Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:41
[MK4] Kilka pytań technicznych ... porozmyślajmy :)
Autor Wiadomość
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 13 Gru 2010, 20:18   

O obrotach zimnego silnika decyduje TYLKO termostat woskowy. Po co mam otwierać klapę, marznąć i syfić palce, skoro mogę go po prostu odpalić i odczytać wskazanie obrotomierza? Na jego podstawie stwierdzam, czy wszystko OK, a jeśli tak nie jest, to wtedy dopiero biorę się za grzebanie w silniku...
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 13 Gru 2010, 20:36   

jak duży wpływ ma na uruchamianie auta sprawność tego termostatu, prawidłowy naciąg linki itp ...

możliwe, że jego niesprawność może utrudniać naszym kolegom rozruch silnika :) ??

warto zadbać o jego sprawność ??

czyli termostat woskowy wychodzi z obudowy termostatu, a na drugim końcu jest zaczepiony na dźwigni w pompie tak ?? :)
Ostatnio zmieniony przez ramses123 13 Gru 2010, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sledge 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: esce city
Wysłany: 13 Gru 2010, 20:47   

jonteczek napisał/a:
eśli po odpaleniu masz bardzo niskie obroty


znowu nie aż tak "bardzo niskie" - oscylują w granicy 750-800 obrotów - nie przeszkadza mi to w odpalaniu, obroty utrzymują się na stałym poziomie, nic nie faluje, nie dławi się, jednakże powoduje irytację, że nie jest tak jak być powinno :D

kamil wolski napisał/a:
Nie łatwiej sprawdzić, czy po nocy dźwignia od zimnych obrotów (ta, którą naciąga termostat) woskowy, jest naciągnięta? Da to stuprocentową pewność czy termostat działa. Jeśli działa, rano nie da się tej dźwigni ruszyć.


generalnie czy ciepły, czy zimny, można ruszyć tą dźwignią na tyle, żeby obroty wzrosły o jakieś 100. Czyli mamy oczywistą oczywistość?

pzdr :)
_________________
Navigarre necesse est



wisienka :D
http://www.fiestaklubpols...hlight=wi%B6nia
 
 
 
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 13 Gru 2010, 21:34   

ramses123 napisał/a:
jak duży wpływ ma na uruchamianie auta sprawność tego termostatu, prawidłowy naciąg linki itp ...

możliwe, że jego niesprawność może utrudniać naszym kolegom rozruch silnika :) ??


Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś potrafi, ale z autopsji powiem, że NIE.

ramses123 napisał/a:
czyli termostat woskowy wychodzi z obudowy termostatu, a na drugim końcu jest zaczepiony na dźwigni w pompie tak ??


tak :)
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 13 Gru 2010, 21:40   

jonteczek napisał/a:
Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś potrafi, ale z autopsji powiem, że NIE.


uściślam chodziło o odpalanie na mrozie :)

to wyprzedzenie kąta nie jest pomocne ?
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Gru 2010, 22:32   

jonteczek napisał/a:
O obrotach zimnego silnika decyduje TYLKO termostat woskowy. Po co mam otwierać klapę, marznąć i syfić palce, skoro mogę go po prostu odpalić i odczytać wskazanie obrotomierza? Na jego podstawie stwierdzam, czy wszystko OK, a jeśli tak nie jest, to wtedy dopiero biorę się za grzebanie w silniku...


A co jak na pompie są źle ustawione obroty (za niskie), albo ze względu na niesprawność termostatu ktoś celowo je podwyższył?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 14 Gru 2010, 15:11   

No ja Cię proszę, Kamil :-P

kamil wolski napisał/a:
A co jak na pompie są źle ustawione obroty (za niskie)


Przecież napisałem trochę wcześniej, że jak obroty są za niskie, to prawdopodobnie jest to wina termostatu. Podnosi się wtedy klapę i się sprawdza, co jest grane.

kamil wolski napisał/a:
albo ze względu na niesprawność termostatu ktoś celowo je podwyższył?


Tutaj nie muszę podnosić klapy, żeby sprawdzić, czy termostat spełnia swoją funkcję, bo wówczas silnik, pomimo nagrzania, nadal będzie oscylował przy obrotach rzędu 1100-1200 obr/min., a może nawet więcej, w zależności od tego, co to za "magik" te obroty podwyższył na pompie. Pompa sama nie zejdzie z obrotów po nagrzaniu.

Fakt, w zacytowanym przez Ciebie moim poście, nie wyraziłem się zbyt precyzyjnie, chodzi o pierwsze zdanie. Termostat woskowy decyduje o podwyższonych obrotach zimnego silnika, spadających po jego nagrzaniu. Pompa wtryskowa również o nich decyduję, ale nie steruje nimi np. na podstawie temperatury cieczy chłodzącej.
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 15 Gru 2010, 13:53   

Znalazłem u siebie linkę od termostatu, jest zaczepiona w pompę, dźwignię którą naciąga można wyginać w prawo, linka jest luźna. A dwa to linka nie wchodzi w termostat tylko ciągnie się gdzieś pod obudowę akumulatora. Nawet na włączonym zapłonie linka się nie rusza. Czy to znaczy że coś jest pokombinowane, czy może tam pod tą obudowa jest jakiś czujnik ?

:hammer: Ponawiam pytanie, jak duże znaczenia dla zimnego rozruchu ma ten termostat woskowy ?
 
 
 
zeus833
[Usunięty]

Wysłany: 6 Sty 2011, 20:24   

Witajcie.
Podepnę się żeby nie zakładać nowego tematu technicznego. Wiecie może czy metalowy przewód biegnący od pompy wspomagania kierownicy jest identyczny w wersji benzynowej i dieslu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] Technicznych pytań kilka. Świeży właściciel :)
JustMario Mechanika 8 3 Sty 2010, 15:13
diodalodz
Brak nowych postów [ST182 '16] Kilka pytań technicznych nowego usera
Mody i eksplotacja
roswell Mechanika ogólna 0 11 Paź 2020, 13:12
roswell


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.