Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:14 |
Jaki silnik do MK1 |
Autor |
Wiadomość |
herrkam
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 8 Mar 2006, 22:57 Jaki silnik do MK1
|
|
|
Hmm chodzi mi po głowie zetec z weberami wiem że sie da mamy jakieś doświadczenia w klubie? może cvh będzie taniej jakos co proponujecie??
pozdr |
_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 8 Mar 2006, 23:17
|
|
|
Co do zeteca to w polsce raczej nikt nie ma w mk1. CVH jeździ chyba 2 albo 3 ? CVH napewno taniej wyjdzie niż zetec.
To co chcesz w tym autku zależy jak pewnie sam wiesz od kasy :(
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
herrkam
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 8 Mar 2006, 23:30
|
|
|
OHV to xr2?? hmm i co z tym można zrobic generalnie |
_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 8 Mar 2006, 23:40
|
|
|
herrkam napisał/a: | OHV to xr2?? hmm i co z tym można zrobic generalnie |
Tak to z mk1 xr2 standardowo około 84KM, niestety ludziska nie chcą się chwalic co i jak :( można w głowicy kanały rozwiercić, spasować z kolektorami i je przy okazji też rozwiercić, na weberach czy też dellorto paliło by to troszke ale kop niezły, a przy tym silnik z gatunku wytrzymałych i twardych. |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Mar 2006, 00:24
|
|
|
Ja mam w planach zeteca ale dopiero jak sie skonczy 1.1 . Z tego co widze jeszcze to troche potrwa . Bo 75 tyś nie zrobiło na nim większego wrażenia a spodziewałem sie kapitalki po takim przebiegu . Hm jeśli zetec to 1.25. problemem jest elektronika jest jej dość duzo w zetecu a jak przekładać to w orginale . Hm pozatym skrzynia i sprzęgło jest inne . I nikt nie wie czy skrzynia od zwykłej podejdzie do zeteca . Tam jest sprzęgło hydrauliczne u nas na linke . Moga być generalnie problemy z tego tytułu. |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 9 Mar 2006, 02:19
|
|
|
herrkam napisał/a: | OHV to xr2?? hmm i co z tym można zrobic generalnie |
Zgadza sie.
Xr2 Mk1 miały silnik OHV - tzw. kent, crossflow ;-)
Co można z nim zrobić ??
http://www.capri.pl/forum/25464
Jak widać całkiem ciekawe rzeczy |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12 Mar 2006, 11:13
|
|
|
Niestety taka przeróbka kenta to ciężkie kilkanaście tysiecy złotych ;-)
A auto dalej bedzie przednionapędowe - przeguby prawdopodobnie nie wytrzymają zbyt dużej mocy a trakcja - cóż .....
Ale dobrze wiedzieć , że dół kenta spokojnie zniesie ponad 200 KM Może coś sie dłubnie przy okazji remontu naszych dwóch ; z podwójnymi weberami można dojść w okolice 150 - 160 KM - ale kto by tankował te 16l/100km
Dlatego raczej wariant ekonomiczny bedzie 8) |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
herrkam
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 19:55
|
|
|
a powiedzcie czy do 1,1 możnaby wrzucić webery albo solexy trochę by to podnisło moc a i koszt relatywnie niewielki by był (szacuje jakieś 2000 pln na gotowo ??) |
_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 20:02
|
|
|
Taniej wrzucić 1.6 ;-) a i spalanie będzie na normalniejszym poziomie
ale jasne, że sie da. Nie wiem czy Seba to czyta ale jego 1.1 paliło na 2x 2gardzielowych weberach 16l/100km Za to jechało jak oszalałe jak na 1.1 ;-P
Kiedyś jak Mk1 jeszcze były nowe można było coś takiego sobie dokupić
http://www.netz-kasten.de...an=de&ID=4x2x26 |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
herrkam
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 20:15
|
|
|
Czyżby to był X-pack ?? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 20:41
|
|
|
cześć
ja widziałem 1,6T cvh upchane w MK1 ale to w angielskiej gazecie
ja myśle ze rozsądnym rozwiązaniem by było 1,6 na gaźniku z mk2 xr2i lub z escorta, a potem kombinowanie z podwójnymi gaźnikami. (xr2Fun sie zdziwi moją wypowiedzią na temat tych gaźników). Ale myśle ze to będzie całkiem dobre rozwiązanie i najprostsze w składaniu (brak elektroniki) oczywiście musisz sie dowiedzieć co trzeba zrobić żeby upchnąć CVH w MK1. I jaką skrzynie zastosować żeby to wszystko chodziło sprawnie. i żebyś mógł wykorzystywać całą moc.
