Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014, 08:51 |
[MK3] Pytanie o maglownicę i krzyżak |
Autor |
Wiadomość |
InneCzasy
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 44 Dołączył: 10 Sty 2007 Posty: 44 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 6 Cze 2010, 23:49 [MK3] Pytanie o maglownicę i krzyżak
|
|
|
Witam! Mój problem wygląda tak. Fiesta MK3 - przy skręcie przyblokowuje się kierownica.
Z tego co przeczytałem na forum winny może być krzyżak lub maglownica.
Przez tel. mechanik stawiał na maglownicę, mam się do niego niebawem wybrać.
Pytanie nr 1. Dlaczego obie mają taką samą cenę:
NOWA i REGENEROWANA
Znalazłem jeszcze droższe po regeneracji, ale tamte miały chyba wspomaganie.
2. Ile może kosztować wymiana maglownicy?
3. Jeśli to krzyżak to TAKI warto kupić?
4. Ile za jego wymianę?
P.S. Wiem, że co miasto to inny cennik, chodzi mi o przybliżone wartości, żeby mechanik nie zdarł ze mnie skóry |
_________________ Pozdrawiam InneCzasy! |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 6 Cze 2010, 23:53
|
|
|
1. ja mam tą pod linkiem NOWA i jestem zadowolony
2. sam sobie wymienisz - nic prostszego
3. z własnego doświadczenia wiem, że nie warto bubli kupować... dałem za krzyżak FEBI 80 zł i pasował idealnie... a wcześniej kupiłem za 40 zł jakiś "noname" i nie pasowały śruby oraz był za luźny
4. sam sobie wymienisz |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
InneCzasy
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 44 Dołączył: 10 Sty 2007 Posty: 44 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 00:01
|
|
|
Łatwo napisać, trudniej zrobić. Nie mam garażu, kluczy, doświadczenia... ,a auto potrzebne mi do czwartku. Za parę rzeczy mógłbym się zabierać przy aucie, ale przyznam szczerze, że grzebać przy układzie kierowniczym trochę bym się cykał |
_________________ Pozdrawiam InneCzasy! |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 00:07
|
|
|
no do przekładni niestety potrzebny jest kanał... aczkolwiek na upartego wymieniłbyś bez... odkręcasz: końcówki drążków od kół, krzyżak oraz 2 śruby trzymające przekładnie... i wyciągasz... krzyżak ma tylko 2 śruby - odkręcasz je, zakładasz nowy i przykręcasz... oczywiście wymagane jest ustawienie zbieżności po wymianie przekładni... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
InneCzasy
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 44 Dołączył: 10 Sty 2007 Posty: 44 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:59
|
|
|
To jak? Zna ktoś średnie ceny u mechaników za wymianę tych częsci? |
_________________ Pozdrawiam InneCzasy! |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 23:25
|
|
|
40zł za wymianę kardana (zwanego przez was krzyżakiem). Na 95% to wina kardana że ci się blokuje. W przekładni nie ma ci się zblokować. Najlepiej od razu kup ten kardan. Nie słuchaj mechanika i nie daj się naciągnąć na wymianę przekładni. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
bartekwojtk
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 46 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 19:00 Maglownica czy krzyżak
|
|
|
Powiem tak miałem identyczny problem co ty też mi kierownicę blokowało na zakręcie i była to wina krzyżaka kolumny kierowniczej, więc radzę ci weź wymień wpierw krzyżak jeśli się okaże ze to to zaoszczędzisz 200 zł jeśli niestety nie no to wtedy kupujesz maglownicę i masz z głowy. Doraźnie ja zastosowałem jeszcze zlanie wpierw krzyżaka WD40 rozruszałem kierownicę na postoju i przejechałem się jakieś 2 km, po tym zabiegu wiedziałem że to krzyżak bo zaczął normalnie działać i nie blokował kiery, ALE ZAZNACZAM TO BYŁ TYLKO TEST I JEST TO DORAŹNE. |
|
|
|
|
dr_dave [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 21:18
|
|
|
Jak krzyżak to tylko orginalny. Koszt 110zł w MOTORCRAFT ale jest naprawde dobry wszystkie te podróbki sa do niczego. nawet te w gumowych oslonach góra 10 000km wystrzymują.
Orginalny jest uszczelniany na krzyżaku. |
|
|
|
|
InneCzasy
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 44 Dołączył: 10 Sty 2007 Posty: 44 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 01:28
|
|
|
Psikałem krzyżak WD40 i teoretycznie jest lepiej, nie idealnie, ale lepiej. Opór nadal jest lekko wyczuwalny, ale da się prowadzić jedną ręką, co wcześniej było nie możliwe i nawet lekko zaczyna odbijać. |
_________________ Pozdrawiam InneCzasy! |
|
|
|
|
bartekwojtk
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 46 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 10:09 Maglownica czy krzyżak
|
|
|
To wymieniaj krzyżak i tak jak dr_dave powiedział nie baw się w żadne podróbki, pamiętaj że układ kierowniczy i hamulcowy to Twoje bezpieczeństwo. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 19:55
|
|
|
To przykład na to jak pan mechanik potrafi naciągnąć klienta... Przykre! Dobry i uczciwy mechanik najpierw by psikną na krzyżak i jakby stwierdził że to coś dało to go wymieniła, a nie od razu przekładnie.. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
|