Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014, 15:00 |
[MK3] Hamulce - nie równo hamują, zarzuca na boki |
Autor |
Wiadomość |
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 11 Sty 2008, 22:21 [MK3] Hamulce - nie równo hamują, zarzuca na boki
|
|
|
No właśnie, jako że moja fiesta ostatnio zaczęła mi nie równo hamować i zarzucać na bok zajrzałem do tylnych bębnów okazało sie że szczęki proszą sie o wymianę niestety nie wiem jaki mam rozmiar kupić a przede wszystkim jakiej firmy żebym był zadowolony ,hample mam od RS1800 wiec większe niż standard stąd moja niewiedza jeśli chodzi o ich rozmiar ,co polecacie ?? |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Mar 2010, 11:19, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Sty 2008, 23:37
|
|
|
203 zdaje się sa w XR . zwykłe maja 180 .
rajdowego auta nie masz więc możesz wsadzić TRW albo LPR |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 20 Sty 2008, 22:16
|
|
|
Dokładnie 203 ,ale niestety problem mi nie zginął założyłem nowe szczęki podstawiłem samo regulatory tak żeby dało sie jeszcze założyć bębny i skręciłem wszystko do kupy niestety jak mnie zarzucało podczas hamowania tak mnie zarzuca nadal z tym faktem że teraz jak bardziej depnę w pedał to zamiast na prawo to rzuca mi tyłek na lewo , co to może być ?? |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Sty 2008, 11:04
|
|
|
jedz na rolki i zbadaj sile hamowania wszystkich 4 kol, jesli hamuje Ci slabiej na jedno tylne kolo i przeciwlegle do niego przednie to pompa moze byc walnieta, jak nie to przesledz przewody hamulcowe do tylnych kol czy gdzies nie sa zagiete, albo czy nie cieknie ktorys (zakladam ze jak robiles szczeki to sprawdziles cylinderki czy nie sa zapieczone i czy nie leja) |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sty 2008, 13:34
|
|
|
zaciągnij ręczny na 1-2 ząbki i zobacz czy też cię zarzuci .
tzn hamujesz nożnym a ręczny na 2 zęby zaciągasz . |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 21 Sty 2008, 18:19
|
|
|
Tzn. jak p odpompuję hebel to jest ok ale jak przesadzę to zarzuca na inną stronę ,znów jak zaciągnę tylko ręczny jest ok równo hamuje ,nie probowałem tylko tak jak dioda mi radzi ale to już jutro zrobię ,cylinderki nie są zapieczone i nie ciekną |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sty 2008, 20:39
|
|
|
musisz równo ustawić szczęki
spuszczasz max linkę żeby była luźna i wciskasz hamulec . Powinien regulator przeskoczyć o ile jest sprawny co w fordzie jest rzadością . |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 8 Mar 2008, 16:03
|
|
|
nie no szczęki jak i regulatory są nowe i działają ok ,a jak zamontowałem je to depnąłem w pedał słychać było jak sie podstawiają mimo to nic to nie dało ,w sumie to jeszcze spróbuje odpowietrzyć układ
Update:
Tak wiec po zaciągnięciu ręcznego na 2 ząbki i wciśnięciu pedału hamulca nic sie nie poprawia dalej zarzuca jak zarzucało ,wczoraj rozmawiałem z Patrykiem i doszliśmy do wniosku że być może jest to wina samo wyrównywaczy ciśnienia ,bo on miał podobna sytuacje ale pewny nie jestem
Update: 08.03.2008
Dziś pojechałem na pomiar siły hamowania i tak przód mniej więcej równo 4420 lewe koło ,prawe 4340 natomiast tył słabiutko lewe tylne koło 1550 a prawe ino 800 tak wiec na moje oko to właśnie wina zarzucania leży w tym kole ,tylko pytania na co obstawiać ,cylinderek ,zapchany przewód ,czy samowyrównywacz ciśnienia ?? a i to normalne żeby tak sie różniła siła hamowania między przednią a tylnicą osią ?? |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
Ostatnio zmieniony przez QBOSS 8 Mar 2008, 16:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Mar 2008, 16:27
|
|
|
no to normalne . tył ma hamować w 30 % ponieważ byś miał za każdym razem efekt zaciągniętej brechy w każdym zakręcie i wpadał byś w agresty . Co do samych hamulcy to nie wiem co obstawiać bo nie ja je robiłem . podstawa to sprawdzenie czy oba tłoczki pracują w cylinderku , a jeśli tak to trzeba wjechać w ten regulator . |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 15:13
