|
[MK3] Reduktor LOVATO regulacja cisnienia sruba na parowniku |
Autor |
Wiadomość |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 26 Cze 2010, 16:42 [MK3] Reduktor LOVATO regulacja cisnienia sruba na parowniku
|
|
|
Majac juz stycznosc z kilkoma Lovato i BRC (regeneracja, regulacja) zawsze ustawialem srube na parowniku blisko prawej strony (niskie obroty i zubozenie mieszanki) tak samo mialem w poprzedniej fiescie, w obecnej po kompletnym serwisie instalacji zaraz po zakupie (tj wymiana membran, filtra, sprawdzeniu szczelnosci) fiesta pali sporo w ukladzie 30/70 miasto/trasa wychodzi 9 L i wiecej (a jezdze spokojnie, bez szalenst trasa 90-100 km/h).....jakie sa wasze spostrzezenia co do ustawiania reduktora, by mniej palil, lepiej ustawic na srodku zakresu regulacji, lekko w prawo czy maksymalnie w prawo ?? (bypass zakrecony na max) mowimy tu oczywiscie o kreceniu sruba az silnik stanie w prawo a nastepnie w lewo az silnik zgasnie dzielac obroty na pol osiagamy lambda 1 czyli srodek zakresu regulacji...poprzednia fiesta byla 4 biegowa a palila 8 i mniej a obecna ssie sporo jak na tak maly silnik, register odkrecony o 1,5 obrotu (nie muli mocno po wcisnieciu pedalu gazu na maxa, silnik lekko mulowaty od 60 do 80 km/h)
czekam na wasze spostrzezenia co do spalania silnikow 1.1 i 1.3 oraz o ile to mozliwe informacje jak wasze instalacje sa ustawione |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 14:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 26 Cze 2010, 22:32
|
|
|
Mi w stosunku trasa/miasto 70/30 pali 7,5l, 100/0 pali 7L , 0/100 pali 10L, 50/50 pali 8,5L |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
adashi
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Adam
Wiek: 41 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Konin
|
Wysłany: 26 Cze 2010, 22:37
|
|
|
No raczej oszczędna to nie jest, w mieście 9-9,5L, trasa 7-7,5L |
_________________ Każda minuta to szansa na to by coś zmienić...
Pozdrawiam -Adam- |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 26 Cze 2010, 23:42
|
|
|
a instalacje regulowaliscie sami czy robili to gaziarze ??? w tym temacie chcialbym bardziej rozwinac sedno ustawienia parownika, w jakim zakresie najlepiej go ustawic by autko bylo ekonomiczne |
_________________
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 23:41
|
|
|
Po zimie zawsze wypada jeszcze raz wyregulować, na oko to se można, nawet po wymianie filtra powietrza zdarzało sie że autko na gazie inaczej pracowało, po zimie membrany potrafią sparcieć i autko chla więcej, lepiej podjechać do gaziarza i sprawdzić tak zwane "koszta dodatkowe" LPG |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 23:50
|
|
|
Ja sobie gazik sam reguluje (II-generacja ulepszona, wiec mam kabel i softa do tego) pali jak w podpisie, czyli niecałe 9. Opony 185/55/14 s non-stop w palnik daje Przy parowniku to tylko od czasu do czasu syf spuszczam gaz mam 2 lata i membran nie ruszałem. Jedynie filtry przy zaworkach. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Paź 2011, 14:55
|
|
|
tak jak masz odkrecone o 1,5 obrotu to jest swietnie mozesz kapke wiecej, czjesz mula bo maly silnik i ta skrzynia. powiedzmy ze odpala sie auto jakby nie bylo ustawione i ustawia sie najpierw węża skreca w prawo...jak juz zacznie popierdywac i ledwo chodzic odkrecic najlepiej 1,5 obrotu (3/4 i 1 to za malo wg mnie, a troche tymi kurkami krecilem i cudowalem zeby taniej bylo)...sprawa wyglada tak ze w lovato cisnienie na parowniku krecac w prawo zubazasz, czyli ze do tego 1,5 obrotu na DUZEJ srubie weza trzeba ustawic w miare ubogo cisnienie z reduktora, tj lepiej przykrecic cisnienie i odkrecic wąż (niz na odwrot), jesli chodzi Ci dokladnie o to ile odkrecac mala srubke to jest kwestia stanu membran, ja zakrecilem ją aż kulał i odkrecilem o 0,5 obrotu..., musi byc zachowany stosunek cisnienia z parownika do odkreconej sruby na wezu (na parowniku malo na wezu duzo, ale zeby nie palil jak smok), ta cala lambde dla obr jalowych i spaliny wydaje sie ze reszte na gazniku reguluje tzn przez "lewe powietrze-to glownie wplyw ma juz na same obroty biegu jalowego" mozna to zrobic ta mala metalowa na parowniku [nie pomylic z plastykowa wieksza od membran] (poczatkowo pasowaloby ustawic na gazniku jak najmniej lewego powietrza, bo po co masz dawac duzo gazu do powietrza, jak dasz duzo powietrza to rozrzedzasz gaz czyli na full zamknieta i odkrecona o jakis obrot), podsmowujac lepiej zakrecic parownik a odkrecic wąż...zauwazylem to po tym co sie dzieje z autem kiedy konczy mu sie gaz (sahara w butli=spadek cisnienia) i dostaje nagle "kopa". z tym ze nie wolno przesadzic z ubazaniem bo glowica i zawory sie grzeja i to naprawde duzo szybciej, tego chyba kazdy jest swiadomy, a i jeszcze jedno jesli auto jest dobrze ustawione (nadwyzka powietrza) to zatkanie reka wlot powietrza czesciowo powinno zwiekszyc obroty silnika...czyli zejscie lambdy w dol, a jesli gazu jest puszczone za duzo to przy zatykani reka nic sie nie dzieje, dopiero kiedy zatka sie calkiem silnik sie dlawi i przygasa.to tak bez sondy i analizatora mozna ustawic. mi pali 8,5l latem. przepraszam za bledy, pisane w pospiechu |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 33 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 12:57
|
|
|
jak zamało pali to wypala zawory. kupił bys nowy reduktor to bys miał z filtrami regulacją i gwarancja ;p |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 17:07
|
|
|
jak za malo pali to nie bedzie szlo, i to jest tego oznaka, a jak jest ubogo tylko dla obrotow jalowych to nic bo lambda zmierza do 1 jak naciskasz gaz, wiec nic sie nie wypala, chyba ze na obroty nie wchodzi i albo nie ciagnie pod obciazeniem bo sruba na wezu zakrecona to wtedy wiadomo ze to juz jest zle, ubogo |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 33 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 31 Paź 2011, 07:54
|
|
|
o tym własnie mówie. gaz jest bardzo wrazliwy pod wpływem impulsowego wciskania pedełu hazu. gwałtownie wciskasz puszczesz wciskasz w podłoge ---> wieksze spalanie |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|