Przesunięty przez: Mafios 18 Sty 2015, 21:27 |
[MK3] siekierap by sowa |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 19:59
|
|
|
Doświadczenie w jeździe w takich pasach już masz więc można powiedzieć że nei kupowałaś w ciemno .
Fajnie patrzeć jak kolejna ikserka przeistacza się w wyścigówkę ( choć u Ciebie to raczej Ewolucja niż Rewolucja )
Oby tak dalej Ptaszyno |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 21:03
|
|
|
no w takich pasach to nam już nie odfruniesz |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 25 Lut 2009, 08:17
|
|
|
Żółwik, tej ewolucji na razie dość bo wybebeszać jej na pewno nie będę. Ba mój tjuning póki co polega i polegać będzie na zwiększaniu masy
Laskosiu, ależ ja się nigdzie nie wybieram teraz muszę się zebrać w sobie dokupić adapter i to wszystko zamontować |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 00:41
|
|
|
23 luty -> 9 sierpnia..... czas operacyjny naprawdę zawodowy
No ale cóż czasami niektóre rzeczy jak widać muszą dojrzewać.... A wiec łikendu minionego się stało.. pasy są w siekierce
Po zaprawce z przeglądem tego co powinno być przeglądnięte w obu czarnuchach, //szklarni nieco bardziej dogłębnie// przystąpiłam do operacji.
Dzień pierwszy- mocowanie
Do założenia pasów potrzebne były:
- pasy- szt 1, punktów 3
- śruby, śrubki, nakrętki, podkładki w ilości mnogiej
- przedłużka kanapowa szt 1 -tnx Żółw
- klucze szt kilka, czasami więcej ale można by całość właściwie jednym załatwić
- rurka - dla wyrównania różnic płci (do dokręcania śrubek, żeby nie było)
- menszczysna do luzowania i dociągania śrub- szt jeden, ale nie belejaki :łoś:
- drink- szt kilka, oby nie za dużo
- komary- w ch... dla umilenia czasu i skrócenia odpoczynków.
Bez potknięć i poprawek się nie obyło, ale mechaniczne mocowanie pasów przebiegło sprawnie. Rolka jest przykręcona do mocowania pasa biodrowego tylnej kanapy za pośrednictwem adaptera umożliwiającego przejście przez kanapę. Uziemienie mechanizmu pod śrubą mocującą.
Przedni pas biodrowy jest przymocowany w oryginalnych mocowaniach pasów przednich kierowcy. Przy środkowym dołożyłam przejściówkę by zmniejszyć do minimum skręcenie pasów. Wszystkie mocowania dostały nowe śrubki M8.8 i podkładki sprężyste.
Dzień drugi - podłączenie
Użyte elementy
- dwu-pozycyjny Pstryczek-elektryczek
- 3m przewodu
- bezpiecznik 10A
- zaciski do przewodów, gniazdo bezpiecznika (w komplecie z pasami)
- taśma izolacyjna czerwona (szybsza)
- jakieś tam klucze
- tyrtytki
- telefon nokia
Wieczorem wydrinowana sowa i grilujący Żółw pogadali przez telefon o starych polakach i elektronice w fiestach. Pewnie jakbym się od razu zabrała do roboty powstałaby jakaś elektroniczna bomba z modułem EFI. Na szczęście efektem rozmowy byl jedynie plan, by przy podłączaniu pasów wyłącznik bezwładnościowy zastąpić przełącznikiem dwu pozycyjnym blokującym zwijacz tylnej części pasów.
Poranne zakupy w casto pominę, bo byłam na nich czerwonym autem na gaz produkcji francuskiej
Szczegółów dochodzenia do tego, co z czym połączyć też nie opiszę, bo zaglądają tu nieletni. W każdym bądź razie to było moje pierwsze starcie z kabelkami w życiu
W efekcie za fotelem kierowcy pod tylna kanapą zamontowałam pstryczek-elektryczek blokujący rozwijanie się pasa. Pod kanapą, plastikiem progu, przez plastiki pod słupkiem a do skrzynki bezpieczników idzie przewód zasilający. Na nim zamontowałam w dedykowanym gnieździe bezpiecznik 10A i z niego już wyjście do zasilania.
I tu stanęłam jak wryta... jak się wpiąć, żeby czegoś nie popsuć i przy okazji by jeszcze działało
Skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami wybebeszona na dywaniku, kabli wielki kołtun, a ja wiem tylko tyle, ze dobrze by było, jakby zasilanie nie zależało od położenia stacyjki.
Tu z pomocą przyszedł telefon do przyjaciela. Diodek naprowadził, co jak działa i jak się wpiąć w istniejące kabelki. Działającego miernika z żarówki nie udało mi się sklecić, ale metodą prób i błędów trafiłam w dobry kabelek. Podłączyłam sie do klaksonu z bezpiecznikiem 15A. Po zaizolowaniu wcześniej wspomnianych błędów mogłam wszystko poskładać do kupy Blokaaaaada dziaaała ....a pasy czekają na test w czasie ASJ
Foty juz na gotowo... w trakcie prac nie było czasu na pierdołyyy
a tu dziecko się cieszy ze może sie pobrudzić - czyszczenie krokowca i okolic w szklarni oraz siekierkowskiej odmy
Z grubszych tuningow to obie bestie mają nowe bibułki w dolotach |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
Ostatnio zmieniony przez sowa 10 Sie 2009, 00:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 00:52
|
|
|
Profi robota
Nasza sówka znowu udowodniła, że wiele potrafi
Gratki, niech dobrze służą i często znajdują zastosowanie na torze
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 01:13
|
|
|
pasy montuje i krokowca sobie mimochodem czyści ...sowa ..ptaszyno gdybys ty juz sprzedana nie była to ja bym ciebie kupił ..niewiele mamy kobiet na FKP ale te które mamy sprawiaja ze łatwo być dumnym z ich wyjatkowości |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 09:34
|
|
|
świetna robota + foty + opis
normalnie respekt.
