|
Nowa instalacja pod el. szybki |
Autor |
Wiadomość |
dm.melon [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Kwi 2008, 15:49 Nowa instalacja pod el. szybki
|
|
|
Witam,
Kupiłem sobie zestaw do elektrycznego podnoszenia szybek z Allegro i podczas gdy mój samochodzik maluje się u lakiernika postanowiłem pogłówkować jak to podłączyć.
Ogólnie podłączenie jest typu "kostkę włóż w kostkę" no ale chyba trzeba będzie podać zasilanie- bo oczywiście moja Fiestka instalacji nie posiada.
No i tak sobie myślę jak to zrobić, bo moja wiedza elektryczna skończyła się na wymianie żarówek na diodki
Prawdopodobnie mógłbym podpiąć się pod radio, ale szczerze mówiąc wolałbym pociągnąć nowe kabelki sam (bo i przyjemność będzie większa). No i tu mam pytanka.
1) Czy kable powinny być ekranowane, żeby przy opuszczaniu szyb w radiu nie było zakłóceń?
2) Najważniejsze- jak pociągnąć instalację.
Myślałem o tym, żeby pociągnąć kabelki prosto z akumulatora do skrzynki z bezpiecznikami, wpiąć w jakieś nieużywane gniazdo, tam włożyć bezpiecznik no i dalej podłączyć kabelki od szyb.
W szukajce znalazłem jakiś temat w którym ktoś piszę, żeby (ciągnąc nowe zasilanie) umieszczać bezpiecznik zaraz za akumulatorem, kabelki ciągnięte dalej od razu do szybek (choć może nie zrozumiałem ^^).
No i trzecie wyjście- bezpiecznik za akumulatorem (np. 25), ale kabelki ciągnięte dalej do skrzynki. Tam wpiąć się do wolnego gniazda, wstawić mniejszy bezpiecznik (np. 10) i dopiero podpiąć się pod kabelki szyb.
Co radzicie? A może zupełnie nie tak? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 20 Kwi 2008, 18:11
|
|
|
moja rada. zacznij od przeciagniecia dwóch przewodów przez przepust drzwi-buda auta. proponuje min. 1.5mm2 ale jak jestes w stanie wcisnąc 2mm2 to nawet lepiej. jak to załatwisz to faktycznie z wygody zainstaluj sie w skrzynce bezpiecznikowej. zwróc uwagę ze masa jest na "szynie" (dobrze pamiętam?)
bezpiecznik jaki zaleca instrukcja obsługi i nie kombinuj z jakimiś dwoma w szeregu. w orginale jest chyba 20A ale jest faq w dziale mechanika na gorze to sobie sprawdź. ciągniecia przewodu z aku nie ma sensu. przecinasz przepust komora silnika- kabina samochodu i problem z zalewaniem samochodu wodą gotowy. chyba że jesteś sprytny. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 21 Kwi 2008, 08:24
|
|
|
i nie podłączaj pod zasilanie radia chyba ze chcesz miec troche zapachu palonej izolacji tam leci zbyt duzy prąd. Tam musza byc przewody które wytrzymują prądy 10 A na szybe. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
dm.melon [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 11:27
|
|
|
Witam,
wczoraj wreszcie zabrałem się za montaż szybek. Niestety nie miałem aparatu, a bateria w telefonie mi padała także udało się zrobić tylko kilka zdjęć "poglądowych".
Ponieważ od razu przeciągałem sobie kabelek do obrotomierza, postanowiłem jednak dodać2 kable i zrobić nową instalacje zasilającą el. szyby.
Kable zostały wpuszczone tędy (pod maską):
i zaizolowane taśmą izolacyjną i jakąś pastą do izolowania rur z wodą czy coś.
Następnie kabelki w dół i tu podłączyłem do wiązki która była w zestawie. Jest tam bezpiecznik 20A taki walcowaty (którego wcześniej nie widziałem).
Ok, teraz trochę dłubaniny i przeciąganie wiązki przez drzwi. Udało się przeciągnąć 4 kable bez problemu:
KAbina:
Od strony drzwi:
I to tyle jeżeli chodzi o elektrykę. Reszta to "wepnij kabel w kolorze X we wtyczkę z kolorem X"
Co do mechaniki to trzeba było wewiercić kilka dziur i trochę pobawić:
Przełączniki zamontowane w miejscu starych klamek:
Wszystko jest banalnie proste, ale pojawił się jeden problem. Otóż ponieważ kable + - pociągnięte są prosto z akumulatora, napięcie jest podawane całe czas. Nawet przy zgaszonym samochodzie. Póki co u mnie jest prowizorka- wyłącznik (taki od lampek na biurko), ale później przerobie to na coś bardziej mądrego. Może na to samo ale w innej oprawie- przycisk taki jak do ogrzewania tylnej szyby to włączenia / wyłączenia napięcia na silniczkach LUB jak tylko dowiem się jak, chciałbym zrobić tak, żeby zasilanie było podawane tylko po przekręceniu stacyjki. Tylko jak to zrobić? Potrzebny jest jakiś przekaźnik? |
|
|
|
|
ic3ek
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Maj 2008, 12:17
|
|
|
Po pierwsze kolego weź sobie obojętnie jaki przekaźnik, taki który przepuści dużo prądu 20A
Znajdż na nim wyjscie cewki która załącza przekaznik, jedno wyjscie tej cewki podłączasz pod mase, a drugie dajesz do + zasilania "ale musi to być + po stacyjce"
Podłaczając to tak masz efekt ze po przekręceniu stacyjki załącza sie ten przekaźnik
Bieżesz szukasz jeszcze styków przekaźnika które po przekreceniu stacyjki beda zwarte, a po wyłaczeniu stacyjki beda rozwarte i tam podłączasz przewód od szybek. Przecinasz go i pod jedno wejscie podłaczączasz 1 strone kabla a pod drugie 2 strone kabla
I masz problem z głowy.
Nie zapomij aby na cewke przekażnika podłączyć równolegle diode 1N4148.
No i oczywiście podłączasz sie kabelkiem od szyb w styki przekażnika gdzie po przekreceniu stacyjki jest zwarcie.
Pozdrawiam i zycze dalej owocnej pracy.
P.S.
Weż te siłowniki uniwersalne pożadnie umocuj ponieważ szybko sie wyrabiają "chodzi mi o miejsce gdzie przychodzi korbka od krecenia szybą. |
_________________ Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|