Co do samego silnika to obróbka głowicy i dobry remont dołu oraz jakiś lepszy wałeczek i myśle ze spokojnie można zrobić z 110KM na 1 gaźniku. A z podwójnymi to pewnie około 150.
Ale wszystko zależy od tego ile chcesz kasy wpakować w to auto i o jakiej mocy mówimy??
Osobiście bym sie w zeteca nie pchał. jest z nim trochę zabawy w starszych MK3 do '92 roku wiec w MK1 musi być bardzo dużo zabawy. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 21:32
|
|
|
Żadna odpowiedź mnie nie dziwi - to tak na wejściu. Mój projekt zbliża się powoli do końca. Jak najbardziej podwójne gaźniki ( ja zapodałem jeszcze skrzynię z Escorta Xr3 turbo ze szperą )
na początku kwietnia będę miał części z Gb. Fotorelacja prawdopodobnie w maju.
Dotarcie silnika myślę, że zakończę w czerwcu wjazd na hamownię i cała prawda wyjdzie na jaw. Jestem dobrej myśli czyli ok. 100km - na kołach |
|
|
|
|
herrkam
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 10:04
|
|
|
dostalem cenę tego xpacka do ktorego podałem linka tam są webery 36dcnf dolot kolektor 4>2>1 kolektor ssący do gaźników daje to z 1,1 coś około 70 PS hmm z jakimiś Kipphebeln (nie czaje co to) daje 80 PS a z dobrym wałkiem można wyciagnąc 90 PS ponoć
chcą za to 1200 Ero do handlowania
CO WY NA TO?? |
_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 10:32
|
|
|
herrkam napisał/a: | hmm z jakimiś Kipphebeln (nie czaje co to) daje 80 PS a z dobrym wałkiem można wyciagnąc 90 PS ponoć
chcą za to 1200 Ero do handlowania
CO WY NA TO?? |
Prawdopododnie (Kipphebeln- dzwigienki zaworów) mają inne przełożenie na tulejkach i będą więcej otwierać zawory. Kwota niemała za ten zestaw i dalej zostaje OHV o małej pojemności ale jak silnik, który chcesz tuningować jest prawie nowy to dlaczego nie. Jeżeli jest zużyty to trzeba robić remont a to podnosi koszty. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 20:22
|
|
|
Herrkam - nawet jakbyśteraz miał GLA pod maską ( zdrowe GLA ) i jakimścudem trzyamł bo ono standardowe 55KM to wsadzenie w ten silnik 1200 ojro powoduje że masz 80 KM i koniec możliwości ( realnych ) modów . cenma około 4 tyśzł
Gdy zdecydujesz siena CVH - koszt silnika to 300 - 500 zł , NOWY wałek 1500 zł , remont CVH - 2 tyś - i masz 96 KM ale jest to zdecydowanie początek zabawy . ( można mu zawze poprawićgłowicę, pokombinowaćz wyważaniem bebechów , załlożyć dwa gaźniki lub wtrysk i to najlepiej niefordowski ) . Zresztąna początek zdrowe CVH dostarcza naprawdę sporo radości . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 20:54
|
|
|
Dopisz jeszcze parę innych "dupereli" i jest komplet za 4ysiące a moc powyżej 100koni na kołach. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 21:01
|
|
|
dla uproszczenia wymieniłem rzeczy większe niz ludzka głowa . Ale zgodzni jesteśmy 1200 ojro i 80 KM w wersji The End przegrywa z 4 tyś zł i 100 KM |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 21:08
|
|
|
Ja bym tam CVH nie wsadzał lepszy kent ohv z mk1 i jaki sound daje, niewiele trzeba i też będzie mieć tyle koników co 1,6 cvh a moment obrotowy znacznie niżej jest A rozrząd ma bez hydraulicznych popychaczy które lubią sie psuć. |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
|