Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 22:42 |
Syczące hamulce? |
Autor |
Wiadomość |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 23:35 Syczące hamulce?
|
|
|
Witam.
Dzisiaj zasłyszałem w swym aucie nowy dziwny dźwięk. Mianowicie po odpaleniu silnika coś zaczyna syczeć. Przestaje syczeć, gdy nawet lekko dotknę pedału hamulca. Niestety z braku kogoś do pomocy nie udało mi się przyjrzeć temu od strony silnika, a poza tym silnik i tak zagłusza to syczenie. Dobrze słyszalne jest wewnątrz auta. Przy wyłączonym silniku i załączonym zapłonie nic nie syczy, natomiast po zgaszeniu silnika, dźwięk ten powoli (ok. 1-2 sek.) się miękko wycisza. Nie jest to gwałtowne ucięcie dźwięku Jeszcze nie wiem czy to jest z tym związane, ale powyżej 60-70km/h coś zaczyna świszczeć. Tutaj naciśnięcie hamulca nie ucisza tego dźwięku.
Macie jakiś pomysł co to może być? Albo chociaż od czego zacząć szukanie? Nie znajdę się nagle w sytuacji, że np. nie mogę zatrzymać auta? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 23:37
|
|
|
Dziurawe serwo |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 23:56
|
|
|
Na pewno? Bo mój dawca części poszedł dzisiaj do krainy równych dróg i niekończącej się benzyny...
Edit: jeszcze mi się przypomniało, że po naciśnięciu hamulca spadają lekko obroty, ale nigdy się temu nie przyglądałem, więc nie wiem, czy zawsze tak było, czy od jakiegoś czasu dopiero. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 01:34
|
|
|
Może nie od razu serwo, może tylko przewód. Trza popatrzeć. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 07:57
|
|
|
blood_brother2 napisał/a: | po naciśnięciu hamulca spadają lekko obroty, ale nigdy się temu nie przyglądałem | Norma - nic złego
Zdejmij wąż z serva i zatkaj szczelnie jakąś dziurą - jak syczenie ust api to albo przepuszcza servo (pedał nie stał się twardszy?) albo na tym łączeniu co włośnie rozłączyłeś - jak będzie syczeć dalej to jednak wąż, albo jego łączenie z kolektorem. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 13:55
|
|
|
a może masz pneumatyczne hamulce i dlatego ci syczy. hi hi. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 17:40
|
|
|
jak słychać w aucie to serwo mi w ten sam sposób padło (jakby co to u Dzidzi leży serwo z pompą oddam po cenie zakupu )
co do syczenia przy prędkości to może wiatr przez uszczelki? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 19:26
|
|
|
Dopiero jutro będę miał czas, żeby zbadać, gdzie jest nieszczelność, ale rozumiem Laskosz, że skoro słychać w aucie, to już mogę szukać serwa na wymianę?
Jeszcze pytanie, jak długo mogę z tym jeździć? Wiem, że im krócej tym lepiej, ale czy tydzień, czy dwa przeżyje?
Poza tym mnie dzisiaj oświeciło, że mogło to wszystko już dłużej trwać, bo nie słychać tego syczenia powyżej 1500 obrótów, a poniżej tej wartości silnik nie pracował przed wymianą linki od gazu, która zaszła w piątek.
Co do świszczenia to już sam nie wiem, dzisiaj np. nic nie świszczało |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 19:32
|
|
|
syczenie to najlepiej słychać jak sie zgasi auto po jeździe tak jak napisałeś syczy 1-2sek ale z czasem będzie dłużej
u mnie objawy co do silnika to wyższe obroty biegu jałowego ale mam EFI
szukać serwa nie musisz bo jak pisałem leży u Dzidzi co kupił dla mnie na allegro i z nim możesz sprawe dograć bo ja mu kase wiszę |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 20:04
|
|
|
No to jutro jeszcze dla pewności sprawdzę i w razie czego wiem gdzie uderzać
A jeszcze przy okazji. Da się jakoś sprawdzić skuteczność pompy hamulcowej? Czy to jest na zasadzie, albo działa, albo nie. Pytam, bo mam drugą pompę, być może w lepszym stanie i zastanawiam się, czy nie wymienić jej przy okazji serwa. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 20:54
|
|
|
Jedziesz około 50km/h i deptasz ostro w hamulec - jak 4 koła się zatrzymają to jest dobrze. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
|