[MK5] Błąd P1000 i P0420 |
Autor |
Wiadomość |
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 25 Sty 2011, 14:26 [MK5] Błąd P1000 i P0420
|
|
|
Witam komputer wywala mi ten błąd P1000 (tzw kod gotowości) czyli wynika z tego że nie wszystkie czujniki zakończyły swój test. I ponoć rozwiązaniem jest reset komputera ale przecież w MK5 nie da się tego chyba zrobić. Wie ktoś jak sobie z tym poradzić ?
Dodam jeszcze że świeci mi Check Engine i już od kilkunastu cyklów jazdy a po kilku cyklach powinien się zakończyć już test.
[ Dodano: Sro Sty 26, 2011 18:16 ]
Dobra P1000 znikneło ale mam błąd P0420 czyli wydajność katalizatora ponizej minimum. A wymiana katalizatora to drogi nteres i czy można np jakoś oszukać sondę by nie pokazywała tego błedu i nie świecił check ? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 11:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 11:19
|
|
|
uniwersalny katalizator to koszt rzędu 400-500pln (patrz: allegro), kombinacja z sondą to chyba nie jest najlepszy pomysł - jej wskazania monitoruje komputer, jak mu się coś nie spodoba to będą kwiatki. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 18:03
|
|
|
oki. a jeszcze jedno pytanie czy u mnie będą dwie sondy czy jedna? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 18:18
|
|
|
dwie, można kombinować z emulatorem na drugiej sondzie tak aby wskazania udawały obecność kata. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 18:45
|
|
|
No właśnie o tym myślałem by tak zrobić. A nie wiecie czy mogę wymienić sam kat czy jest on może razem z kolektorem i w tedy to już nie taka tania sprawa.
A ta emulacja to za pomocą czegoś takiego ?
Oszukiwacz sondy |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 19:32
|
|
|
Problem z katem jest taki, że jest on dokręcony do kolektora przez nietypową flanszę i wstawienie drugiego to lekka rzeźba, dodatkowo nie może być za długi bo jest w pionie (poszukaj sobie aukcji na allegro, jest ich pełno). Co do emulacji to chodziło mi o elektroniczną, bo to co podałeś to pierwszy lepszy tokarz zrobi za 20pln, czy to działa to nie mam pojęcia. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 19:49
|
|
|
A znasz może bliższe informacje o takiej emulacji ?
I czy też jest możliwe że to sonda podaje zły odczyt ? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 20:15
|
|
|
zabka35i napisał/a: | A znasz może bliższe informacje o takiej emulacji ? |
nie, na szczęście mnie to nie dotyczy. sprawdź co na to google.
zabka35i napisał/a: | I czy też jest możliwe że to sonda podaje zły odczyt ? |
możliwe, ale trzeba by było to sprawdzić na diagnostyce komputerowej, jakie daje sygnały w porównaniu do pierwszej. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 20:19
|
|
|
To będę musiał odwiedzić diagnostykę bo mam Formidable ale on nie pokazuje odczytów z sondy. Wolałbym by to sonda była bo katalizator to chore pieniądze kosztuje |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 20:36
|
|
|
Jeśli faktycznie ten patent z tulejką działa to możesz spróbować, ale ja bym szukał tokarza który to zrobi za grosze.
Jak masz możliwość to wykręć kata i zobacz od góry czy wkład jest cały. Teoretycznie mam swojego kata leżakującego w garażu, musiałbyś jedynie dorobić mocowanie drugiej sondy. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 28 Sty 2011, 20:45
|
|
|
Niestety nie mam możliwości pod bokiem ale poproszę znajomego mechanika by to zobaczył i odezwę się. A póki co to dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
|