Zmiany TAZ'a(mk 3) |
Autor |
Wiadomość |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 11:08 Zmiany TAZ'a(mk 3)
|
|
|
a wiec stało sie ... projek Taza ruszył, jak dobrze pojdzie w przyszły piątek wyjedzie moja slicznotka od lakiernika i rusze pełna parą. Chwilowo mam wszystkie potrzebne elementy, na pierwszy ogień poszedł licznik.
Znudził mi sie juz licznik z MK3, wiec po poszukiwaniach udało mi sie dostac regarki z MK4 i to z oryginalnie białymi zegarkami. Pierwszą przeróbką było dostosowanie licznika do deski MK3 (fotorelacja troche pózniej) kolejna to .... podświetlenie
oczywiscie blue.
a teraz prosty i tani sposób wykonania (choc tyczy sie to licznikia do MK4 do MK3 stosuje sie identycznie)
ETAP 1
sciągniecie osłonki z licznika
ETAP 2
pozbycie sie mocowania niestety trzeba to zrobic na tyle delikatnie by nie połamac, ale i dosc stanowczo bo jest to bardzo mocno przyklejone, mozna uzyc noza do wykładzin
ETAP 3
pozbycie sie zelonej szybki i ... sprawdzenie jak daleko leci oraz posklejanie całości
ETPA 4
diody, ja uzyłem 8mm diód 12V (juz nabawiłem sie z lutowaniem i to był taki test) oczywiście niebieskich - zgodnie z tradycja, kolejny samochod, kolejny licznik i na blue
Diody zeszlifowałem by je troche rozproszyc oraz by sie oparły na podstawce, przez co nei ma niebezpieczenstwa ze sobie gdies poleci jesli nie bedziecie chcieli lutowac. Z oryginalnych oprawek wyciagamy zarówke, zaznaczamy sobie + i - (dowolnie) i odpowiednio lutujemy diody, lub dla leniwych, wiciskamy i przyklejame 3sekundówką
WAZNE, diody muszą opaść jak najnizej by oswietlały bokiem i nie dawały odblasku czoła) co w praktyce oznacza ze lutujesz najdluza diode jaka wejdzie
ETAP 5
montujesz jak zwykłe zarówki, ale trzeba sprawdzic gdzie + a gdzie - do tego włąsnie są te oznaczenia na obudowie zarówki i .... eto wsio cieszysz sie slicznym i równomiernym podswietleniem (nie do konca to widac na foto, w realu jest slicznie)
a teraz podsumowanie ...
koszt - 3,20 diody + 2zł klej + 8zł na piwo
czas - robota 10 minut
- z piwem ... godzina
kolejne etapy pojawia sie na dniach |
Ostatnio zmieniony przez LOY 25 Mar 2006, 00:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43 Dołączył: 16 Sie 2005 Posty: 40 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 11:13
|
|
|
Mio...dzio |
_________________ Wszystko o mnie:
www.mar-cus.cba.pl - wejdź i doradź |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 12:44
|
|
|
Ladnie ladnie... jestem ciekaw jak to sie na zywo prezentuje... i co teraz planujesz dlubac... ??
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 13:01
|
|
|
W realu jest slicznie, a co do sprawdzenia ... proponuję ZG Kolejny działania z deską to dostosowanie kontrolek (np na deske kontrolka gazu, rezerwa gazu, pozycyjne itp) równiez diodowo na 12V, na ikonki bedą nadrukowane na białym papierze lub folii.
potem bedzie przekłądka z szarej na czarna deske, wygłuszanie, drzwi itd itp. ale wszystko po kolei, kolejne "przewodniki" sie pojawią |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 14:13
|
|
|
AeRJot napisał/a: | pozbycie sie zelonej szybki i ... sprawdzenie jak daleko leci |
i co daleko
Fordon napisał/a: | Ladnie ladnie... jestem ciekaw jak to sie na zywo prezentuje... |
ja tez za niedlugo bede zucac zielona szybka..to bede wiedziec jak to wyglada ...
AeRJot...nie wsadzales tam nic zamiast tej zielonej tylko diody tam siedza
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 14:22
|
|
|
nic nie ma, same diody, a szybka ... no cóż szybko opósciła moją posesje |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24 Mar 2006, 14:47
|
|
|
To ja poczekam do ZG bo tez mam podobnie zrobione to ale niestety aparat nie umie tego tak ujac... Wiec obadamy wszystko na miejscu...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
borys71 [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 10:44
|
|
|
super sprawa... bardzo ladnie to wyglada...
p.s. troche odbiegne od tematu... ale mam pytanko do Was... w swojej fiescienie nie posiadam niestety obrotomierza... i czy jest jakis problem zeby przelozyc licznik z obrotomierzem do mojej fiestki... duzo jest z tym roboty ???
pozdrawiam |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 18:39
|
|
|
a ja mam pytanie, do jakiej deski bedziesz wkładął te zegarki?? do MK3 czy MK4??
jesli deska zostaje z MK3 to jak wygląda sprawa mocowania tych zegarów do nszej deski??
