Tania reanimacja elektrozaworu nagrzewnicy Mk4 |
Autor |
Wiadomość |
Lesiu
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 6 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2 Maj 2008, 12:40 Tania reanimacja elektrozaworu nagrzewnicy Mk4
|
|
|
Witam!
Z tego co wiem wiele osób ma problem z elektrozaworem nagrzewnicy w Mk4. Ja też miałem ten problem.Elektrozawór poprostu nie reagował na nic. Cena nowego w sklepie to 280 pln używany troszkę mniej bo 150 pln. Ale znalazłem inny sposób na rozwiązanie tego problemu.Rozebrałem ten elektrozawór ( 4 wkręty typu torx) i okazało sie że jest tam tylko elektoromagnes.Cewka była uszkodzona ( przepalona w 4 miejscach).Pojechałem do sklepu i kupiłem ok 4 deko przewodu nawojowego 0,35 mm zapłaciłem nie całe 1.6 pln. Po przewinięciu cewki i wyczyszczeniu styków oraz trzpienia elektrozawór zaczął ponownie działać. |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 2 Maj 2008, 13:40
|
|
|
jak to mówią dla chcącego nic trudnego
mogłeś jeszcze zrobić jeszcze jakąś fotorelacje dla mniej rozgarniętych i potomnych |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Maj 2008, 14:52
|
|
|
raczej miałeś farta, że to była wina przepalonej cewki, ja ze swoim walczyłem różnymi sposobami i ostatecznie kupiłem nowy za 150pln ( nie za 280 :yyy: )
gdzieś w archiwum leży temat z moją fotorelacją jak on wygląda od środka. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Lesiu
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 6 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 3 Maj 2008, 00:13
|
|
|
Jeśli cewka jest ok a zawór i tak nie działa to może to być przyczyna sterownika który znajduje się za przełącznikami.Jeśli orginalny już nie nadaje sie do reanimacji wystarczy zbudować prosty sterownik PWM oparty np. na kostce 555.Koszt to zaledwie kilka złotych.
Pozdrawiam Lesiu |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Maj 2008, 02:58
|
|
|
w oryginalnym pada tylko klucz tranzystorowy . |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.