| Układ hamulcowy Fiesta MK3 różnice miedzy modelami | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Szymon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Szymon
 Wiek: 37
 Dołączył: 25 Maj 2020
 Posty: 12
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2020,  08:52   Układ hamulcowy Fiesta MK3 różnice miedzy modelami |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Posiadam fieste rocznik '96 benzyna 1.1 37kW.
 
 Miałbym pytanie o różnice w układzie hamowania między wersją 1.1 37KW a 1.6 I TURBO lub XR2i,.
 
 W związku z prawdopodobną potrzebą wymiany serwa. Przy niskich temperaturach twardy pedał hamulca przez pierwsze kilka minut, na ostatnim przeglądzie okazało sie że jest słaba siła hamowania na tylnej osi mimo niedawnej wymiany klocków.
 
 Od jakiegoś czasu rozważam swap silnika na mocniejszy np od 1.6 I TURBO lub XR2i, przed tym (o ile to wogóle nastąpi
  chciałbym dostosować układ hamulcowy. Stąd moje pytanie jaka jest różnica dla tych modeli. 
 Dodam tylko że zaczynam przygode z mechaniką więc poprosiłbym o informacje jak dla laika.
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Szymon
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2020,  11:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trudno mk3 z tyłu wymienić klocki,,, poczytaj forum masa pewnie tematów jest o tym co Cię interesuje, bo takie rzeczy robiło już wiele osób,,, hamulce całe są inne, generalnie większe,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2020,  18:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix, i tak i nie Szymon, generalnie 1.1 i 1.3 i1.4 miały lite tarcze z przodu, i bębny 180mm. ale jeśli były wyposażone w scs to miały tarcze wentylowane i bębny 203mm. xxr2i, s, rs, i rst miały tarcze wentylowane i bębny 203mm z lub bez scs. serwo również było inne, podobnie pompa ham. pompa do scs jest zupełnie inna, i raczej niespotykana. jeśli planujesz swap hamulców, to swapnij je z fiesty mk4 jest niemal to samo a szybciej dokupisz zestawy naprawcze
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SCHWARZ 1.4S   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: S
 Silnik: 1.4/73KM
 Dołączył: 13 Lut 2019
 Posty: 141
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2020,  20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z tą S-ką zwłaszcza z pierwszych lat produkcji to nie do końca tak... mam oryginalną, bez przeróbek w wersji gaznikowej 1.4 i tarcze są lite, oraz bębny rozmiar 180 mm. Równorzędna S-ka z silnikiem 1.6 CVH (90 KM) miała te wentylowane tarcze z przodu oraz bębny z tyłu 203 mm. No i tam było to sprzężone z układem SCS. Kontynuatorem tej ostatniej wersji jest odmiana S po '92 roku kiedy to zmieniono motor na 1.8 16V(105 KM). Tam były standardem te topowe hamulce. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2020,  16:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Szymon napisał/a: |  	  | Dodam tylko że zaczynam przygode z mechaniką więc poprosiłbym o informacje jak dla laika. | 
 
 kup gotowe xr2i, jest czerwona po blacharce na pomorzu
 |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2020,  18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zwardek napisał/a: |  	  |  	  | Szymon napisał/a: |  	  | Dodam tylko że zaczynam przygode z mechaniką więc poprosiłbym o informacje jak dla laika. | 
 
 kup gotowe xr2i, jest czerwona po blacharce na pomorzu
 | 
 
 +1 To nie jest czas na zaczynanie przygody z mechaniką z fiestą mk3, kup gotowca lub zmień obiekt obiekt nauki na coś nowszego z dużo większą dostępnością części. Do fiesty nie ma już praktycznie żadnych części.
 |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2020,  18:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | koszty swapu silnika, hamulców, zawiasu do zapewne podgnitej budy 1.1 wykonywane przez początkującego mogą się okazać za wysokie 
 koniec końców lepiej i szybciej wyjdzie kupić ikserkę i o nią dbać
 |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.