roman_marian
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 11:49 [MK4] Fiesta Mk4 1.3 mało mocy
|
|
|
Witam,
Na wstępie chciałbym wszystkich miło powitać, jako że to mój pierwszy post tutaj i z góry podziękować za poradę.
Otóż jestem świeżym (od przedwczoraj) posiadaczem Fiesty Mk4 1.3 z instalacją LPG. Niestety nie jestem również auto - specem, a możnaby nawet powiedzieć żem laik. Stąd z góry przepraszam jeśli moje pytanie okaże się głupawe.
Mianowicie zakupiona przeze mnie fiesta wydaje mi się trochę zbyt "mulasta" - sprzedawca twierdził, że przed sprzedażą dał ją do myjni, gdize, choć o to nie prosił - umyli również silnik:/ (Podejrzewam, że chciał ukryć jakieś wycieki czy cuś, no ale to przy okazyjnej postanowiłem wziąść na klatę) W każdym bądź razie powiedział też, że trochę słabo przez to ciągnie i że trzeba trochę pojeździć, żeby woda odparowała?? Faktycznie wydaje mi się, że z 60km powinno się dać wyciągnąć nieco więcej niż Vmax-120 i baardzo rachutyczne przyspieszenie - do tego stopnia, że przy lekkim wzniesieniu na 5 biegu z 100-110 auto zjeżdza gładko do 80 - czuć, że właściwie nie ciągnie. Chciałbym się dowiedzieć, co panowie myślicie na ten temat - czy faktycznie po umyciu gdzieś mogła się dostać woda i spowodować spadek mocy? Czy po "odparowaniu" faktycznie może będzie lepiej?
Dzięki z góry za pomoc.
Pzdrawiam
R.M.B |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 09:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:25
|
|
|
Czego Ty wymagasz od 1,3 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:47
|
|
|
JoeMix nie zbijaj sie cos jest nie tak... to auto powinno leciec chociaz z 80 na dwojce a nie "rozbujane" do 110 leci 80 pod lekka gorke, napisalem koledze co sprawdzic na pw, jak cos to niech pyta dalej tu |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:59
|
|
|
roman_marian napisał/a: | rachutyczne |
??
Siemasz Roman było już kilka tematów na ten temat pytanie czy tylko mulaste na LPG ?? na początek sprawdź filtr powietrza, możesz przeczyścić przepływomierz, może zapchany wydech ? silnik równo pracuje ? weź autko na przegląd co pewno i tak powinieneś zrobić z racji wymiany filtrów i płynów i zwróć uwagę mechaniorowi na te rzeczy powyżej |
_________________
|
|
|
|
|
roman_marian
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 14:14
|
|
|
Dzięki Panowie,
Własnie chodzi o to, że na benzynie też muli niestety - póki co nie wymieniłem jeszcze nic, ani filtrów ani płynó, moze po wymianie będzie coś lepiej.. Silnik pracuje równiutko ale jak się jużrozgrzeje z objawów, zaraz po rozruchu trzeba go troszkę przegazować, bo potrafi zdechnąć, nie wiem, moze coś z zapłonem?? Jak myślicie? |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 22:42
|
|
|
zrób wymianę filtrów\płynów plus to co napisałem i jak nic nie da to będziem mysleć dalej |
_________________
|
|
|
|
|
roman_marian
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 07:55
|
|
|
Ok panowie, dzięki za porady, tak będę działał. Mam jeszcze pytanko - ma ktoś tutaj może namiary na rzetelnego speca do fieścinki oraz ew. równie rzetelnego gazownika w Warszawie/okolichach. Wczoraj - jakby jeden kłopot nie wystarczył - okazało się ,że na pełnej 34 litrowej butli gazu zrobiłem całe 126km://
Jeszcze raz z góry dzięki
Pzdr |
|
|
|
|
roman_marian
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 18:09
|
|
|
Witam ponownie - pozwolę sobie dopisać drugi odcinek moich przygód z Fieściną - nadal niestety muszę liczyć na waszą pomoc Panowie.. Generlanie jeśli chodzi o temat powyższy, okazało się, że winowajcą był wypalony zawór w jednym z cylindrów - właścieciel komisu okazał się na tyle uczciwy, że usterkę usunął na własny koszt - i faktycznie, ciśnienię na wszystkich cylindrach mechanik określił jako dobre - dobre+. Natomiast to nie koniec problemów - przy naprawie cylindra poprosiłem również ow wymianę filtrów/oleju etc. Wczoraj - po 3 dniach od naprawy podczas hamowaniu na dojeździe do czerwonego światła zaczęła mi się zapalać kontrolka ciśnienie oleju... Zapala się na chwilę, gaśnie natychmiast po dodaniu gazu, czasem gaśnie po chwili sama. Pierwsza myśl - o nieeee Panewki!! - choć fakt faktem w silniku nie słychać żadnych stuków ani nic.. Dziś rano sprawdziłem ilość oleju bagnetem - auto stało całą noc, wyciągam bagnet - lekko wilgotny, ale bez wyraźnego śladu, jakby w ogóle nie był umoczony w oleju. Dolałem pół literka, odjechałem kawałek, plamy pod autem ani śladu. Nie wiem - czary czy jak, w każdym razie świeżo dolany olej zdajesię musiał wyparować.. Macie może jakiś pomysł jakugryźć ten problem? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 19:14
|
|
|
Miałeś suchy bagnet i dolałeś pół literka? Kiedy był olej wymieniany? Przed naprawa wypalonego tłoka? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
roman_marian
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 6 Lip 2011, 22:57
|
|
|
Olej był wymieniany w ramach tej całej naprawy - jak mniemam po sprawie, choć w sumie to HGW bo mechanik okazał się być lewy strasznie.. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Lip 2011, 17:14
|
|
|
Dolej tak żeby było ok i wtedy mierz ile spada, bo może mechanikowi się zapomniało że trzeba dolać na full. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
kusko13gp
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marek
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 21 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 4 Gru 2011, 20:09
|
|
|
odgrzeje kotlet. I jak się zakończyła cała sprawa?? |
_________________ było:
Fiesta mk3 - 4 szt 1.1
Fiesta mk3 - 3 szt 1.3
Fiesta mk3 - 1 szt 1.4 CVH
Fiesta mk4 - 3 szt 1,25 zetec
Mazda 121 vel fiesta 1.3 endura
Fiesta mk4 1.3 endura
Fiesta mk5 1.8 TDDI
V-Klassa 2.8 VR6 |
|
|
|
|
Radonis
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 1 Lut 2018, 13:02
|
|
|
Brałeś pod uwagę katalizator? Jak jest zapchany to również może mieć to spory wpływ na moc auta. Myślę że warto pomyśleć nad wymianą tego elementu. Na stronie [[SPAM]] można znaleźć cennik oraz kontakt do skupu katalizatorów. |
Ostatnio zmieniony przez Puff 1 Lut 2018, 21:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|