A i jeszcze filtr pow wymienia sobie sama |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 10:40
|
|
|
Jezdem z Ciebie dumny
Cieszę się , że przelotka się przydała ( bez niej byłoby trudno )
Na ASJ będzie chrzest bojowy
ps: zostawiłaś oryginalne pasy ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 10:44
|
|
|
gratki sowciu
jak to mowia Mody ida w dobrym kierunku |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 11:34
|
|
|
Tak Skorup orydżinały zostaly na swoim miejscu, nie wyobrazam sobie sie wpinać w 3p jadac do sklepu... choc na poczatku pewnie tak bedzie |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 12:10
|
|
|
Znam tą sytuację ja po kupnie kubłów siedziałęm w jednym z nich w domu jak znajomi na piwo przyszli
Ale słusznie że pasy zostawiłaś zwykłe . Na dłuższą metę , w codziennym użytkowaniu , szelki stają się kłopotliwe .
ps: wyobrażam sobie minę kolesia gazującego auto obok na światłach , jak Sowa się przepina ze zwykłych pasów w szelki |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Radkalkin
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 44 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 17:19
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: |
ps: wyobrażam sobie minę kolesia gazującego auto obok na światłach , jak Sowa się przepina ze zwykłych pasów w szelki |
taaa wciaga koła i odlatuje
Radkalkin napisał/a: | ja w zwykłych recaro zaraz po kupnie zrobiłem sobie fotele do oglądania filmów ;]
|
a ty sie nie chwal psie ogrodnika ..sprzedac nie chciałes a zebrac sie nie mozesz zeby je ogarnac i wstawic ..sowa by je juz dawno naprawiła a dziury zacerowała ...szejm on ju !! |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Radkalkin
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 44 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
|
|
|
|
MarcinekWE
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Wrz 2009, 14:16
|
|
|
bardzo fajna fiesta, i ta druga na 1 stronce tez niczego sobie, oby tak dalej |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 02:22
|
|
|
Mówią, że w niedziele praca w g.. się obraca, ale ja tam w to nie wierzę
Zima za pasem więc w końcu przyszedł czas, by kozaczki Siekierap jakoś wyglądały.
Pierwszej zimy 07/08 jeździła na stalówkach kupionych na ostatnią chwilę już po pierwszych śniegach. Poprzedniej, też już w czasie niezłych mrozów opony zostały przewinięte na seryjne xrowskie felgi, ale takie lekko zdewastowane, naznaczone czasem i krawężnikami
W tym roku siłą tradycji ostatniej chwili, mając całe lato na działanie, w tydzień po pierwszym przymrozku zabrałam się za odnawianie kółek.
Szybka lektura LOYowego FAQu sprawiła, że zdecydowałam na robotę chałupniczą, a dokładniej garażową.
W piątek poczyniłam stosowne zakupy i zaciągnęłam małżonka do garażu celem szlifowania felg.
Jako, że to 'tylko' zimówki pedantyzm grał drugoplanową rolę. Felgi zostały dokładnie umyte,a wszelkie przebarwienia i naloty rozpuszczone. Papier 360 wystarczył na zmatowienie i usunięcie nierówności lakieru.
Małż miał dość po szlifowaniu, wiec dziś już sama ponownie umyłam kółka z pyłu, obkleiłam i zastreczowałam opony i odtłuściłam powierzchnię NITRO.
Przed nakładaniem podkładu radą trzeciego postarałam się choć trochę podgrzać malowane powierzchnie. Posłużył do tego elektryczny grzejnik z nadmuchem ciepłego powietrza. Kolejno ciepłe kółka dostawały warstwy podkładu lakierniczego, który w tym przypadku też był ostatecznym lakierem. Użyłam popielatego, szybkoschnącego matowego BOLL'a. Oczywiście w sprayu, ale nakładanie było wygodne i dość precyzyjne.
Udało się bez zacieków i niedoróbek.
Tak samo jak felgi, zmatowione zostały zaślepki piast i również kilkoma warstwami pokryte podkładem.
Podkład szybkoschnący, pomieszczenie nagrzane, więc po pół godziny można było kłaść klar. Również produkt BOLL'a i również nakładany równomiernie kilkoma warstwami.
Po wstępnym przeschnięciu zrobiłam z felg, grzejnika i dwóch płyt styropianu paraprofesjonalną suszarnie lakieru. Koła i dekielki wygrzewały się tak jeszcze przez godzinę.
Na co się ta niedzielna robota nada... oceni się na wiosnę
ale co się nawdychałam to moje
|
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 07:18
|
|
|
a moglas idealne kupic za psia kasa u mnie niz malowac |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 08:16
|
|
|
oj mafiosq jakbym od ciebie kupila, to bym miala juz 11 takich felg :yyy: i żadnej w kolorze jaki mi i siekierap pasuje |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Lis 2009, 08:23
|
|
|
No profi robota i zasłużone gratulacje
Pełen podziw i szacun
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
|