Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:10 |
[MK2] zetec a mk2 |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Cze 2011, 23:32 [MK2] zetec a mk2
|
|
|
Aby wstawić zeteca 1.6/1.8 do mk2, bazując na informacjach ze strony: http://www.quantums.info/zetecinMk2.htm musze:
1) Mieć alternator i jego łape od cvh. Od mk3 xr2i/escorta xr3i cvh podejdzie?
2)Silnik (1.6/1.8) generalnie powinien pasować - 3 łapy pasują, czwarta do kombinowania,
- Co powinno wchodzić w skład wiązki silnika, bym musial jedynie podciągnąć zasilanie z auta?
- Czy koła zamachowe są jakos podpisane, czy są pod skrzynie mtx, czy pod 'zwyklą' ? ( ib5 chyba )
Przy uzywaniu zeteca 2.0 z mondeo jest potrzebne więcej przeróbek. Czy silnik montowany w escortach rs2000, to też zetec i jak wygląda jego kompatybilność z mk2? ( tj, czy moge wg powyzszej instrukcji lecieć z jednostką od eśka rs2000 )
3) Chłodnica:
Czy mocowania chłodnic w fiestach mk2 i mk3 są p&p?
Laskosz mówił mi, że przydałaby się chłodnica zetecowa z wyjściami na bok ( tak chyba ma w swojej mk1 ). Czy w mk2 nie jest troche więcej miejsca i podeszłaby chłodnica od mk3 xr2i?
4) Skrzynia od 1.1 ohv podejdzie do zeteca, lecz ma krótkie przelozenia.
5) Pompa paliwa:
Wziąć od audi 80 ( np taką: http://allegro.pl/pompa-p...1623563251.html ). Prawdopodobnie trzeba zamontować surge tank ( chociaż wydaje mi się, że komuś mk1/2 jezdzi na wtrysku bez tego ). Surge tank wymaga chyba dwóch pomp ? Na jakiej zasadzie dobrać ciśnienie jednej i drugiej pompy?
6) duperele:
- linka gazu od eśka mk5 efi
- czujnik temp na deske od mk2 cvh.. od mk3 1.4 lub 1.6 ( bo to cvh )tez podejdzie?
- akumulator do bagażnika
- wyłącznik zasilania blisko klemy plusowej
- filtr powietrza albo sprobowac dopasowac standardowy, albo stożek
Coś pominałem, bądź coś ma słabe powiązanie z rzeczywistością? ( prócz zeteca w mk2 )
uwagi sprowadzające na ziemie także mile widziane. |
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 00:37
|
|
|
1) Nie wiem ; )
2)Wiązka silnika czyli ta do której wpinany jest komp i do tego dwie małe wiązki jedna jest na dolocie a druga do jakichś tam czujników.
Mój zetec jeździł w escorcie z mtxiem a teraz jeździ z normalną skrzynią z mk3, rozrusznik jest z mk 1 więc najwidoczniej pasuje skoro nic się nie urwało i normalnie funkcjonuje.
Escorty RS 2000 to zupełnie inna jednostka niż zetec ; ) aczkolwiek daras wsadził ten silnik do mk2 więc się da. Instalacja elektryczna praktycznie taka sama jak w zetecu na kompie ecc4.
3) Nie wiem
4) Daj sobie spokój ze skrzynią z 1.1, do rozwinięcia sensownych prędkości będzie trzeba wysoko kręcić silnik ; )
5) Ja mam pompę z BMW e30, umiejscowioną pod maską i działa, jednak nie można dopuścić do zapowietrzenia układu. Najlepiej zastosować bak z mk 2 1.4 cvh na mono wtrysku, ona chyba miała chyba pompę w zbiorniku. Surge tank wymaga dwóch pomp, jedna pompuje paliwo do niego a druga pompuje już do silnika, ma to właśnie na celu zabezpieczenie przed zapowietrzeniem układu np na szybko pokonywanych łukach. Pierwsza pompa może być nisko ciśnieniowa, natomiast druga powinna mieć nieco wyższe ciśnienie niż zalecane. Regulator na listwie i tak odpuści nadmiar.