|
|
|
Sprawdziłem już tłoczki działają ok ,ale zauważyłem coś innego ,mianowicie jak sie przyjrzałem to na bębnach tylko środek jest mocniej wytarty ,wiec tak jak by były nie równe i stąd hamują tylko samym środkiem - to by wyjaśniało słabsze hamowanie prawego koła ,we wtorek jadę je przetoczyć lekko i będzie wiadomo czy sie coś poprawi
Edit:
A teraz pytanie czy jak całkowicie wyrzucę korektory siły hamowania (te dwie owalne grusze) to coś sie stanie ,bo zanim lekko wyrównam bębny chciał bym wyeliminować wszystko co może wpływać na hamowanie |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 16:36
|
|
|
O jakich korektorach piszesz? Masz na myśli korektory siły hamowanie zamontowane na tylnej belce? Bo jeśli masz takie korektory, to ja bym obstawiał, że któryś jest zapieczony. |
|
|
|
|
rafal__lodz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 16:55
|
|
|
Zobacz jeszcze stan tuleji tylnej belki bo wtedy tez jest tendencja do odpływania tyłka. Ja mam u siebie już w kiepskim stanie ale muszą jeszcze poczekać na wymianę bo wczoraj musiałem wymienić rozpieraki w bębnach i 200 poszły :/ |
_________________ Black TDCI
moja MK4 <--- |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 18:05
|
|
|
Cytat: | O jakich korektorach piszesz? Masz na myśli korektory siły hamowanie zamontowane na tylnej belce? Bo jeśli masz takie korektory, to ja bym obstawiał, że któryś jest zapieczony. |
Tak mówię o tych gruszach z tym że ja mam je w komorze silnika zaraz obok pompy hamulcowej może dziś foto wrzucę
rafal__lodz napisał/a: | Zobacz jeszcze stan tuleji tylnej belki bo wtedy tez jest tendencja do odpływania tyłka |
To nie tuleje ,byłem na pomiarze siły hamowania i tak jak napisałem wcześniej prawe tylnie koło sporo odstaje od pozostałych |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 20:00
|
|
|
QBOSS napisał/a: | Tak mówię o tych gruszach z tym że ja mam je w komorze silnika zaraz obok pompy hamulcowej może dziś foto wrzucę |
Te korektory się raczej nie psują i nie sądzę, żeby to był powód Twoich problemów. A na tylnej belce nie masz regulatorów? Bo te to się lubią zacinać. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Mar 2008, 23:54
|
|
|
Podłączę się do tematu, czy ktoś może powiedzieć do czego są te korektory i jak działają. Wiem tylko o czymś takim co się znajduje na tylnej belce i jeśli bardziej obciążymy to tył hamuje mocniej. Czy ty korektory pod maską to coś podobnego ?? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 09:25
|
|
|
te pod maska po prostu ograniczaja na stale cisnienie do tylnych hamulcow - wlasnie po to zeby tyl hamowal slabiej od przodu
QBOSS jak je wymontujesz to nic sie nie stanie oprocz tego ze musisz uwazac hamujac w zakretach i lukach |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 09:37
|
|
|
squadak napisał/a: | te pod maska po prostu ograniczaja na stale cisnienie do tylnych hamulcow |
Coś mi się to wydaje dziwne, czyli jak tego nie ma to ma lepsze hamulce na tyle.
Czyli w wersjach bez tych korektorów trzeba uważać na zakrętach ?
Czy wersje bez korektorów mają inne serwa ?? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 11:31
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Czyli w wersjach bez tych korektorów trzeba uważać na zakrętach ?
Czy wersje bez korektorów mają inne serwa ?? |
NIE MA wersji bez korektorów przy pompie hamulcowej.
W wersjach mk3 są montowane na nadkolu i są inne dla modeli z ABS i bez ABS
W wersjach mk3.5 są montowane zaraz za wyjściem z pompy jeśli nie ma ABS, lub przy nadkolu dla modeli z ABS. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 11:47
|
|
|
Parch napisał/a: | NIE MA wersji bez korektorów przy pompie hamulcowej. |
A jednak nie ma w niektórych wersjach
Poprawiłem fotkę |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ.B 13 Mar 2008, 12:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 12:03
|
|
|
Nic nie widać na tym zdjęciu |
|
|
|
|
|