Przesunięty przez: Mafios 18 Sty 2015, 21:50 |
[MK3] Xr2i 8V, 1.3 Szczepan & Essi MK6 2.0 16V Silver To |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:09
|
|
|
Żółwik Tuptuś, na przód owszem, ale z tyłu samoregulatory na ząbkach w bębnie były... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 20:29
|
|
|
Odi skup się .
Z tyłu są samoregulatory , które pod wpływem zużycia ustawiają SZCZĘKI hamulcowe tak aby były w odpowiedniej odległości do bębna .
Ten samoregulator nie ustawi cylinderka , bo ten jest elementem układu hydraulicznego i cofa się po zdjęciu nogi z pedału hamulca . Aby właśnie cylinderek także pozostał ( w miarę zużywania okładzin i bębna ) przy elementach , które rozpiera , zastosowane są takie prymitywne zawory przepuszczające w jedną stronę( no prawie ) tzn z kulką w środku .
Jak wyjmiesz to z auta i potrząśniesz ( tym cypideuszem a nie głową) to usłyszysz jak w środku lata kulka .
Korektor siły hamowania MUSI być nastawny , jeżłei ktoś twierdzi że siłą bezwładności może go obsłużyć - nie wie o czym mówi .
Mój korektor siły hamowania wyginał przy naciśnięciu pedału hamulca gięte kątowniki 3mm jak miętkiego wafla . To jest hydraulika , a nie origami ! |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 21:00
|
|
|
bidżej, - ćwicze kurde czasami , ale tak wogóle to Ci się zdaje
Ale zrobiliśmy Fordonowi OT o jakiś pierdołach - sorka . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 21:27
|
|
|
no fakt, mądrze gada i nawet zrozumiałem, dzięki Żółw! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 22:13
|
|
|
odi, |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 09:17
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | nie wiem , gdzie to było , a gdzie nie było .
To jest prymitywny zawór zwrotny służący do ustawienia tylnuich cylinderków w takiem miejscu aby były zaraz przy szczękach ( które ustawiają przy bębnie samorególatory , te z ząbkami itd )
A to wszytko po to aby pedał nie flaczał w miarę zużywania elementów , ale nic nie ma wspólnego z korygowaniem siły hamowania na tył . |
nie jestem jakos do konca przekonany ze to tylko zaworek, kumpel w pugu 205 mial takie same badziewka wkrecone w przewody do tylnych hamulcow, tyle ze on ma z tylu orginalnie tarcze bo to 205 gti, tym samym moim zdaniem odpada teoria ze to blokuje cofanie tloczka bo przynajmniej w tym przypadku dba o to sam zacisk. dodatkowo po wyjeciu tego tyl zaczal mu mocniej hamowac - ale to akurat moze byc rownie dobrze zwiazane z tym ze przy okazji wymienial wszystkie przewody hamulcowe |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 12:48
|
|
|
no to sie wypowiem: te "zaworki" nie przepuszczają płynu hamulcowego do puki nie wciśnie sie mocno hamulca, chodzi o to żeby tył nie zaczoł wcześniej hamowac niz jest to potrzebne, jak wiadomo przód to podstawa hamowania, co wiecej dzieki tym zaworką mamy równe ciśnienei na obu tylnich kołach co uniemożliwia stawianie auta bokiem przy ostrzejszym hamowaniu. Wiec w jakimś sensie są to regulatory hamowania tylniej osi |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 20:11
|
|
|
squadak - w przypadku tarcz z tyłu te zbiorniczki pełnią dokładnie takie samo zadanie . Zacisk tylni idący na tarczę ma znacznie większy ruch roboczy podczas hamowania niż przedni ( ma dodatkowo z tyłu mechanizm zaciągania ręcznego )
Pomimo tego że te zaciski z zewnątrz wyglądają praktycznie tak samo ( przedni i tylny ) to jednak inne konstrukcje ( tylny w celu włożenia klocka się wkręca , przedni - wciska - pamiętasz ? )
Co do poprawy hamowania - także bardziej bym stawiał na zmianę przwodów
Puma - Twoja teoria przypomina taką mówiącą o tym , że jak otworzymy wszyscy na świecie lodówki , to się klimat oziębi i zatrzymamy globalne ocieplenie .
Wiem że sytuacja o jakiej piszesz miałą miejsce , ale tutaj stawiałbym także na coś innego - tym bardziej , że tak jak piszesz głównym problemem było nierówne hamowanie tylnych kół , a nie zbyt silne . Oba zaworki , jakie założyłęś są identyczne , więc może wcześneij koła były źle odpowietrzone ?
ps: Mówiąc po ludzku - ten zaworek jest większy od Twojego mózgu i ma dodatkowo element komplikujący w postaci kulku w środku , ale nie przeceniaj go - w poziomie myślenia jesteście podobni .
ps2 : Te zaworki pełnią jeszcze jedną ważną funkcję o jakiej nie wspomniałem - poprawiają bezpieczeństwo .