6) linkę gazu sam wyrzeźbiłem z tego co było pod ręką ; P Reszty nie wiem ; P
Pozdrawiam |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 12:53
|
|
|
Maćko napisał/a: | 4) Daj sobie spokój ze skrzynią z 1.1, do rozwinięcia sensownych prędkości będzie trzeba wysoko kręcić silnik ; ) |
tez sie tego obawiam, ale jak coś okazyjnie bez skrzyni się znajdzie, to można przez jakiś czas przemęczyć się na 1.1
Maćko napisał/a: | 5) Ja mam pompę z BMW e30, umiejscowioną pod maską i działa, jednak nie można dopuścić do zapowietrzenia układu. Najlepiej zastosować bak z mk 2 1.4 cvh na mono wtrysku, ona chyba miała chyba pompę w zbiorniku. Surge tank wymaga dwóch pomp, jedna pompuje paliwo do niego a druga pompuje już do silnika, ma to właśnie na celu zabezpieczenie przed zapowietrzeniem układu np na szybko pokonywanych łukach. Pierwsza pompa może być nisko ciśnieniowa, natomiast druga powinna mieć nieco wyższe ciśnienie niż zalecane. Regulator na listwie i tak odpuści nadmiar. |
ile paliwa musisz mieć, by nie zapowietrzał się układ? I co trzeba zrobić, jeżeli już do zapowietrzenia dojdzie?
Nie było chyba mk2 na monowtrysku, wszystko chyba gazniki. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 15:43
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Nie było chyba mk2 na monowtrysku, wszystko chyba gazniki. | Była,,,
Żeby nie było kombinacji trzeba zastosować pompę paliwa o odpowiednim ciśnieniu, ale zewnętrzną,,, i zamontować ją pod samochodem, właśnie tak jak miała mk2 na mono, bez problemu zaciąga ona paliwo ze zbiornika,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 15:47
|
|
|
o, nie wiedziałem
Boje się, że przy zewn pompie i standardowym baku, będzie paliwo odpływało przy stanie mniejszym niż 1/3 zbiornika ( tak pisali anglicy ) |
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 15:48
|
|
|
Skrzynia z 1.1 to męczarnia no ale sam się przekonasz i szybko wymienisz ; )
Prawdę mówiąc nie sprawdzałem dokładnie. Jak się zapowietrzy to znowu trzeba zaciągnąć paliwo z baku do pompy i przewodu. Można zastosować samą zewnętrzną i nie jeździć na rezerwie ; ) ale jak to się sprawdza to już muszą powiedzieć Ci co tak jeżdżą dłużej ode mnie. |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 18:53
|
|
|
Ja mam zewnętrzną w mk3 (zbiornik od gaźnikowca), brat ma w mk1 też zewnętrzną i kupe czasu bezproblemów. Obie pompy Audikowe. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 19:03
|
|
|
Peedro, a w jakiej ( narazie na oko ) odległości od baku jest ona zamontowana?
W kadecie c20ne odłaczenie pompy paliwowej dawalo jeszcze pare sekund(ok 5?) ciągłej pracy silnika - a też wtrysk wielopunktowy. |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 21:18
|
|
|
ad5 vegetagt napisał/a: | edro, a w jakiej ( narazie na oko ) odległości od baku jest ona zamontowana?
|
ubrata chyba bedzie z metr a u mnie około 0.5
u mnie nawet na rezerwie sie da jechać ale nie szaleć a przy 1/4 paliwa w baku da sie jeszcze poszaleć w łukach...
ad1 altek możesz mieć z eśka czy fiesty z ziutkiem, tylko mocowanie jego od cvh i dorobienie napinacza
ad2 wiazke zrób jak ja czyli 2 przekaźniki i 5 bezpieczników bo jakoś plusy musisz rozdzielić
ad3 chłodnicy szukaj z mk2 xr2
ad4 skrzyni odrazu szukaj z 1.6 16v
ad6 czujnik powinno sie udać wkrecić twój z mk1 a linka czy fiesta czy esiek i tak podejdzie |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Cze 2011, 22:22
|
|
|
rozrusznik 1.1 jest kompatybilny z 1.6 xr2 ?
Bo jak tak, to wnioskuje, ze od 1.1 podejdzie do zeteca |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 00:52
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Bo jak tak, to wnioskuje, ze od 1.1 podejdzie do zeteca |
tak |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 00:55
|
|
|
a łapy silnika w fiestach mk2/mk3 były takie same i podejdą, tylko zetec miał cztery ( mk2 xr2 - 3, mk2 1.1 - 2. )? |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 01:01
|
|
|
łapy poza tymi pod skrzynia są inne |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 15:30
|
|
|
hm, przyznaje, ze sie zaczynam powoli gubić z tymi łapami, bo na xrtwo wyczytalem, ze trzeba ciutke przerabiac jednak
edit, bo herezje sieje
Łapy pod skrzynią są dwie - one zostają od 1.1 i jest p&p, tak? Pod skrzynie z oznaczeniem BC podejdą?
mocowanie silnika a'ka trzecia łapa od mk2 cvh lub eśka mk3/4 cvh i do przeróbki, si ? |
|
|
|
|
|