[MK3] Regulacja zaworów - wątpliwości |
Autor |
Wiadomość |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 11 Maj 2006, 19:22 [MK3] Regulacja zaworów - wątpliwości
|
|
|
kiedys sie bawilem zaworami no bo nie wiedzialem dokladnie jakei sa luzy wiec kombinowalem no i pamietam ze gdy wydechode ustawilem na 0.5 to silnik mi chyba nie oslabnal bo nie wiedzialem roznicy gdy ustawilem na 0.3
jesli 0.3 jest prawidlowe to na 0.5 powinien oslabnac!
jak to jest ze mi nie oslabnal? |
_________________ hello |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lut 2010, 12:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Maj 2006, 01:06
|
|
|
hm luzy sie kasuja na rozgrzanym silniku i nie jest to odczuwalne . Hm gorzej jak powalisz z ssącymi , w silnikach gaźnikowych często nie można odpalić gdy jest za duza przerwa . Hm Gorzej jak ustawisz za ciasno . Jak na ssącym za ciasno rozwali ci dolot . Jak na wydechowym za ciasno wypali ci gniazda i zawory . Hm pytanie co to jest za ciasno bo dla róznych silników jest różnie . Hm a generalnie róznicy nie poczujesz bo jest to tylko 1.1 i czy masz 40 KM czy 50 KM to generalnie nie do odczucia . A źle ustawione zawory 10 koni ci raczej nie zabiora bo 0,2 mm to nie za duza równica dla wydechowych . |
|
|
|
|
Jaro [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Maj 2006, 07:42
|
|
|
Witam
Jak to diodalodz pisał taka różnica dla 1,1 jest nieodczuwalna zwłaszcza dla fabrycznego układu wydechowego z katem. Wrażliwe ucho wyłapie głośniejszą prace silnika i niewiele ponad to.
Przy okazji zapytam.
Dla prawidłowo ustawionych zaworów 0,2 i 0,3 silnik prawie dzwoni. Prz 0,15 i 0,2 na ciepłym silniku jak na 1,1 to nawet przyzwoicie pracuje. Pytanie czy mniejsza szczelina ustawiona na ciepłym silniku nie jest szkodliwa. Dodam, że auto zatałem z taką szczeliną po wizycie poprzedniego właściciela w serwisie forda.
Piozdrawiam |
|
|
|
|
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 12 Maj 2006, 15:10
|
|
|
ja wczoraj ustawilem te zawory na 0.2 i 0.5 a byly luzniejsze . po tym ustawieniu zawory mi bardziej klekotaja . a przy szybszych obrotach mniej klekotaja prawie wogole. ktore ustawienie jest lepszy to co mi ciszej klekotaly czy to z ksiazki 0,2 i 0.3 co teraz mam ustawione ze klekotaja glosniej >?
[ Dodano: Pią Maj 12, 2006 14:46 ]
mam jeszcze pytanie czy jest jakis najlepszy sposub na ustawienie zaworow? kiedys probowalem ustawic tak ze gdy tlok zaczynal isc do gory w tym momecie otwieral sie zawor wydechowy i gdy szedl na dol ustawilem zawor ssacy ze sie otwieral juz nie pamietam ale chyba jezdzila wtedy fiesta. co myslicie o czyms takim to lepszy sposob czy nie no bo wiecie z ksiazki najlepsze ustaiwenie jest dla nowego silnika a starego z luzami moze inne jest lepsze. jakie? |
_________________ hello |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Maj 2006, 03:19
|
|
|
zostaw luzy tak jak w książce . A zawory ustawia sie nieco inaczej . Jak na 1 cylindrze mijaja ci sie dźwigienki to ustawiasz na 4 . Jak na czwartym sie mijaja to ustawiasz na 1 . Jak na 2 sie mijają to ustawiasz na 3 itd . Dopuki auto ustawia sie wg katalogów chodzi bezawaryjnie i ma swoje parametry . Wszelkie kombinacje kończa sie zazwyczaj spadkiem mocy albo remontem głowicy . |
|
|
|
|
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 13 Maj 2006, 05:30
|
|
|
diodalodz' dzieki za rade ty masz fieste z 79 roku i jezdzi ci jeszcze dobrze? a czesci sie nie psuja?
[ Dodano: Sob Maj 13, 2006 21:06 ]
dzis ustawilem zawory w ten sposob co napisales DIODALODZ nio i jakos mniej klekotaja zobaczymy za jakis czas ile mi spali banzyny dzieki! |
_________________ hello |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Maj 2006, 22:22
|
|
|
nie bo już prawie wszystko wymieniłem . |
|
|
|
|
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 14 Maj 2006, 00:01
|
|
|
aha no to ciezka sprawa . mam nadzieje ze przede mna nikt tym autem nie szalal i ze pojezdzi jakies 3 moze 4 lata bo mam w planach gaz zalozyc. dzieki za rady w kwesti zaworow |
_________________ hello |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Maj 2006, 03:50
|
|
|
jak założysz gaz ustaw przerwy na zaworach na 0.35 i 0.25 . dla pewności pozatym lepiej auto na gazie chodzi z takimi luzami i nie walnie w dolot . |
|
|
|
|
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 14 Maj 2006, 08:05
|
|
|
0.35 na wydechowym i 0.25 na ssacym? a co to znacy ze nie walnie w dolot? |
_________________ hello |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Maj 2006, 01:24
|
|
|
hm
jak wiesz aby gaz został zassany musi zostać pociągnięty z miksera . a wiec masz 30 cm weża albo kawałek puszki filtra powietrza gdzie jest wymiesznay gaz z powietrzem . A jak wiadomo jest to mieszanka wybuchowa . Jak coś sie powali z zapłonem (efekt zalania silnika) albo coś sie stanie z układem rozrzadu to jest mniejsze prawdopoboieństwo że mieszanka zapali sie w filtrze. |
|
|
|
|
|