Pozdro |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
marcel20
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2004 Posty: 215 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 18:54
|
|
|
PUMA napisał/a: | jak wygląda sprawa mocowania tych zegarów do nszej deski?? |
Puma szukaj na fiestaturbo założe sie że dokładnie widziałem to tam opisane
tzn. kabelki, mocowania... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 19:01
|
|
|
Już znalazłem pasują idealnie tylko trzeba przerobić kostki
wiecej info tu: http://www.fiestaguides.co.uk/
Chyba sie skusze na takie zegareczki, fajnie to wyglada
tylko co z kontrolka "paliwa" jak obejść tą kwestie bo jak bym już robił taki manewr to chciałbym żeby chodziła.
Przepraszam z lekkie wtrącenie sie do tematu |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Mar 2006, 22:39
|
|
|
PUMA napisał/a: | Już znalazłem pasują idealnie tylko trzeba przerobić kostki
wiecej info tu: http://www.fiestaguides.co.uk/
Chyba sie skusze na takie zegareczki, fajnie to wyglada
tylko co z kontrolka "paliwa" jak obejść tą kwestie bo jak bym już robił taki manewr to chciałbym żeby chodziła.
Przepraszam z lekkie wtrącenie sie do tematu |
co do tej kontrolki, to ciężka sprawa - raz czytałem ze "wystarczy" wyjąć pompe, i tam dolutować się gdzieś i ten kabelek poprowadzić do zegarów... raz ze to zupełnie inna konstrukcja
ogólnie temat jest zagadkowy, jezeli ktoś jest zdesperowany, to proponuje zajrzeć też na forum escorta, bo tam w tym kierunku pare osób poszło... zresztą forum escorta, ogólnie ford club polska itd bo zawsze lepiej mieć wiecej informacji niż mniej.
Pozd
KACPER |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2006, 08:35
|
|
|
bedzie w desce od MK3, a co do tego "idealnie" to troszke przesada, bo:
a) musisz pozbyc sie częsci mocowań dolnych i górnych
b) przeznaczona jest do ramki owalnej (od spodu) wiec troche przysłąnia dolne kontrolki
ale ... przewodnik montowania mam nadzieje ze pojawi sie juz w poniedziałek
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 11:19 ]
kolejny etap ... juz po lakierowaniu i blachach, czas na wnętrze .... zdjęcia chyba są dośc wymowne, nie wymagające komentarza
|
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Kwi 2006, 10:14
|
|
|
ja to jestem ciekaw deski rozdzielczej cos wymyslil |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20 Kwi 2006, 08:24
|
|
|
Zakres prac potężny - 100% rozbiórki wnętrza Ale teraz to jest miejsca jak w busie Podoba mi się taka robota - nie ma lipy, powoli i konkretnie |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Kwi 2006, 16:45
|
|
|
Widze ze gruntownt porzadek... tak samo jak i umnie ... i maty dekarskie poszly w ruch... a co zabawne ze tez szukalem mat dekarskich i co... w OBI Castoramie czy tez w Lerua nie m takiej rzeczy :( znalezlismy dopiero na skladach budowlanych...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 21 Kwi 2006, 12:51
|
|
|
Fordon napisał/a: | Widze ze gruntownt porzadek... tak samo jak i umnie ... i maty dekarskie poszly w ruch... a co zabawne ze tez szukalem mat dekarskich i co... w OBI Castoramie czy tez w Lerua nie m takiej rzeczy :( znalezlismy dopiero na skladach budowlanych...
Pozdrawiam |
i ile kosztowaly te maty dekarskie ?? |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Kwi 2006, 12:58
|
|
|
do chwili obecnej zuzyłem 2 rolki (22,5cm x 10m) koszt 75zł sztuka (2 warstwy na całą podłogę , bez tylnej kanapy i bagaznika ..... chwilowo) |
|
|
|
|
marcel20
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2004 Posty: 215 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 21 Kwi 2006, 16:26
|
|
|
A co to za maty - my z bratem używaliśmy plastry bitumiczne:
|
|
|
|
|
|