Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Silnik - na rozgrzanym szarpie, dusi się
Autor Wiadomość
djkp
[Usunięty]

Wysłany: 22 Maj 2010, 22:28   [MK3] Silnik - na rozgrzanym szarpie, dusi się



Uploaded with ImageShack.us

Objawy: Po uruchomieniu silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie (obroty ok 1500 ). Dodaję gazu i ujmuję i s-k reaguje prawidłowo. Stopniowo się rozgrzewa i obroty stabilizują się na poziomie 1000 obr/min.
Ruszam, auto jedzie normalnie, przyspiesza jak trzeba i wszystko jest OK, ale tylko do czasu gdy s-k się rozgrzeje. Od tego momentu przy zmianie biegów s-k się krztusi,gdy chce przyspieszyć to szarpie, dusi się, nie wchodzi na obroty. Jak zrzucę z biegu to na wolnych obrotach pracuje całkiem równo i prawidłowo nawet gdy jest rozgrzany, ale gdy dodać mu gazu to znowu się krztusi i strzela z gaźnika. Objawy są takie zawsze po rozgrzaniu silnika.
Nie ma różnicy,czy zdjęty jest filtr powietrza czy nie. Sprawdzałem wężyk podciśnienia idący z kolektora ssącego i jest drożny. Świece są wymienione, ale zauważyłem że te dwie od prawej strony s-ka wyglądają jakby były "b.mokre" od tych dwóch po lewej. Kable WN nie są nowe, ale przy pracującym silniku zdejmuję je po kolei z każdej świecy a iskra wali do świec jak marzenie (ok 1cm).
W czym leży problem? Czy może to mieć coś wspólnego z kątem wyprzedzenia zapłonu?
Jaco
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Maj 2010, 20:59, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Maj 2010, 00:00   

Może być czujnik temperatury silnika, albo uwalony CPP
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
djkp
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2010, 12:43   

Ale jeżeli byłby to uwalony CPP, to problem nie zależałby od tego, czy silnik jest zimny czy rozgrzany, tak czy nie?
A gdzie w tym silniku jest zamontowany ten "czujnik temp. s-ka"? I jak on zmienia rezystancję przy zmianie temperatury i w jakich granicach rezystancji ???
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Maj 2010, 20:24   

Na pracę silnika wpływają bezpośrednio parametry z CPP, czujnika temp. silnika, czujnika podciśnienia (MAP sensora), sondy lambda i czujnika temp. powietrza. Jeśli jeden z tych elementów jest walnięty, to reszta może też źle działać. Np komp dostaje sygnał z sondy lambda że mieszanka jest za bogata, więc "zleca" silnikowi krokowemu wychylić przepustnicę w tym samym czasie sprawdza poprzez CPP ile jest wychylona i czy w ogóle się wychyla (tu idzie sygnał ze styku silnika krokowego), jesli wszystkie sygnały do niego dochodzą prawidłowe, to wtrysk otwiera sie krócej i podaje mniejszą dawkę paliwa zalężną np od temp. silnika (sprawdza czy silnik jest rozgrzany). Jesli np temp silnika jest za mała, to dawka jest większa (czujnik temp jest uwalony i np zaniża wartość) i wtedy są podwyższone obroty. To tylko teoria, a w praktyce, to każdy z tych elementów ma wpływ na obroty i spalanie. Podczas awarii któregoś z elementów komp zastępuje nieprawidłowe wskazania, wskazaniami średnimi zapisanymi przez producenta i reszta sprawnych elementów dostosowuje się do tych średnich wskazań, a to wcale nie musi wyjść na dobre - z tąd różne wariacje. O tym to książkę można pisać.


Kąta wyprzedzenia zapłonu w tym silniku się nie ustawia. To może być równie dobrze MAP.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Maj 2010, 23:56   

Cewce bym się przyjrzał.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
djkp
[Usunięty]

Wysłany: 24 Maj 2010, 18:11   

No ale dlaczego cewce? Przecież napisałem, że iskra i na zimnym i na ciepłym silniku jest B.Dobra !
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Maj 2010, 18:38   

sprawdź map sensor tak jak mówi jackrzec, gazu nie masz?
 
 
 
djkp
[Usunięty]

Wysłany: 24 Maj 2010, 20:11   

Nie mam instalacji gazowej. Zobaczę na forum jak się sprawdza MAP sensor i dam znać co wyszło...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Maj 2010, 21:02   

sprawdza sie oscyloskopem albo częstościomierzem .
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Maj 2010, 21:37   

można też chyba wyjąć go i jak będzie różnica to znaczy że map zawinił, ale tak mi się tylko wydaje
_________________
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2010, 18:10   

jak wyjmiesz silnik ma duże problemy z rozruchem
i gaśnie przy próbie dodania gazu .
 
