Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:53 |
[MK2] XR2 blood brother resto,custom projekt by LOY |
Autor |
Wiadomość |
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 20:14 [MK2] XR2 blood brother resto,custom projekt by LOY
|
|
|
Nadejszła wiekopomna chwila !!!!!
oficjalnie moge pokazać ukończony projekt który budowalismy z przerwami przez ostatnie 5 miesięcy .
choc przecieki były juz od kilku miesiecy ..że LOYe wzieli na warsztat znienawidzone ,paskudne Mk2 ..świat sie skonczył ..i to w wersji XR2 !!!
teraz kilka faktów i poczatek tej historii ..
na pocz roku trafił do mnie pod wpływem forumowych bajko-czytanek ..młody ,wyraznie niespełna rozumu człowiek ..który zaczał mi regularnie truc dupę i nie pozwalał sie zniechecic ani przepedzić:rotfl: ..najpierw pokazał mi czarne Mk2 cywilne ..totalnie złomowate i chciał wiedziec ile kosztuje naprawa ..kolejny dupozawracacz -pomyslałem i wyceniłem naprawe złoma i od razu powiedziałem ze pomysł jest wyjatkowo durny i kosztowny ..i ze proponowałbym sciagnac zdrową baze z de ...odpuscił i miał pomyslec ..no i wymyslił ..miesiac pózniej wrócił z błyszczacymi oczami i oznajmił ze kupił Xr2 ..i trzeba ja troche "odpicowac " ..miała byc prawie swietna ...
I na pierwszy rzut okiem była ..prawie .pomalowana odkurzaczem ...troche widocznej rdzy ..braki w akcesoriach i spojlerach ale ..niewatpliwie była to kiedys prawdziwa XR2 !!
Zaczelismy grzecznie ..Kuba (blood brother) chciał odpolerowac matowy lakier ..porobic zaprawki i załatac jedna !!!! dziurke w podłodze ...skromne wymagania ..prosta robota .
czemu nie ...ale to były pobozne zyczenia
Auto wylądowało na kresach ..zaczeła sie ogledziny i złe nowiny ..w zasadzie kazdy telefon do Kuby zaczynałem słowami ..-kuba mam dla ciebie złe wiadomosci
najgorzej wygladała podłoga ..auto nazwalismy "kajakiem" bo zrobiona była z mat szkalnych ..i to niespecjalnie grubych ..w zasadzie w aucie brakowało 70 % podłogi kabiny ..a to co było było zgnite i ledwo sie trzymało ...rdzawki kryły dziury i stare spawy ..przód ..pod gruba warstwa szpachli chciał sie urawac a pas przedni skrzypiał trzymajac sie juz tylko na resztach farby i dobrej woli samego auta któro rozpaczliwie chcioało udawac XRkę.
Ta XR nie okazała sie jednak dobrą bazą ...to był samochód po przejsciach z wsadzonym cywilnym silnikiem ,brakami w orginalnym wyposazeniu ..i długa droga zeby powalac na kolana ...było źle i ołner musiał podjac decyzje co dalej .
odbudowa z ekonomicznego punktu widzenia nie miała sensu ..ale Kuba juz był wyraznie zainfekowany i szalony ..-któras z długich dyskusji skonczyła sie krótka decyzją-rób ile trzeba ..ja będę kombinował kasę.
W załozeniu miało być budzetowe resto połaczone z modyfikacjami .. Autro miało 3 warstwy lakieru ..który zrywało nawet spręzone powietrze. Postanowilismy najtanszym kosztem pomalowac auto ..ryzykując niska jakosc bude pomalowałem sam w przysposobionej blacharni..zwazywszy na okolicznosci ..jestem zadowolony z lakieru
W odbudowie jest kilka niekonsekwencji ..swiadomych ..walczylismy z czasem i ..kosztorysem ..zakres zmiani napraw był ogromny ..ilosc ukrytych usterek i problemów odstraszajaca .. obecny stan auta to stage 1 ..auto jest sztywne ,bezpieczne i wyglada orginalnie i swiezo ..w porzyszłosci dojdzie mocny silnik i nowy przód .bo niestety auto miało kilka dzwonów i kiedys zostało zle złozone ..przód jest ..powiedzmy zabazpieczony ale ..tak naprawde jedyna własciwa naprawa to wspawanie w przyszłosci nowych błotników i pasa i przywrócenie autu fabrycznych fug i własciwego spasowania .
reszte historii opowiedza fotki
tak to sie zaczeło ..prawda ze ładna XR!!
ale z bliska
ale na;lezało zajrzec głebiej ...
próg -nadkole ..naprawiany ...włóknem
podłoga z małymi dziurkami
podproza
co nakładka kryje .."odrobina rdzy"
te błotniki były juz łatane wielokrotnie
walka z rdza -blacharka -wielkie spawanie
rynienki błotników -nie istnieją ..komora pod warstwa brudu i zabezpiecznia ma centymetra farby kładzionej pedzlem ..a komora ma byc malowana
dziurka tu ..dziurka tam
nasz nowe wejscie do kanału ...
tylko "tyle " nalezało wyciac po stronie kierowcy ..obok wycieło sie tyle samo
z tyłu .."małe " łatki wystarczyły
znowu jest podłoga
pas przedni ..ktos połaczył z 2 ..spawy dawno przezarła rdza ..zero sztywnosci
mamy podłoge ..szczeliwujemy spawy poepoksydowanej podłogi
połatane błotniki -nowe rynienki
bagaznik ..duzo rdzy ..mało perforacji
poczyszczona -wytrawiona ..na jakis czas bedzie
maty ..usztywnia i wygłusza płaskie blachy ..kuba chce miec "cicho" nie liczymy kilogramów
podłoga pokryta warstwa bitumiczna
karoseria -szykujemy ją pod lakier
czarna matowa ...tak ale tylko przez chwile ..lakier kontrolny zeby uswiadomic sobie jakie blachy sa krzywe
piekne te błotniki ..rzezbienie w gównie ? ..nie my rzezbimy w szpachli
epoksyd w komorze i uszczelnione łaczenia i spawy
podszybie przód i tył ..rdza i dziury
specjalnie dedykowane dla DZIDZI
flejmsy
prawie równo
Spojlery -bajery
Xr miała braki w ospoljerowaniu Kubie udało sie kupić drugi zestaw w 2 wybrałem jeden lepszy i zaczeło sie przywracanie jemu fabrycznego wygladu ..łatwo nie było dziwny abs nie pozwala sie spawac ..trzeba improwizowac
jak trzeba to ...trzeba
szpachlujemy
a teraz orginalny czarny kolor
no tak ..ale czarny wyglada kiepsko na tym aucie ..nie pasuje mi do wizji ...pomalujemy ..ponownie na biało
malowanie
baranek dookoła
i juz jest biało
utwardzanie lakieru ..juz widac cosmy narobili ..przymierzone koła ..niska zawiecha
w takim stylu fiesta podoba sie nawet mojemu bratu ..który z zasady nie podziela fascynacji tymi gówienkami ..nisko szeroko ,surowo ..esencja germana
KOŁA
charakterne rolki to podstawa ..Kuba dał mi wolna rękę..chciałem oldscoolowy germanski styl ..z hot rodowym pazurem .
za psie pieniadze kupiłem niemieckie 30 to letnie alu INTRA kute !! 6x13 et 26..wywaliłem dekielki ..usunałem ich mocowania ..ranty zostały wypolerowane a korona ..:)
troche odwagi dla koloru ..na czerwono !
wypolerowane
podkładowane
gotowe
WYKONCZENIE -srutututu
do auta udało sie sprowadzic mase fajnych gadzetów
dedykowana nowa rozpórka OMP ..musiała tylko zmienic kolor z zółtego na własciwy
tył tez usztywniamy ale LOYCHERSEM
felgi musza miec ładne kulisy
diabeł tkwi w szczegółach
chłodnica moze był ładniejsza ..ramiona wycieraczek tez
były plastikowo czarne ..ale teraz sa szlachetnie czarne ..piekny połysk
elementy w komorze znowu sa głeboko czarne
stare wyblakłe plastiki ..mozna pomalowac
wygłuszenie maski ..nawet po dobrym szorowaniu jest szare i w plamy ..malujemy
spojlery sa białe ..karkołomna próba uzyskania waskich fug na styku poszerzenie błotnik
paseczek czaerwony to smaczek i nawiazanie do ori XR2
wosk gdzie tylko sie dało
blondynka dostaje makijaz ..ori szparunki Xr2 w czarnym satin-macie
całe oswietlenie montujemy nowe trocvhe tjuningu -białe migacze,,tylen migacze beda "podczerwienione ' zeby nie psuc kolorystyki auta
odwiezamy srutututu ...ten silnik musi przjechec zimę ..i musi jakos wygladac
wiekszosc zawieszenia mamy nowe ..plus łozyska ..przegób ,manszety ..to auto nie ma juz zadnych luzów !!!!!!!!!!!!!
springi 50/50 sciagniete z UK po niezłych komplikacjach
PIESZCZOTY
listewki w zderzak sa ori ..no ori z XR2i ..sie przerobi
zderzak jest nowy !!!!! listewki juz we własciwym kolorze ..reflektory dalekosiezne sa WESEMA ale ich srednica jest jak w ori
miekkie wygłuszenie -oddała cywilna MK3 ..orginalne zgniło z wilgoci :(
ma byc czysto jak w nowym !!!
ten dywan był tak czysty 30 lat temu !
specjalne głeboko czyszczace preparaty i dzien szorowania i plastiki sa jak nowe
tradycyjne smaczki
kiera MOMO TEAM 35 -klasyka obowiazkowo z czerwona nitką- zeby pasowała do dodatków auta z dedykowana do MK2 nowa(!!) nabą MOMO
ebonitowa retro gałka ,starodawne czerwone pedały SPARCO RACE..-zestawik obowiazkowy
złozone i wyczyszczone ..nawet wycieraczki gumowe sa nowe i swietnej jakosci zeby nie psuły całosci
PODSUMOWANIE
nie sposób wstawic tutaj wszystkich fotek ..wierzcie mi ze widzicie ułamek prac przy tym samochodzie...zakres był ogromny ..a ciegle przed Kubą jest hektar
Kuba to doskonały klient ,cierpliwy i ufny w nasza wiedze..pozwolił bym pokierował wizja auta po swojemu a jego wiera w mój gust była na tyle duza ze od 2 miesiecy przygotowujac go na efket koncowy nie widział zadnych zdejc z prac nad autem ..miała byc niespodzianka
auto jest połaczeniem retro i nowoczesnego stylu MK3 sa elementy charakterystyczne dla kultów i ..lakierowane klamki ,czy drogie aero wycieraczki ..warto patrzec na szczegóły samochodu ...modyfikacji jest cała masa ..i naprawde trudno wszystko spisac ..uczyni to pewnie sumarycznie kuba w topicku w "naszych autach"
no to cóz ...
EFEKT jest taki -
docencie detale
na koniec ..przyznam sie ze myliłem sie z tym obrzydzeniem do MK1/2...potrafia byc urocze i wdzieczne do modyfikacji
Dzieki wielkie dla zółwia za wsparcie merytoryczne ...trzymał cały czas telefoniczna pieczę nad projektem ..dla pepe za Twój rosnacy ,zarazliwy entuzjazm ..i nie, nie zbuduje Tobie takiej samej ..a jesli to za pare lat ..na razie mamy dosyć
i tobie Kuba ..wykazałes sie stoickim spokojem i niezłomnoscia w dazeniu do celu a wiem ze nie miałeś łatwo,zwłaszcza finansowo ..niech XRka dobrze słuzy i jak najszybciej ogarniaj tam silnik ..bo wstyd zeby to miało to "cos" pod maską |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
Ostatnio zmieniony przez LOY 10 Sie 2009, 01:58, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 20:45
|
|
|
LOY, Co tu dużo pisać KAWAŁ DOBREJ ROBOTY! |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 21:09
|
|
|
:yyy: BOSKA!!! Zawsze mi się mk2 podobały (takie gusta ) A ta gniecie! serce się raduje i szybciej bije. LOY jesteś wielki. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 21:38
|
|
|
Ja juz wiem gdzie trafi jedno z aut spod mojej reki na "resurection" blacharskie i lakiernicze ale i jak swoje bede konczyc mechanicznie to tez wiedz ze nie odpuszcze ci bo to co tu widze jest dla mnie majstersztykiem polaczenia smaku detali, nowoczesnosci oraz wycziucia smaku stylisycznego... nie mozna tego inaczej skomentowac, kazda proba innej interpretacji raczej nie powinna wchodzic w gre |
