Przesunięty przez: szynszyl 7 Maj 2006,  18:07		 | 
	
			Zawieszenie : ciężko skręca wymiana gum | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 AeRJot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2005,  08:28   Zawieszenie : ciężko skręca wymiana gum
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wymieniałem gumy w McPersonach samochód fajnie sie zachowuje, wreszcie przestał mi przód uciekac ale ... bardzo ciezko kręci sie kólkiem, i aż wyrywa z rąk. wiec mam pytanie czy może to byc zbyt mocno dociągnięta sruba na amorku? dociągałem tak na oko. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 1 Sty 2009,  01:00, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mechano  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 07 Lip 2005 Posty: 17 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2005,  14:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | prawdopodobnie zbieżność się mocno zmieniła. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AeRJot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2005,  14:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie sądze by to zbieżność, ale sprawdze. 
 
PS. to stwierdzenie ze aż rece wyrywa, tyczyło sie bardzo mocnego odbijania po puszczeniu kiery po skręcie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mechano  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 07 Lip 2005 Posty: 17 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2005,  21:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z tego co pamiętam, to za odbijanie kiery odpowiadają: zbieżność i kąt wyprzedzenia lub pochylenia swożnia. Nie oblukałem u siebie jeszcze czy to jest ustawialne. Zbieżność napewno, ale te dwa pozostałe to narazie zagadka. Tak więc pewnie coś z geometrią nie tak jest. Ale to może potwierdzić jedynie pomiar. Z tego co pamiętam, to zbieżność można sprawdzić samemu, ale resztę?? Tego raczej już bez aparatury się nie zrobi.
 
PZDR. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 coccolino [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2005,  21:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mają lepszą przyczepność to i kółkiem trudniej kręcić     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojtass  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sie 2005,  00:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No właśnie, za każdym razem gdy zmieniałem opony na coraz to szersze było tak samo, kierę na szybszych zakrętach trzeba już na prawde pewnie trzymać, za dobrze chwytają asfalt. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sie 2005,  06:04   Re: po zmianach gum ....
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Co wy tu o oponach gadacie?
 
 	  | AeRJot napisał/a: | 	 		  | wymieniałem gumy w McPersonach samochód fajnie sie zachowuje, wreszcie przestał mi przód uciekac ale ... bardzo ciezko kręci sie kólkiem, i aż wyrywa z rąk. wiec mam pytanie czy może to byc zbyt mocno dociągnięta sruba na amorku? dociągałem tak na oko. | 	  
 
Nie raczej śróba ta nie ma wpływu gdyż kolumna przesuwa się cała... ale nie jestem pewny jak to jest w Mk3... może łożyska albo co - na czym sie kolumna ślizga,,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AeRJot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sie 2005,  07:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a) laczki zostały takie jak mam 185/55/14 i na nich zrobiłem już ponad 100.000km, w weekend jechaliśmy do borek i było normalnie, w poniedziałek robiliśmy gumy nad amorami i pojawił sie zgrzyt
 
b) nie chodzi o kolumne, bo jej tez nie ruszyliśmy, a sróba ta sciga amor do kielicha, jest tam łożysko i ta guma w kielich, chyba jednak bedzie trzeba na próbe poluzowac troszkę te śróbe i obaczyc co bedzie sie działo, chyba ze macie inne pomysły
 
PS. z układem jednym i kierowniczym nic nie było ruszane, były TYLKO wymieniane gumy na kielichach | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sie 2005,  08:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MacPherson nie ma sie krecic na tej gumie tylko na lozysku ktore jest nizej wiec dokrecenie tego za mocno nie moze spowodowac takich efektow
 
ewentualnie masz zrabane lozysko i wczesniej krecila Ci sie cala kolumna wlasnie na tych gumach zamiast na lozyskach, a po zamontowaniu nowych i dokreceniu wyszly zrypane lozyska
 
 
konstrukcja gornego mocowania wyglada mniej wiecej tak:
 
- na samej gorze jest blaszka przez ktora wystaje koncowka amorka i jest tam przykrecona nakretka, ta blaszka trzyma cala kolumne do nadwozia
 
- potem guma ktora wymianiales
 
- nizej kolejna blaszka przykrecona do amorka nakretka
 
- lozysko
 
- gorny kielich sprezyny
 
 
wieczorem jak wroce do domu moge wkleic obrazek jak to wyglada | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AeRJot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sie 2005,  09:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | byłbym wdzięczy za rysynek i chyba bede teraz rozbierał całość, choc nie wiem czy to łozysko, bo bardzo ładnia (az za ładnie) odbija, no ale gume kupiłem z łozyskiem wiec i to bedzie trzeba wymienic :( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Sie 2005,  06:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               rysunek:
 
  | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |