Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 19 Kwi 2009, 17:15 |
Układ chłodzenia : nie dogrzewa się |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2005, 18:15
|
|
|
Jak otworzysz maske, i bedziesz stal na wprost auta, to przy pasku napedu alternatora, jest u góry take jak by kolano (nachodzi na nie niebieska wtyczka z 2 przewodami - termowłacznik wentylatora chłodnicy) - w środku jest termostat, w okolicach (poniżej, od przodu auta) jest też śruba z nasadzonym jednym przewodem - to czujnik temperatury, nagrzewnica to taka miniaturka chłdnicy znajduje śe w kabinie auta pod koppitem w środkowej czesci... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 31 Gru 2005, 11:25
|
|
|
Heh, ja ma te rzeczy gdzie indziej ale to inny silnik |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
firefighter1 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2006, 10:24
|
|
|
tak sobie czytam o tych temperaturach bo u mnie tez cos było dziwnego (mk4). Najpierw przeczytałme w instrukcji, że wskaźnik mieży temperature ale cieczy chłodzącej przy wylocie z silnika a nie temperature silnika, u mnie zawsze jest ledwo za białym polem jednak sam samochód szybko grzeje w srodku i po niewielkim odcinku ma juz obroty w granicach 930-950. Kiedyś postanowiłem go zagrzać no i sobie stałem, kiedy wskażnik doszedł do połowy czyli jakby się wydawało Super Normal to włączył się wentylator, stoje dalej i doszło pod czerwone pole, więc ruszyłem i po chwili jazdy juz szybko spadł poniżej połowy no ijadąc dalej calkiem na białe pole. Więc pytanie czy tak ma być. jeśli koszt niewielki to dla próby zmienię czujnik i zobaczę co jest grane. |
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Sty 2006, 16:15
|
|
|
inwencja twórcza (więc jak źle to niech mnie poprawią)
na postoju ciecz chłodząca w obiegu porusza się wolniej (pompa wodna napędzana jest paskiem, wydajnośc zmienia się wraz z obrotami silnika) a co za tym idzie woda znajdująca się w bloku ma więcej czasu na nagrzanie się, i co za tym idzie ogrzanie czujnika.
ruszenie z miejsca oznacza podniesienie obrotów (zwiększenie przeplywu wody) i lepsze odieranie ciepła z chłodnicy od powietrza, pozatym cała komora silnika jest wentylowana podczas jazdy, wiatrak na chlodnicy ma za zadanie jedynie wspomagać, nie został on skonstruowany by zastępować nawiew powietrza podczas jazdy |
_________________
|
|
|
|
|
firefighter1 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Sty 2006, 13:37
|
|
|
technicznie tak to wyglada MoKrY. A ja wczoraj wymieniłem termostat dobry na dobry jak sie okazalo hehe, wskazowa dalej ledwie za biale pole wygina. dziasiaj inwestuje w czujnik temperatury |
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Sty 2006, 16:23
|
|
|
zapytaj jaki do diesla dają, |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Sty 2006, 22:18
|
|
|
Zanim zaczniecie wymieniać termostaty i czujniki proponuje przejechać autem około 10 km, i zatrzymać się i zostawić silnika na wolnych obrotach - po kilku, kilkunstau minustach temperatura powinna się ustablilizowac w połowie skali... przy podekściu pod MAX powinien się właczyć wentylator - jeśli tak jest to termostat, czujnik jest sprawny, - ruszenie z miejsca w klkanaście sekund moze sprowadzić wskacnik na poczatek pola normal i jest to normalne... jeśli tego nie chcecie trzeba przesłonić wlot powietrza do komory silnika, bo to ono jest powodem fałszywych wskazań... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
firefighter1 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2006, 07:52
|
|
|
JoeMix takie testy robiłem, przejechałem, stanąłem i po kilku minutach rośnie, jak jest w połowie skali to wentyalor włącza się. Czyli że wskazówka porusza się do połowy i to tylko z przymusem, bo normalnie ledwo za białe wychodzi. Wczoraj niestety nie wymieniłem czujnika bo zawołali 109 zł. Musze zobaczyc jak to jest w innych mk4. Może to taka normalna dolegliwość. Bo tak silnik chodzi bez zarzutu, spalanie książkowe, nagrzewa się szybko, w kożuchu nie jeżdzę. Tylko ta niemrawa wsazówka rozprasza. Kto ma mk4 niech powie jak to jest u niego? |
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Sty 2006, 15:35
|
|
|
a ja narazie mam to głęboko z "tyłu" , olewam tą wskazówke, wiem że układ chłodzenia mam sprawny więc niech se pokazuje co chce, tylko nagrzewnica zasyfiona:( |
_________________
|
|
|
|
|
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 5 Sty 2006, 17:42
|
|
|
_-MoKrY-_ napisał/a: | a ja narazie mam to głęboko z "tyłu" , olewam tą wskazówke, wiem że układ chłodzenia mam sprawny więc niech se pokazuje co chce, tylko nagrzewnica zasyfiona:( |
Tak nie do konca to prawda. Wskaźnik jest tylko wskaznikiem ale jak zatnie Ci sie termostat to nawet nie bedzie wiedzial kiedy przegrzejesz silnik. |
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Sty 2006, 20:13
|
|
|
hmm,jak sie zatnie to znaczy że się otworzył i cos go przyblokowało że nie może się zamknąć więc nie powinno być problemu
pozatym na tej wskazówce i tak nie ma skali w stopniach więc jest to tylko takie na oko. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Sty 2006, 21:40
|
|
|
_-MoKrY-_ napisał/a: | hmm,jak sie zatnie to znaczy że się otworzył |
Nie, moze się tak zaciąc że się nie otworzy wcale, na skali stopni nie ma, ale jest zaznaczone temperatura poniżej której silnik jest zbyt zimny i powyżej której jest zbyt goracy.... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|