Regeneracja gwintu KW |
Autor |
Wiadomość |
rhoody
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 20:09 Regeneracja gwintu KW
|
|
|
Witam!
Czy gdzieś w okolicy Zielonej Góry jest jakaś firma, która zajmuje się regeneracją
gwintowanych zawieszeń? Chodzi mi o amortyzatory!!! Mam gwintowane zawieszenie KW i
nie uśmiecha mi się wydawać sporą kwotę na nowe amorki. |
_________________ Świat bez idiotów byłby nienormalny |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 20:58
|
|
|
Zapytaj Pucia - może poradzi coś w Poznaniu , albo szukaj w warsztatach zajmujących się motocyklami . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 09:54
|
|
|
odezwij się na moje GG to jeżeli odpowiada Ci w Poznaniu to mam parę namiarów. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
rhoody
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 27 Lip 2009, 14:24
|
|
|
Witam,
właśnie wróciłem z warsztatu, gdzie zregenerowano mi mój tylny prawy amortyzator (gwint
KW).
Na miejscu facet sam zdemontował amortyzator (namęczył się nieźle, bo śruba była
porządnie zapieczona) a następnie rozebrał go na czynniki pierwsze.
Wszystko oczyścił, wymienił uszczelniacze, osłony, uzupełnił olej, złożył z powrotem w
całość oraz zamontował na auto i gotowe
IMPREZA KOSZTOWAŁA 150pln Z DEMONTAŻEM I MONTAŻEM!!!
Samochód zachowuje się teraz idealnie na drodze - nic nie stuka i nie zarzuca na
nierównościach a w zakrętach jedzie jak przyklejony do asfaltu.
Adres warsztatu:
62 - 025Kostrzyn koło Poznania, ul.Wrześnieńska 68, tel.(0-61)818-87-18. |
_________________ Świat bez idiotów byłby nienormalny |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lip 2009, 21:18
|
|
|
Wydaje mi się że skoro amory się wymienia parami to i regenerować tez by wypadało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Terrorist
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Lip 2009, 21:43
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Wydaje mi się że skoro amory się wymienia parami to i regenerować tez by wypadało,,, |
racja no ale niektorym sie tego nie wytlumaczy |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
|
rhoody
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 5 Sie 2009, 12:19
|
|
|
Panowie,
amortyzator po regeneracji nigdy nie będzie mial 100% tłumienia/przyczepności!!!
Skoro więc lewy ma 83% a prawy po "naprawie" 86% (pomiar na trzepaczce), to po co
miałem rozbierać i regenerować obydwa?? |
_________________ Świat bez idiotów byłby nienormalny |
|
|
|
|
Terrorist
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Sie 2009, 12:55
|
|
|
rhoody napisał/a: | Panowie,
amortyzator po regeneracji nigdy nie będzie mial 100% tłumienia/przyczepności!!!
Skoro więc lewy ma 83% a prawy po "naprawie" 86% (pomiar na trzepaczce), to po co
miałem rozbierać i regenerować obydwa?? |
po to zeby sie jeden nie rozlecial po drodze a drugi trzymal robisz dwa i masz spokoj bo sie rozno zuzyja
ja regenruje oryginalne + utwardzanie pod nowe springi bo wole byc pewien ze rozno pojda a nie jden sie rozleci i znowu rozbierac |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Sie 2009, 19:22
|
|
|
rhoody napisał/a: | amortyzator po regeneracji nigdy nie będzie mial 100% tłumienia/przyczepności!!! | Słuchaj, fabrycznie nowy tez nie ma 100% |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Terrorist
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Sie 2009, 22:33
|
|
|
tak tylko lepiej jak na rowno beda z tym a nie ze jeden w rzeczywstosci 50 a drugi 80 :1xf: |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 5 Sie 2009, 22:47
|
|
|
Drastyczniejszy przykład to tak jakby jedną tarczę hamulcową wymienić. Tu oczywiście takiej różnicy nie ma, ale sam fakt że jeden pojeździ dłużej i sprawniej, a drugi krótko już się mi nie podoba. A jak się założy ona nowe/zregenerowane masz pewność że zużyją równomiernie. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Terrorist
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 87 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Sie 2009, 22:56
|
|
|
Peedro napisał/a: | Drastyczniejszy przykład to tak jakby jedną tarczę hamulcową wymienić. Tu oczywiście takiej różnicy nie ma, ale sam fakt że jeden pojeździ dłużej i sprawniej, a drugi krótko już się mi nie podoba. A jak się założy ona nowe/zregenerowane masz pewność że zużyją równomiernie. |
podales jeden z bardziej przekonujacych dowodow na to ze to sie wymienia/regeneruje parami |
_________________ Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 7 Sie 2009, 19:32
|
|
|
ale zauwazcie ze na sportowym zawieszniu, a tym bardziej na skreconym gwincie, nie zawsze jest wiarodajny test amorkow, bo amorke moze byc gotowy, a i tak bedzie pokazywal np75% sprawnosci... Skad sie dowiedziałes ze poprzedny byl zepsuty?? Bo watpie aby to było podczas przegladu... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Sie 2009, 22:57
|
|
|
Mylicie pojęcia ( zresztą jak większość diagnostów niestety :( )
Sprawność amortyzatora - czyli zdolność tłumienia to zdolność to wytłumienia do zera każdego drgania ( w przypadku badania o ściśle określonej częstotliwości i sile )
Zresztą nie zależy to tylko od amortyzatora , wpływ ma ciśnienie w kołach , profil i rodzaj opony itd itp . Stąd pomiary są cześto zafauszowane i nei mająnic wspóln ego z rzeczywistą sprawnością amortyzatora w sensie jego stopnia zużycia i dalszej przydatności .
Jedyna wartośćjaką bym na Waszym miejscu brał pod uwagę z tychcałych badań to różnica w tłumieniu .
Mamy dwie jednakowe kolumny , stojące na takich samych felgach , oponach z takim samym ciśnieniem oraz z takim samym naciskiem . Jeżeli różnica wartości jaką podał komputer jest znaczna to jest powód do neipokoju .
Same wartości tych "sprawności " to se można w buty włożyć . Jednak różnica między nimi to punkt dający do myślenia .
Druga sprawa - dlaczego amory regeneruje się parami ?
Ano dlatego że w amorze zurzyciu ulega min olej , a różnica pomiędzy zużytym a nowym olejem jest chyba każdemu dobrze znana ( pienienie się oleju nie będzie wyłąpane na te.ście w stacji diagnostycznej , bo występuje dopiero po dłuższej jeździe ) czyli mamy dwa tak samo wyglądające na teście amory ( jeden po regeneracji ) a po dłuższej jeżdzie w tym starym zaczyna się pienić olej i przestaje on tłumić . Sytuacja jest dużo groźniejsza niż w przypadku obu zużytych amorów bo auto staje sie nieprzewidywalne .
To pisałem ja - Rzeźbiarz w Gównie |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 7 Sie 2009, 23:19
|
|
|
panie rzezbiarz masz racje, bo cisnieniem w oponach robilo sie wynik na diagnostyce, zeby przechodzily rozne ciekawe wynalazki przeglady |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Sie 2009, 23:26
|
|
|
Te - a jak myślisz - skąd ja to wiem |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|