[Mk5] Za wysokie wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
ptrrr
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 28 Skąd: UK Brentwood
|
Wysłany: 15 Wrz 2009, 16:32 [Mk5] Za wysokie wolne obroty
|
|
|
Witam,
Problem pojawia sie na nagrzanym silniku, w czasie jazdy po wsyprzegleniu obroty wchodza na ok 2000rpm i spadaja do 1000rpm po zatrzymaniu. Czasami pojawiaja sie falujace wolne obroty czyszczenie 'krokowca' nic nie dalo, brak bledow. Czy to pada sonda, VSS, TPS? |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Wrz 2009, 16:55
|
|
|
A za falujące wolne obroty w 16V nie odpowiada przepływka? Zaglądałeś do niej? |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Wrz 2009, 17:20 Re: [Mk5] Za wysokie wolne obroty
|
|
|
ptrrr napisał/a: | w czasie jazdy po wsyprzegleniu obroty wchodza na ok 2000rpm i spadaja do 1000rpm po zatrzymaniu | Już wiele razy pisałem że trudno tutaj mówić o awarii, gdyż dla silnika to nienaturalne że auto jedzie z jakąś prędkością a pedał gazu jest nieobciążony. żadna szkoła jazdy tego nie uczy (aby wysprzęglić i się toczyć na luzie) Za ten efekt odpowiedzialny jest VSS, ale w wielu różnych autach się z tym spotkałem - dla mnie to prawidłowy objaw. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
ptrrr
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 28 Skąd: UK Brentwood
|
Wysłany: 15 Wrz 2009, 17:34 Re: [Mk5] Za wysokie wolne obroty
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Za ten efekt odpowiedzialny jest VSS, ale w wielu różnych autach się z tym spotkałem - dla mnie to prawidłowy objaw. |
Prawidlowym objawem jest trzymanie obrotow na poziomie ~1200 i w momencie zatrzymania schodza do ~850. Natomiast u mnie obroty sa poprostu za wysokie...
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 17:36 ]
Tommur napisał/a: | A za falujące wolne obroty w 16V nie odpowiada przepływka? Zaglądałeś do niej? |
Rzucenie okiem pewnie nic nie da da sie to jakos sprawdzic/pomierzyc? |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:13
|
|
|
Pewnie tak. Nie wiem jak w MK5, ale było już o czyszczeniu przepływek. Wpisz w szukajce. A diagnostyka silnika na kompie? |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Wrz 2009, 19:48
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Za ten efekt odpowiedzialny jest VSS, ale w wielu różnych autach się z tym spotkałem - dla mnie to prawidłowy objaw. |
niby tak, ale tak naprawdę to cholera wie co czasami boli kompa i osprzęt, jak np. u mnie z vss'em miałem raz dobrze, a raz zawiechy obrotów, po wymianie kolektora wydechowego z podpiętym vss'em mam spokój już od ponad 500km.
Tommur napisał/a: | A za falujące wolne obroty w 16V nie odpowiada przepływka? |
falowania i dziury w mocy tak, ale nie zawieszanie obrotów.
odepnij vss'a i sprawdź co się dzieje |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.