 
 
djkp
[Usunięty]

Wysłany: 25 Maj 2010, 22:08   

Zgadzam się. Na pracującym silniku na wolnych obrotach odłączyłem wąż podciśnienia od MAP i silnik zaczął pracować b.nieregularnie i dostawał czkawki.

jackrzec, proponował sprawdzić czujnik temperatury silnika.No więc wykręciłem go, podłączyłem omomierz. W temperaturze pokojowej wskazywał 26,6 kOhm. Podgrzewałem go pod żarówką halogenową i miernik płynnie wskazywał zmniejszanie się oporu do ok 6 kOhm, przy czym czujnik był wówczas już "mocno nagrzany". Gdy odsunąłem od niego źródło ciepła jego opór płynnie powracał do wskazań wyjściowych. Wskazania mogą nie być dokładne bo miernik mam raczej kiepskiej klasy, mimo to te pomiary wykazują, że to nie jest wina czujnika temperatury silnika.
Za radą kolegi, spróbuje przyjrzeć się CPP.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 26 Maj 2010, 08:32   

Czyli czujnik jest ok, bo wskazanie ma jak najbardziej prawidłowe. Co do MAPa, to jeszcze nic nie znaczy, że po odłączeniu silnik wariuje, może być tak że MAP działa, ale źle. Spróbuj odłączyć wężyk od MAPa, ale go zatkaj od strony silnika i zobacz co się wtedy będzie działo.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
djkp
[Usunięty]

Wysłany: 27 Maj 2010, 21:25   

Na pracującym silniku (ale zimnym) odłączałem wężyk podciśnienia od MAPa zatykając go od strony silnika i silnik po zakrztuszeniu się zaraz gasł. Powtarzałem to kilka razy i za każdym razem było tak samo.
Potem zrobiłem tak, że wężyka nie odłączałem, ale wyciągałem wtyczkę od MAPa - i na wolnych obrotach nie zauważyłem różnicy w pracy silnika.Następnie trochę ręcznie dodałem mu gazu aby zwiększyć obroty i starałem się trzymać przepustnicę lekko otwartą na stałym poziome i wtedy odłączałem wtyczkę od MAPa i efekt był taki, że po ok 1-2 sek obroty zmniejszały się i tak utrzymywały się na stałym poziomie.Podłączałem wtyczkę z powrotem do MAPa i po ok 1-2 sek obroty lekko zwiększały się.
Wg mnie, to MAP pracuje i zaryzykowałbym stwierdzenie, że prawidłowo.
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2010, 22:41   

jak możesz to zczytaj błędy, może zasysa lewe powietrze? No i jeszcze (ale to tylko tak gdybam), sonda lambda z tego co wiem odpowiada za regulowanie mieszanki, i w jakiś sposób być może zalewa go jak ona jest winowajcą
 
 
 
djkp
[Usunięty]

Wysłany: 11 Cze 2010, 21:26   

Problem został usunięty !!!
Dzięki Waszym poradom zaoszczędziłem sporo kasy i dużo się nauczyłem.
A o to, co zrobiłem:
Sprawdziłem wszystkie czujniki, jak radziliście łącznie z sondą lambda, CPP, Silnikiem krokowym, i każdy z tych elementów okazał się sprawny. Ale połączenia na złączkach były nie pewne, gdyż był nalot na niektórych złączkach wskazujący na niepewne połączenie elektryczne, więc potraktowałem wszystkie ale to wszystkie połączenia w komorze silnika preparatem WD40 łącznie z gniazdami przewodów WN.
Jednocześnie wymieniłem przewody WN na nowe i wyregulowałem luz na zaworach na wartość 0.3/0.2 plus oczywiście nowa uszczelka pod pokrywę zaworów i wyczyszczenie z pokrywy "majonezu" wytrąconego z oleju ( luz na zaworach był ponad dwa razy większy od nominalnego). Świece wyczyściłem szczotką drucianą i ustawiłem przerwę na 0.75.
Przy tych pracach akumulator był odłączony ponad dobę.
Po tych wszystkich czynnościach podłączyłem klemy akumulatora i uruchomiłem silnik, który zaskoczył od razu. Zostawiłem go pracującego na wolnych obrotach przez kilkanaście minut, po czym zrobiłem małą rundke po mieście i ku mojemu zadowoleniu silnik pracował jak dobrze wyregulowany szwajcarski zegarek. Cicho, płynnie, bez szarpań i fajowo się "zbierał" za każdym razem.
Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc, i mam nadzieję że jeśli ktoś będzie miał podobny problem to powyższe informację będą mu pomocne.
Jacek
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Cze 2010, 22:32   

Gratulujemy chęci i dobrego końcowego efektu :)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.