_________________
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 21:59
|
|
|
ehhhh |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 22:02
|
|
|
Wyszła ślicznotka, biała z czerwonymi akcentami no po prostu miodzio |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
dawidek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Dawid
Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 100 Skąd: Babimost
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 22:19
|
|
|
Na fotach miód malina, wpadnij kolego na spota. Niech mamy zaszczyt obejrzeć to dzieło na żywo. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 22:43
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Na fotach miód malina, wpadnij kolego na spota. Niech mamy zaszczyt obejrzeć to dzieło na żywo. |
dodaj ze fachowcy pooceniaja |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
Ostatnio zmieniony przez LOY 9 Sie 2009, 22:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Terrorist
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 22:43
|
|
|
Piekne naprawde pieknie zescie to zrobili
tez tak chce |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 23:15
|
|
|
Cacuszko Ci wyszło Michale
Gratki dla Ciebie za pracę a dla Kuby za determinację w dążeniu do celu
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
MONIA
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączyła: 27 Lis 2004 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 23:26
|
|
|
Loy cóż mam powiedzieć ,kawał dobrej roboty jak zwykle
eeehhh sentymenty się odezwały u mnie z odrdzewianiem RSki
Kuba Puenta ma godną sąsiadkę,"Otwock Team" rośnie w siłę |
_________________ Była RS 1800...
jest PUENTA RESURRECTION
"Przez 3000 lat człowiek usiłował wyjaśnić przyczynę złych nastrojów.Tymczasem Ford pokazał nam jak sobie z nimi radzić" J.Clarkson
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 23:33
|
|
|
MONIA napisał/a: | Loy cóż mam powiedzieć ,kawał dobrej roboty jak zwykle
eeehhh sentymenty się odezwały u mnie z odrdzewianiem RSki
Kuba Puenta ma godną sąsiadkę,"Otwock Team" rośnie w siłę |
to moze jekiegos spota zorganizujcie otwock teamu |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 23:38
|
|
|
Mam tylko nadzieję, że będzie nam dane obejrzeć tą perełkę na żywo, na spocie w pierwszą niedzielę września
LOY, kawał dobrej roboty wyszło lepiej niż ustawa przewiduje
Kuba, oby szybko udało Ci się zgromadzić fundusze na serducho godne wyglądu... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
MONIA
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączyła: 27 Lis 2004 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 23:45
|
|
|
LOY napisał/a: | MONIA napisał/a: | Loy cóż mam powiedzieć ,kawał dobrej roboty jak zwykle
eeehhh sentymenty się odezwały u mnie z odrdzewianiem RSki
Kuba Puenta ma godną sąsiadkę,"Otwock Team" rośnie w siłę |
to moze jekiegos spota zorganizujcie otwock teamu |
OK we wrześniu Pół Polski się znowu zjedzie na "Stoliczną street" koniec OT |
_________________ Była RS 1800...
jest PUENTA RESURRECTION
"Przez 3000 lat człowiek usiłował wyjaśnić przyczynę złych nastrojów.Tymczasem Ford pokazał nam jak sobie z nimi radzić" J.Clarkson
|
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 23:48
|
|
|
Michał powiem jedno: Za dobry jesteś do tej roboty. Ale sam wiesz, co lubisz robić najbardziej. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
WooYownik
Prince of Rally Land 2010
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: T.
Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 1130 Skąd: Pluton
|
Wysłany: 9 Sie 2009, 23:59
|
|
|
No detale mnie urzekły Bardzo ładnie wyszedł ten projekt Już się nie mogę doczekać następnych Fiest spod Twojej ręki:)
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Sie 2009, 00:02
|
|
|
Piękna jest! |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|