Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
7 Maj 2006, 19:04
Silnik : diagnoza stanu kopci
Autor Wiadomość
drad
[Usunięty]

Wysłany: 30 Sie 2005, 21:19   Silnik : diagnoza stanu kopci

Witka

Mam dwa pytania:

1. Jaki kolor dymu powinien się wydobywać z rury gdy auto bierze olej ?
2. Jak dużo dymu leci z rurki bagnetu gdy bierze przez pierścienie ?

Dzięki z góry
lub
Thanks from mountain ;-)
(ostatnio międzynarodowo się zrobiło)
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 29 Mar 2009, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sie 2005, 22:58   

1. Niebieski
2. Dużo.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kurtus
[Usunięty]

Wysłany: 30 Sie 2005, 23:23   

JoeMix napisał/a:
1. Niebieski
2. Dużo.



niebieski ? chyba przy wersji turbo JOE :) widzialem jak gienek przedemną kurzył
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Sie 2005, 06:32   

Tak, tak... niebieski, jak jest inny kolor dymu to nie przez to iż samochód pali olej... najlepiej widac to na 2-suwach, np. sytence, trabancie, gdzie olej sie fabrycznie miesza z paliwem... i jaki jest kolor dumi - niebieski :-D no dobra - błękitny :devil:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Sie 2005, 09:03   

A jak kopci z korka wlewu oleju to co to oznacza?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 31 Sie 2005, 09:05   

walnięte uszczelniacze na zaworach...
_________________
 
 
 
Idear
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sie 2005, 09:53   

1. Niebieski
2. Dużo
A ten dym po wyciągnięciu bagnetu to się obserwuje zaraz po zgaszeniu silnika, czy na pracującym?
 
 
mechano 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45
Dołączył: 07 Lip 2005
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Sie 2005, 10:20   

na pracującym silniku
 
 
 
drad
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sie 2005, 20:44   

Ok. wszystko jasne.
Dym jest niebieski, błękitny czy tam siwy.
Z rurki ledwo widać że leci.
Z wydechu zato całkiem sporo, ale w górnych przedziałach obrotów (najwięcej gdy silnik przygazować bez obciążenia). Zwłaszcza gdy już się rozgrzeje.

Zatem kturędy go bierze ??

Pozdr.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Sie 2005, 21:08   

Nieszczelne uszczelniacze zaworowe sprawdzisz najlepiej, jak rozgrzejesz silnik ... wyłączusz go, 15 minut odczekasz i uruchomisz bez nogi na gazie - jak z tyłu mocno walnie na niebiesko, by za chwile przestać kopcić, to znaczy ze jak silnik był wyłącozny nieszczelnymi uszczelniaczami zleciał olej do komory spalania i spalił się w chwilę po rozruchi silnika - jak silnik pracuje to tam raczej mało leci... nastomiast jak mocno kopci na niebiesko cały czas, to raczej pierscienie nie zbierają oleju jak trzeba z głądzi cylindra...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drad
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sie 2005, 21:29   

Dzięki Joe
To cenna informacja.

Co do ciągłego dymienia to jest różnie zalerzy od dnia. Generalnie to na wolnych obrotach wcale nie widać dymu. Jak przygazować to owszem.

Pytam tutaj bo zanim oddam auto do naprawy chcę mieć jakiś orient, by niedać się zaostro wydoić przez majstra.

Pozdrówka
 
 
cipojsza
[Usunięty]

Wysłany: 18 Wrz 2005, 17:49   

Idear napisał/a:

A ten dym po wyciągnięciu bagnetu to się obserwuje zaraz po zgaszeniu silnika, czy na pracującym?

Otworzyłem sobie korek na ciepłym silniku ale wyłączonym no i z niego zaczeły się unosić opary takie... => to wynika z tego, że olej jest rozgrzany czy to przez nieszczelności?
Włączyłem silnik za chwilkę i te opary teraz tak miarowo w takt pracy silnika zaczeły wydobywać się z korka...
Generalnie chodzi mi o sprecywoanie tego dymu jaki powinien sie wydobywać z korka przy walniętych pierścieniach, bo nie wiem czy sie niepokoić czy nie :fox:
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 18 Wrz 2005, 18:24   

cium cium napisał/a:

Otworzyłem sobie korek na ciepłym silniku ale wyłączonym no i z niego zaczeły się unosić opary takie... => to wynika z tego, że olej jest rozgrzany czy to przez nieszczelności?
:


pytasz się, czy jak gotujesz wodę, to czy przez gwizdek moży buchać para...

cium cium napisał/a:
Włączyłem silnik za chwilkę i te opary teraz tak miarowo w takt pracy silnika zaczeły wydobywać się z korka...

a to już bym zbierał kasę...

cium cium napisał/a:
Generalnie chodzi mi o sprecyzowanie tego dymu jaki powinien sie wydobywać z korka przy walniętych pierścieniach, bo nie wiem czy sie niepokoić czy nie :fox:

taki jak teraz ... tylko powinnien parować równo.. jak nie wierzysz pokaże ci swój dym :D
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 18 Wrz 2005, 19:13   

szynszyl napisał/a:

cium cium napisał/a:
Włączyłem silnik za chwilkę i te opary teraz tak miarowo w takt pracy silnika zaczeły wydobywać się z korka...

a to już bym zbierał kasę...

Wojtuś przecież koleś wyraźnie pisze ze włączył za chwile wiec olej nie wystygł całkowicie. Niech to spawdzi na zimnym silniku - powiedzmy po 4-5 godzinach od ostatniej jazdy albo z samego rana. Wtedy raczej nie powinno nic "kopcić"
_________________
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 18 Wrz 2005, 21:25   

tak Pawełku, ale z silnika w ten sposób zrobił kompresor a pierścieni dysze..

pomysł z zimnym silnikiem jest bardzo dobry :brawo:
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Silnik : ocena stanu
jak ocenic wartosc silnika przed kupnem
aleksanderek Mechanika 6 26 Paź 2005, 17:46
JoeMix
Brak nowych postów Silnik : pali olej kopci na niebiesko
Gość Mechanika 38 6 Kwi 2011, 21:37
kkk88gca
Brak nowych postów MK II 1.6D Fałszywy odzczyt stanu paliwa.
Gość Silniki diesla 1 27 Sie 2009, 18:54
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] Ocena stanu sprzęgła
Sticker Mechanika 7 19 Maj 2011, 21:46
kuba87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.