W przypadku rozszczelnienia zacisku , lub przewodu za takim zaworkiem , zawór się zamyka i uniemożliwia wypłynięcie całego płynu ,czyli pozostałą częśćsekcji działa . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:20
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | [
W przypadku rozszczelnienia zacisku , lub przewodu za takim zaworkiem , zawór się zamyka i uniemożliwia wypłynięcie całego płynu ,czyli pozostałą częśćsekcji działa . |
znowu ot- moze co lepsze posty wydzielic i wlozyc do jakiegos faq jak juz sie ustali wkoncu po co to ? ale ja tez cos powiem - ogolnie teoria Pumy jest mi bliższa choc Twoja sensowniej napisana , a z tym co zacytowalem sie zgodzic nie moge bo jak zmienialem przewody ze zadku w mojej bylej mk3 i cylinderki i szczeki to wlasnie celowo nie przytkalem przewodu co by stary plyn zlac i otco caly plyn zlecial, wiec co mialem te czukiereczek niesprawne? - moze ale niegdy w tej fiescie nie bylo zadnych problemow z heblami a dostawały na torze po dupe bardzo
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:03
|
|
|
Darek, - jak te zaworki wyjmiesz z auta i ustawisz w odpowiedniej pozycji , to sie nie da dmuchnąć w nie ( tzn są zamknięte ) mogło cuś podejść pod kulkę .
Długo nad tym siedziałęm , zanim mnie taki jeden przekonał do czego toto jest m bo także zakupiłem dwa zestawy tego czegoś jako korektory ,a ostatecznie musiałem inny lepić . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:44
|
|
|
Zeby takie OT zrobic...
Dzial mechanika albo TM... |
_________________
|
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:21
|
|
|
ostatni ot
Żółwik Tuptuś napisał/a: | squadak - w przypadku tarcz z tyłu te zbiorniczki pełnią dokładnie takie samo zadanie . Zacisk tylni idący na tarczę ma znacznie większy ruch roboczy podczas hamowania niż przedni ( ma dodatkowo z tyłu mechanizm zaciągania ręcznego )
Pomimo tego że te zaciski z zewnątrz wyglądają praktycznie tak samo ( przedni i tylny ) to jednak inne konstrukcje ( tylny w celu włożenia klocka się wkręca , przedni - wciska - pamiętasz ? )
|
tylny zacisk przy wymianie klockow sie wkreca ze wzgledu na samoregulator w postaci specjalnej sruby od drugiej strony tloczka - ona trzyma tloczek od tylu zamiast plynu w momencie kiedy zaciagasz reczny
podobnie w bebnach samoregulator trzyma szczeki zamiast cylinderka przy zaciaganiu recznego i dlatego tez plyn z cylinderkow sie nie cofnie - nie potrzeba tu zadnych zaworkow do tego
i jednak teoria Pumy mi bardziej lezy |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:43
|
|
|
squadak napisał/a: | ostatni ot
Żółwik Tuptuś napisał/a: | squadak - w przypadku tarcz z tyłu te zbiorniczki pełnią dokładnie takie samo zadanie . Zacisk tylni idący na tarczę ma znacznie większy ruch roboczy podczas hamowania niż przedni ( ma dodatkowo z tyłu mechanizm zaciągania ręcznego )
Pomimo tego że te zaciski z zewnątrz wyglądają praktycznie tak samo ( przedni i tylny ) to jednak inne konstrukcje ( tylny w celu włożenia klocka się wkręca , przedni - wciska - pamiętasz ? )
|
tylny zacisk przy wymianie klockow sie wkreca ze wzgledu na samoregulator w postaci specjalnej sruby od drugiej strony tloczka - ona trzyma tloczek od tylu zamiast plynu w momencie kiedy zaciagasz reczny
podobnie w bebnach samoregulator trzyma szczeki zamiast cylinderka przy zaciaganiu recznego i dlatego tez plyn z cylinderkow sie nie cofnie - nie potrzeba tu zadnych zaworkow do tego
i jednak teoria Pumy mi bardziej lezy |
mi tez - to juz ostatni teraz szlo by to poczyscic i do jakiegos faq wkleic co by wiedzial ktos albo do hyde w zapomnienie |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 07:06
|
|
|
Dobra poddaję się
Jak założyłem tarcze z tyłu , to te wasze baryłki czukiereczek ,, a korektor z łady tak i tył hamuje proporcjonalnie do przodu .
Zresztą teorię , którą głosicie sam mocno forsowałem , ale dopiero po tym jak się przekonałem że to nie zdaje egzaminu , a Mac Gywer powiedział " a nie mówiłem " dałem się przekonać że jest inaczej .
Zresztą to wszytsko i tak czukiereczek |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 08:43
|
|
|
Głąbie nie mówimy o modzie tylko serii, gdy założyłeś tarcze z tłoczkiem to na pewno hamulec był za mocny,
ale generalnie chuuujj tam, jedno jest pewne bez tych zaworków tył kiepsko hamuje :1xf: :1xf: |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 6 Mar 2010, 19:06
|
|
|
sprzątam . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 15:49
|
|
|
Jako ze ostatnio jestem zaganiany wiec za specjalnie czasu nie mam... jednak maly UP zrobic moge...
Escort:
Silnik out... a to tylko dla tego ze...
Dalej male przymiarki wstepne...
I juz na gotowo kolektor pod T.
CDN.
PS. Puma ogarnolem temat i to pasuje tylko auto mial dzwona i jakis pijany druciaz to skladal.
Jeszcze blood brothera dawce bede musial obfocic |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Fordon 14 Sty 2011, 19:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 18:36
|
|
|
allle karrboon
wkuncu bedzie dmuchany |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 21:33
|
|
|
pieknie panie
dmuchawce latawce wiatr.... to masz 2,0 ? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
|